Voimakkaat ovulaatio-oireet

Heips

Avasin nyt tämän ketjun kun en ainakaan ihan lähihistoriasta bongannut ketjua näistä oireista.

Mulle on tullut pillereiden lopettamisen jälkeen valtavana yllärinä ovulaatio-oireet. Oi että mä odotan raskautumista, kun en kestä enää ovulaatiota. Onpahan sitten niillä raskaustuskilla ainakin parempi tarkoitus :LOL:

Mulla on ovulaatiosta viikon verran kamalaa piinaa. Ensin alkaa ennen ovista kauheat kivut munasarjoissa. Kahdella viime kerralla vasemmassa. Tärinä, pyöräily, istumaan laskeutuminen yms. sattuvat julmetusti. Sitten kipu laskee aivan alavatsan pohjalle ja tuntuu kuin sisuksissa olisi joku esine, joka painaa väärään paikkaan (vähän kuin tunkisi tamppoonin väärin ja se osuu johonkin kipeään kohtaan)

Vessassa käydessä jos vähänkään pinnistää niin vihloo, kävellessä vihloo jne jne. Ja kyse on siis ovulaatiosta, ei mistään pöpöstä tms. Tää oireilu kestää viikon verran ja hymynaaman saan digitestiin noin puolivälissä oirelua.

Kiva homma, että nykyään menkkakipujen lisäksi saa nauttia toisesta piinaviikosta ovulaation muodossa. Ja kun vielä olokin on märkä vähintään sen 4 päivää niin alkaa jo menkoille vetää vertoja koko homma.

Onks muilla yhtä tuskaista ja lieventyyköhän tää sitten ajan kanssa jos ei raskaudu heti. Toisin sanoen onkohan pillerien jälkeistä tämä?
 
Meillä on yritystä jo pari vuotta ja nyt on 5. kierto avustetusti lääkkeillä. Oisko ollut 3, kierto, kun mulle tuli kauheat ovulaatiokivut. Hyvä jos pystyi kävelemään. Sama oli tuon tärinäkivun ja pyöräilyn kanssa. Sekä vessa käynnin.
Nyt jännäänkin, alkaako taas tärinäkipu. Jos se alkaa, tietää että tulee olemaan tuskanen ovis. Mulla se helpotti ovis+:n seuraavana päivänä.
 
Mulla esikoisen syntymän jälkeen tuli kuvioihin nuo kovat ovulaatiokivut. Aikasemmin, etn oo tuntenu ollenkaan ovulaatiota.

Mutta tässäpä näitä mun oireita vähän
- jomottelu ja tikkuilu
- vatsalihakset tuntuu kipeiltä niinku ois tehny vatsatreeniä
- joissakin kierroissa tulee semmonen hetkellinen kipu (n. 10-20min) joka vetää ihan kaksinkerroin.. luulen, että tää johtuu siitä munarakkulan puhkeamisesta..
- pahoinvointia ja vatsan vääntelyä
 
Voi olkaa onnellisia siitä, että tunnette oviksen ja mitä ilmeisimmin siis ovuloitte. Itse olen 10 kuukauden aikana tuntenut vain kerran oviskipua ja se onkin ainut kerta kun olen ovuloinut. Kipu oli kieltämättä kamala mutta joka kuukausi silti odotan että se tulisi, turhaan. Vaihtaisin ovuloimattomuuden milloin tahansa oviskipuun...

Eipä tästä tiedosta teille varmaan hirveästi iloa ole mutta todennäköisesti kipuilunne sentään päättyy raskauteen...
 
NiQ
Mä oon tässä nyt illan hiljaisina tunteina miettinyt, kun sain lauantaina haalean plussan raskaustestiin (kp24), ovista tikuttelin kp13-22 (tikut loppui :D) ja siinä kp19 alkoi tikut pikkuhiljaa tummua ja kp22 oli jo aika tumma, muttei kuitenkaan kontrolliviivan vahvuinen testiviiva. Sunnuntaina kp25 oli ihan helvetillinen päänsärky, pahoinvointi ja alavatsakivut. Edelleen tänään kp27 jomottelee alamahaa, mutta lauantain jälkeen kaikki raskaustestit ovat olleet negaa.

