Voisitko jättää 3,5kk:n ikäisen vauvan 2-3 vrk:ksi hoitoon

  • Viestiketjun aloittaja Ritva Rintala
  • Ensimmäinen viesti
tuskin. Mukaan tulisi, jos olisi ihan pakko jonnekin pidemmäksi aikaa mennä. Tietysti jos olisi joku leikkaus tmv. niin pakkohan se olisi. Riippuu niin tilanteesta. Jos isän kanssa jäisi niin silloin tietysti, mutta mummon tai muun ns. vieraan niin en.
 
"vierailija"
Poika oli 3½kk kun oli mummollansa melkein 2 vrk hoidossa,kyseessä ei ollut mikään ryyppyreissu tms. vaan ihan muuta. Imetys ei onnistunut,traumoja ei ole näyttänyt tulleen,lapsi nyt jo 16v..
 
Mun tyttö oli 6-viikkoisena yön hoidossa mummollaan ja menee joulukuussa seuraavaksi, silloin on noin 4,5 kk vanha. Yksi yö on mulla maksimi, sen jälkeen on niin kova ikävä jo, etten pystyisi vielä pidemmäksi aikaa jättämään. Mutta en usko, että kahdestakaan päivästä mitään haittaa vauvalle olisi.
 
"jep"
Kyllä voisin, jos tuntisin syyn riitävän tärkeäksi:)
Haittaa en usko siitä olevan.Ja jos näin olis, niin miten ne lapset jotka itse ovat sairaalassa tai äitinsä sinne joutuu.Se lapsi sitä tiedä missä äiti on.
 
en jatkaa
[QUOTE="jep";27342888]Kyllä voisin, jos tuntisin syyn riitävän tärkeäksi:)
Haittaa en usko siitä olevan.Ja jos näin olis, niin miten ne lapset jotka itse ovat sairaalassa tai äitinsä sinne joutuu.Se lapsi sitä tiedä missä äiti on.[/QUOTE]

No eivätpä tiedäkään. Siinähän se ongelma onkin. Vauvalle et voi selitää et äiti tulee takas ylihuomenna. Vauva kaipaa rutiineja ja omaa aikuista, josta ero voi olla hyvinkin ahdistavaa noin pienenä.

Itse harkitsen EHKÄ jättäväni 6 kk vanhan ISÄNSÄ hoitoon yöksi, enkä tee ehkä sitäkään, koska tulisi niin ikävä.

Kyllä jos lapsen on tehnyt oon sitä mieltä että sen hoitoon pitää sitoutua niin, että ekaan vuoteen ei ole vauvasta juuri lainkaan erossa. Eri asia tietenkin sairaudet ja muut tilanteet joissa ei ole vaihtoehtoa. Otsikossa kuitenkin kysytään ilmeisesti sitä, olisiko vapaaehtoisesti jättämässä lasta mummonsa hoitoon 2-3 päiväksi, joka on kyllä 3,5 kk ikäiselle tosi pitkä aika. Ja mummon toivoisi olevan ainakin vauvan kanssa tosi läheinen tuttava tapauksessa jossa vauva jää hoitoon. Vaikea ymmärtää mikä asia on äidille nin tärkeä että olisi pakko jättää vauva hoitoon...
 
"bbb"
En jättäisi ellei olisi pakottava syy esim. joutuisin sairaalaan tms. Lapsen isä on tietenkin eri asia, mielestäni isä on yhtä kelvollinen vanhempi kuin äiti, eikä lapsi ollessaan kahden isänsä kanssa ole hoidossa..
 
  • Tykkää
Reactions: Minuli
"vieras"
En muutoin kuin pakon edessä. Ja silloin pitäisi sekä minun että puolison olla aika toimintakyvyttömiä.

Vauva voi kokea turvattomuutta, ahdistusta, stressiä, pelkoa, hätää. Sitä ei kukaan voi varmaksi sanoa paljonko ja mitä merkitystä sillä on hoitopätkän jälkeen, mutta en haluaisi testata.

Toki imetys jo asettaa yhden esteen, mutta vaikka en imettäisikään...
 

Yhteistyössä