Voinko jotenkin estää äitini pääsyn synnärille katsomaan vauvaa?

  • Viestiketjun aloittaja Jannaa
  • Ensimmäinen viesti
"polli"
Oysiin ei ainakaan ole asiaa muilla kuin isällä ja sisaruksilla!Miksi tekis ls-ilmoituksen? syystä ettei äiti halua omaa äitiänsä katsomaan lastenlasta? ÄLÄ viitsi naurattaa!!!!!
 
xcv
Niinkuin moni jo on ehdottanutkin, niin et vaan kerro että olet sairaalassa. Tietysti on yksinkertaisempaa jos sanot äidillesi lasketun ajan vaikka kuukautta myöhempään kuin oikeasti, niin ei osaa vielä odottaa lapsen syntyvän.
 
ieras
Tuntuu kyllä pahalta toivomukselta, siihen lienee hyvä syy. Itse olisin niin toivonut äitiäni katsomaan vauvaamme, ikävä kyllä hän oli menehtynyt paria kuukautta aikaisemmin.
 
gery
Itse olin hyvin tyytyväinen kun sairaalassa kävi ainoastaan mieheni lastemme kanssa! Ehtiihän se suku nähdä vauvan myöhemminkin,mikä kiire sinne synnärille on hyökätä?
 
xcv
Eiköhän ap:lla ole syynsä tällaiseen toivomukseen, turha sitä täällä on joukolla kauhistella. Kaverini toivoi että hänen alkoholisoitunut äitisi ei tulisi synnärille örveltämään, ja hyvin sen kyllä kaikki ymmärsivät.
 
minämyös
Kerro synnärillä ettei anneta mitään tietoja kenellekään. Hätätapauksessa ottavat yhteyttä merkittyihin lähiomaisiin. Itse sain esikoisen "salassa", eli vain aviomiehellä oli oikeus saada tarvittaessa tietoja. Syynä tähän oli alkoholiongelmainen äitini ja isäni sekä ahdistelevat anoppi ja appi joka työskenteli ko. sairaalassa. Appiukon takia aterioihinkaan ei ollut laitettu nimilappua. Halusin täydellisen rauhan tutustua lapseeni yhdessä mieheni kanssa ilman, että tarvitsi pelätä suvun sekoiluja. Toisen lapsen syntymän jälkeen en kiirehtinyt vauvan esittelyssä yhtään, vaan reilu viikon kuluttua ensimmäiset saivat tulla ihastelemaan.
Ensimmäinen synnytys on tarpeeksi "rasittava" ja uusi asia vanhemmille ja kaikki ei pakosta mene kuin elokuvissa. Turhat odotukset isovanhemmilta tuo paineita ja ne iänikuiset kertomukset sodan aikaisista synnytyksistä ilman lääkäriä ja puudutusta ei tuo lohtua, kun alapäässä saattaa olla tikkiä enemmän kuin anopin tilkkutäkissä. Myös tarttuvat taudit sukulaisten ym. mukana voivat aiheuttaa ongelmia muillekin osastolla oleville ja sen takia vältetään ylimääräisiä vieraita.
Toivottavasti saat rauhallisen mielen ja teet juuri niin kuin tahdot. Sinä lapsen maailmaan tuot ja hoidat ensitaipaleella.
 
"kia"
Oysissa ei saisi tulla muuta kuin isä ja sisarukset mutta niin vain mun anoppi tunki sinne, mulle mitään ilmoittamatta. Hoitaja tuli hakemaan Mua huoneesta ja kerto et mulle on vieras. Eli ei kannata kovin sokeasti luottaa että ne vierailukiellot olis ehdottomia.
 

Yhteistyössä