Voinko vielä aikuisena passittaa isäni isyystesteihin kun minua ei ole tunnustettu

  • Viestiketjun aloittaja Kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
Mitä jos paljastuisikin, että hän ei olekaan biologinen isäsi? Järkyttyisitkö, entä miten isäsi reagoisi? Kannattaa ajatella asia myös siltä kannalta etukäteen... Minä en ainakaan haluaisi tietää, jos oma isäni ei olisikaan biologinen isäni. Toisaalta itse olen siitä varma, että on, mutta vaikka ei olisikaan....
 
"a.p"
siis en ole ikinä nähnyt isääni, mutta tiedän kuka hän on.

omiakin lapsia on... joten en ajattele perintöasiassa pelkästään itseäni. Ei ole viitsinyt minusta huolehtia, joten ajattelen asian niin, että perintöä sitten saan kun ei muu ole kiinnostanut
 
"A.p"
Mutta siis isänhän voi pakottaa testeihin ellei suostu tunnustamaan, muuttuuko tämä siis kun lapsi täyttää 18v??? Eli sen jälkeen ei voi mitenkään enää pakottaa ketään tunnustamaan isyyttään??

Tietysti haluaisin biologisen isän papereihini
 
"kkk"
Ei sitä voi aikuisena enää mitenkään pakottaa.

Ja eikös biologinen isäsi voi tehdä testamentin jotenkin niin, että sinä jäät perinnöttömäksi.
Perinnön takia en lähtisi edes yrittämään.
Lakiosaa ei voi kiertää testamentillakaan

Ja ensin täällä mammat vaahtoaa kymmenissä ketjuissa, kun joku kyselee että miten tehdään kun isä ei suostu elareihin tai ei suostu elareiden korottamiseen. Vaahdotaan, että huono isä kun ei lapsen tulevaisuus kiinnosta. Ja pihi isä.

Ja nyt oot sitä mieltä, että isän ei tarvikaan huolehtia jälkeläisistään? Kyllä perinnön takia kannattaa. Miksi ei? Kai se isän tehtävä on loppuun saakka huolehtia jälkeläisistään. Olkoon se perintö sitten vaikka "maksamatta jäänyt elari".
 
vtt
Perintöjuttujen vuoksi haluaisin
Kyllä on mahdollista ihan nykyisen lainsäädännön puitteissa jopa vainaja voidaan vahvistaa isäksi. Oikeus voi määrätä dna-testin. Jonkinlainen rajoitus koskee vuosina 1951-1976 syntyneitä lapsia (asiasta on keskusteltu viime aikoina melko paljon mm. Päivi Räsänen, Kd, on tehnyt asiasta lakialoitteen näidenkin "lasten" aseman parantamiseksi). Ota yhteyttä perheasioita tuntevaan juristiin, niin asia selviää. Usein kysyminen ei vielä mitään maksa (ainakaan puhelimitse).
 
"vieras"
Eiköhän se ole mahdollista.
Sukulaismies selvitti asian toisinpäin. Ex vaimo oli merkinnyt avioliiton jälkeisen lapsensa isäksi sukulaiseni. Tuli selville vasta virkatodistusta haettaessa. Mies tiesi ettei voinut olla isä, ja vaati testejä jotka kumosivat tuon perimisyrityksen.
 
"vieras"
Jotkut perusteet täytyy varmaankin olla eli ei voi noin vain väittää, että joku olisi isä ja vaatia testejä. Onko mies ollut äitisi kanssa avoliitossa tai ovatko julkisesti seurustelleet. Isyystesteihin tuskin pystyy vaatimaan noin vain kymmenien vuosien jälkeen.
 
"vieras"
aika kuluu ja lasten tulevat lapset haluavat tutustua sukulaisiin, voi olla että myös sen esi-isän sukulaiset haluavat tutustua sinun lapsiin. tilanne vaikeutuu kun ei voida varmuudella tietää onko sukua vai ei.

itselläni ei ole biologista isää virallisesti. minulla on ollut isäpuoli alle vuoden ikäisestä ja on ollut todella ihana isä. en koskaan mieltänyt häntä ei isäksi.

nyt kuitenkin aikuisena olen tutustunut bioisäni lapsiin, siis sisaruspuoliini ja meillä on todella ihanat välit.

oli ihmeellistä miten tuntui kuin olisin tullut kotiin, todella sukulaisteni luokse kun heidät tapasin ja ihmeellistä, miten esim sisarpuoleni kanssa olemme samanlaisia, ihan kuin kaksoset.

suosittelisin isyyden hankkimista, ihan niitten tulevien sukupolvien vuoksi. on suuri lahja omata sukua ja sukulaisia tässä maailmassa missä olemme muuten niin yksin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27579834]Käsittääkseni voit jopa vaatia, että isäsi aikanaan kaivetaan haudasta noita dna-testejä varten, mikäli on esim. seurustellut äitisi kanssa syntymäsi aikoihin.[/QUOTE]
:LOL:
 
dgjogd
[QUOTE="höpöhöpö";27577560]Olipas tyhmä kommentti! Isyyden selville saaminen on jokaisen ihmisen oikeus, eikä mikään kostotoimi.[/QUOTE]

Osaatko lukea? Jos osaat niin otappas silmä käteen ja lukaise ap:n kommentit tästä ketjusta. Siten huomaat että ap:lle ko. asia on nimenomaan kostotoimi.
 
Mollis
No vittuako aapeen motiivit teille kuuluu. Kysymys oli selkeä. Anot vois lakata kitisemästä joka hiton topaan.

Voit oikeuden kautta hakea päätöstä isyystesteistä, kuitenkin sinun täytyy olla syntynyt vuoden 1976 jälkeen, voi tulla hylkäävä päätös. Kuten sanottiin, niin vainajastakin voidaan ottaa näyte isyydenvarmistusta varten, mutta haudasta kaivelemiselle pitää olla sit jo isommat syyt kuin perintö. Eli ennen hautausta.
 

Yhteistyössä