Toinen vaihtoehto on tietenkin kemiallinen raskaus ja pian tulevat kuukautiset. Kierrot mulla on heitellyt paaaaljon, johon on ollut aiemmissa kierroissa Terolutitkin apuna...
 
^ Siis mitenkä? Että ovis olis tullut tuoss kp 22 -> ja raskaustesti ois ollut haamu kp 24, niinkö?
Joko ovistesti on reagoinut raskauteen tai raskaustesti on ollut virheellinen, mutta eihän kahdessa päivässä tapahdu irtoaminen, hedelmöittyminen sekä kiinittyminen niin että sen voisi havaita jo raskaustestissä.
 
NiQ
Anastacija Mä nyt selitin ton tosi sekavasti (oon tosi hyvä siinä :D ) sorry!

Mutta siis luulin sen menneen näin: Ovis olisi ollut kp12 (en tikutellut koska oltiin tuolloin pitkä viikonloppu reissussa). Tultiin kotiin kp13 ja aloin siitä tikutella. kp19 alkoi kuitenkin tikut pikkuhiljaa tummua loppua kohden. kp22 loppui tikut, eikä tämän jälkeen ole enää tietoa mitä ne olisi näyttänyt. Tein kp24 r-testin koska oltiin lähdössä lauantaimenoihin, jotta tiedän saada ottaa pari olutta.

MUTTA nyt mietinkin vaihtoehtoa näin: kp19-22 tummuneet tikut kertoivatkin lähestyvästä ovulaatiosta, kp24 olisi r-testi näyttänyt ovulaation, kp25 jolloin olin todella kipeä olisi oovulaatio tapahtunut. R-testit negaa sunnuntaista eteenpäin ->

Oliko yhtää selkeämpi? :) En siis todellakaan kuvitellut että olisin joku super-raskautuja jolla näyttäisi pari päivää oviksen jälkeen jo raskauden, ehkä ulosantini on vaan aika heikkoa :D
 
^ :D Joo. Jos sulla on pitkät kierrot, niin on todennäköistä että se ovis tuli jälkeen kp22, jolloin r.testi ois ollut joko virheellinen tai reagoinut LH:n kohoamiseen (en sitten tiedä reagoiko mitenkä, kun en ole koskaan testannut) ja ne kivut olisi ollut siitä johtuvia.
Tai sitten jos sulla on lyhyt kierto, olisi se ovis voinut olla vaikka silloin kp12 ja r.testi reagoinut kemialliseen.
Mutta tämä vasta selviää kun sun menkat alkaa tai jossain alkuraskaudenultrassa :)
 
Kyllä mä tosiaan arvostan sitä, että ovulaatio tulee, tuntuu vaan hurjalta kun kivut kestää sen viikon.

Noista ovulaatiotesteistä... Mä en tiedä mihin luottaa. KP 16 iltana alkoi tuntua siltä, että nyt hommiin, toisin sanoen kroppa aloitti kipuilut ja hormonit hyrräili.

Kivut vaan paheni, limat lisäänty seuraavien päivien aikana, mutta ovulaatiotesti hymyili vasta KP19 iltana. Ja mulla itselläni oli silloin sellainen olo, että meni jo.

Eli tuntuu hassulta kun kroppa sanoo yhtä ja testi toista, mutta pakko kai se on uskoa.

En kyllä uskalla luottaakaan muuhun kuin Clearbluehen. Nimittäin toinen ovistikku näytti melko selkeää plussaa jo pitkään. Clearblue ei hymyillyt. Nuo liuskat loppuivat ja vaihdoin merkkiä. Toinen merkki ei sitten tuonut kuin haamuista haileimman, tosin siinä viivat oli samaa luokkaa Clearbluen viivojen kanssa (ja tiedän, niitä ei pitäisi katsella).

Lopulta kun Clearbluehen tuli hymy, tuli liuskaankin paksu tumma viiva. Eli näemmä se aikaisempi liuska näytti ihan mitä sattui, ainakin mulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Josia

Yhteistyössä