Voinko saada keisarileikkauksen jos en halua enää itse synnyttää? :)

Saatan vastata pelkän luulon perusteella, mutta olen siinä uskossa, että lääkäreillä on hyvin erilaisia kantoja sektioihin.
Jossakin sairaaloissa " saa" sektion helpommin kuin toisissa. Voin toki olla väärässäkin, mutta näin olen kuullut tuttavilta ja sukulaisilta, jotka ovat synnytäneet melko lailla eri puolilla Suomea.
 
hitula
Eli haluat sektion siksi, että edellinen vauvasi oli iso. Ei tästä seuraavasta tule 5kiloista kunhan katsot mitä syöt! Eli ei mitään sokeripitoista, ja tähän kuuluu siis keksit, pullat, karkit, jätski, limsat ja mehut. Ja ei myöskään makeutusaineella makeutettuja, esim pepsi max. Kunhan syöt terveellisesti, ei ole mitään syytä huoleen :)
Runsas makeansyönti "kasvattaa" sikiötä vain, jos äidille aiheutuu siitä korkea verensokeri. Usein miten kai ne isot vauvat johtuu ihan jostain muusta. Geenitkin vaikuttaa.
 
Mikä siinä synnyttämisessä sua pelottaa? Sulla meni viimeksikin kaikki hyvin vaikka vauva olikin iso?
Se kipu, ponnistaminen, eli kaikki oikeasti, vaikka kuinka meni hyvin, joku trauma jäi ison lapsen jälkeen, välillä ei voi itselle mitään. Yks sana synnytys ja mä menen panikkiin, oikeasti keisari leikkaus kans pelottaa kun en ikinä ole kokenut. Mies ja äiti kans yrittävät rauhoittaa minua ja mietiä uudestaan vaikka 2-3kk päästä ja voi olla jopa silloin mieliala erilainen synnytyksen suhteen, nyt on ainakin valtava pelko ja se pelko pikkusen häiritse minua
 
sama vierassss
Osaatko sä varmasti erottaa pelon ja inhon? Tarkoitan, että asia voi olla susta inhottava, vastenmielinen, kivulias, epämieluisa, sellainen että et halua sitä kokea enää koskaan mutta se ei tarkoita että se asia pelottaa. Ei kukaan halua tuntea kovaa kipua, eikä kukaan sitä innoissaan odota. Kaikkia jännittää se synnyttäminen ja takuulla jokainen haluaisi että sen voisi tehdä niin ettei se satu. Kipu ei ole kiva asia. Enkä nyt tarkoita että sä et voisi myös pelätä, tarkoitan vaan että asiaa kannattaa ihan oikeesti miettiä. Ne kivut kun on yleensä sektion jälkeen pahemmat kun se ponnistaminen. Ja ne kestää kauemmin. Että jos se kipu on se isoin asia, niin ponnistaminen sattuu vähemmän.
 
"hmh"
Siis sinä olet jo puskenut sieltä viisi kiloisen lapsen.
Ei sulla ole mitään syytä huoleen, hyvin tulee toinenkin viisi kiloinen, tie on jo raivattu auki :)
Olikos se niin että sinulla on kaksi tyttöä ja viime kerralla tuli poika.

Varmaan pienipäinen tyttö neljäntenä tulee vaikka kuinka helposti. Voithan päättää, että jos lapsi on poika saavat sen leikata ja jos se on tyttö pukellat sen perinteisesti.

Onnea odotukseesi. Jännittävää arvuutella kuka sieltä on tulossa. Eikö?
 
"hmh"
[QUOTE="hmh";29648128]Olikos se niin että sinulla on kaksi tyttöä ja viime kerralla tuli poika.

Varmaan pienipäinen tyttö neljäntenä tulee vaikka kuinka helposti. Voithan päättää, että jos lapsi on poika saavat sen leikata ja jos se on tyttö pukellat sen perinteisesti.

Onnea odotukseesi. Jännittävää arvuutella kuka sieltä on tulossa. Eikö?[/QUOTE]

Siis tämä kommenttini oli Milannalle, vahingossa näköjään lainasin siihen jotain.
 
Osaatko sä varmasti erottaa pelon ja inhon? Tarkoitan, että asia voi olla susta inhottava, vastenmielinen, kivulias, epämieluisa, sellainen että et halua sitä kokea enää koskaan mutta se ei tarkoita että se asia pelottaa. Ei kukaan halua tuntea kovaa kipua, eikä kukaan sitä innoissaan odota. Kaikkia jännittää se synnyttäminen ja takuulla jokainen haluaisi että sen voisi tehdä niin ettei se satu. Kipu ei ole kiva asia. Enkä nyt tarkoita että sä et voisi myös pelätä, tarkoitan vaan että asiaa kannattaa ihan oikeesti miettiä. Ne kivut kun on yleensä sektion jälkeen pahemmat kun se ponnistaminen. Ja ne kestää kauemmin. Että jos se kipu on se isoin asia, niin ponnistaminen sattuu vähemmän.
Oikeasti vaikea sanoa, viime synnytys oli sen verran kivulias etten osaa sanoa mitä pelottaa minua koko synnytyksessä, toisalta on hieno itse synnyttää kun vauva näet heti, mutta se pelko on valtava, kipu, epäonnistuminen, paniikkia, kaikki, tunteet ovat laidasta laitaan
 
Siis sinä olet jo puskenut sieltä viisi kiloisen lapsen.
Ei sulla ole mitään syytä huoleen, hyvin tulee toinenkin viisi kiloinen, tie on jo raivattu auki :)
Mä en halua 5 kiloista synnyttää taas :D vain keisarileikkauksella kiitos, vielä ehkä voisin kestää 3kg mutta pelottaa kaikki yli nyt synnyttää, en tiedä miksi noin iso trauma jäi, 2 ensimmäistä lasta oli paljon helpompaa tehdä ehkä kun oli 3kg vaikka silloinkin oli aivan valtavat kivut
 
[QUOTE="hmh";29648128]Olikos se niin että sinulla on kaksi tyttöä ja viime kerralla tuli poika.

Varmaan pienipäinen tyttö neljäntenä tulee vaikka kuinka helposti. Voithan päättää, että jos lapsi on poika saavat sen leikata ja jos se on tyttö pukellat sen perinteisesti.

Onnea odotukseesi. Jännittävää arvuutella kuka sieltä on tulossa. Eikö?[/QUOTE]

Kiitos :)

Juuri niin että esikoinen ja toinen laps olivat tyttöjä ja 3,5 kg kokoisia niin ei ollut vaikea tai niin kivuliasta, myös kun pään ympärys heillä on ollut 34,5cm ja viimeks pojalla se oli 38 cm ja muuten painoa liika, kun itse olen pieni, kipu oli hirveä vaikka nopeasti synnytys meni tai ponnistus ja kipeä kans olin kauan kun olin revinnyt
 
[QUOTE="hmh";29648173]Milloin se sun laskettu aika on?

Eihän tuo huono idea olis käydä hypnoosissa, kunhan on joku ammattitaitoinen eikä mikään puoskari.[/QUOTE]

En vielä osaa sanoa laskettu aikaa, kun neuvolaan vast menossa olen :) en ollut kun gynellä, gyn. tarkastuksella sekä ultrassa millä viikoilla olen nyt. Tätä kans mietin mistä sitten löydän ammattitaitoista jos päätän sinne lähteä, kun kuitenkin ei ole mikään leikkihomma sekin ja minulla itsellä kokemuksia laidasta laitaan
 

Yhteistyössä