Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Tää on ihan kuollu koko pino :eek:
Missä kaikki on??? :attn:
Piti ihan tulla kertomaan teille, miten vuorotyö tuntuu kehittäneen mun aivoja. Valvoin siis viikonlopun ja vähän vähillä päiväunilla mentiin, niin nyt sit pelaa tuo logiikka ihan kivasti. Vaihdoin Millan vaippaa tuossa äsken ja pimu hokee "amuu,amuu" Mä sit mietin et onko joku kanttura karannu ja juoksee takapihalla vai mikä, ihmettelinpä vielä sitäkin, et mistähän välistä hää muka näkee, kun verhot on yön jäljiltä vielä ikkunan edessä... Tosiaan, verhot, joissa on lehmän kuvia ihan koko matkalla :snotty: Kyllä on muuten meidän muksulla fiksu äiti :saint:
HYVÄÄ VIIKKOA JA ALKANUTTA SYKSYÄ KAIKILLE!! :flower:
 
Syksyiset terkut!!

Tääl tuntuu...siis omas elossani ...olevan kaikki päin :kieh: joten siitä ei sen enempään!
Aainut mikä on positiivist ni oon pudottanu painoani tänä vuon 15kg ja viel jatkan :D

Viljami on yhä maailman ihunin vaikkakin aikas rasittava kakara ;) :heart:
 
Täällä ollaan :wave:

Onnittelut Ursulle painonpudotuksesta :flower: Oletko karppaamalla saanut kilot karistettua?

Joka päivä käyn kyllä jutut katsastamassa, mutta kirjoittelu on jäänyt vähälle. Tuntuu, että arki soljuu omia uomiaan ilman merkittäviä tapahtumia. Sofia kehittyy huimaa vauhtia. Ihan tässä ainokaisen äiti hengästyy. =) Kirjat on edelleen ykkösjuttu. Ja nukke. Niiden kanssa pääasiassa touhutaan. Äidin autteleminen on myös huisin kivaa. Ojennellaan pyykkejä, tiskaillaan astioita, kastellaan kukkia, lakaistaan lattioita ja laitetaan tavaroita paikoilleen. Lisää tällaista kiitos :LOL:

Joululahjahankintojakin olen jo ehtinyt tehdä. Jospa kerrankin olisi kaikki valmiina hyvissä ajoin ennen aattoa. Mä olen yleensä ollut aika mattimyöhäinen noiden kanssa.

Lisäksi suunnitellaan vanhan omakotitalon hankkimista ja remontoimista. Hanke hirvittää - ja lopputulos houkuttaa. Mutta katsellaan nyt. Talossa asuu edelleen 91v isoäitini, ja toivottavasti asuukin vielä monta vuotta. Eli asia ei ole mitenkään akuutti, vaan vähitelleen ollaan alettu asiaa pohtimaan.
 
No onpas hiljaista juu :/

Kyssäri: Pesettekö te taaperoiden ihon ja hiukset saippualla? Havahduin tänään, että koskakohan pitää siirtyä näihin järeämpiin aineisiin. Me kun ollaan tähän asti vaan vedellä pesty vartalo ja hiukset. Joskus aniharvoin olen perusvoiteella pessyt. :snotty:

Kengistä: Aina puhutaan, että kengissä pitäisi olla 1cm käynti- ja kasvuvaraa. Mutta mitä sitten kun se jalka kasvaa, ja kasvuvara ei olekaan enää senttiä. Mikäs kasvuvara se sitten enää on?? Siis eihän tuossa 1cm ole kasvuvaraa, jos kerran käyntivaraa pitää olla se sama 1cm. Argh!Toivottavasti ymmärsitte pointin! No joka tapauksessa: onko teidän taaperoiden kengissä aina tuo 1cm käyntivaraa?

Mä olin eilen työhaastattelussa, ja tänään mulle ilmoitettiin että paikka on mun. Menen siis iltatöihin muutamana iltana viikossa tässä hoitovapailun ohessa. Kivaa! =)
 
Tiivari:
Mä olin eilen työhaastattelussa, ja tänään mulle ilmoitettiin että paikka on mun. Menen siis iltatöihin muutamana iltana viikossa tässä hoitovapailun ohessa. Kivaa! =)
Hieno juttu. Varmaan ihan kiva, et on joku "oma juttu" nyt kun oot päättänyt olla koko 3 vuotta kotosalla. Ja jokainen lisäeuro kassaan on plussaa kotihoidontuella elellessä (been there, done that). Onnittelut siis työpaikasta! :flower:

Itse asiassa tulin kertomaan hienoja uutisia työrintamalta mäkin. Eilen pomo yllätti täysin. Mullahan on sopimus katkolla ens viikon jälkeen ja näytti siltä, että mua ei tarvita viikkoon (teen siis vakkareiden vuosilomia ja nyt tulee viikon pätkä, ettei kukaan ole lomalla). Eilen pomo sit kysyi, et "mites sä tulitkaan töihin?" Olin vähän, että ??? Hää sit kysy, et millon alotin tän nykysen määräaikasuuden. Ja ehdotti, että jos ei katkastaisikaan työsuhdetta, vaan pitäsin sen viikon siinä välissä lomaa, kun kuitenkin on niitä lomapäiviäkin jo kertynyt. Vois tehdä sit seuraavan sopimuksen vuoden loppuun ja sit tuleekin nää pitkät sijaisuudet auki ja voin hakea kuulemma niitä. WTF?! Mun piti jäädä työttömäksi mut nyt saankin pitää palkallista lomaa :p
Onkohan multa lipsahtanut jossain sivulauseessa, että oon katsellut töitä muualtakin ja tää on nyt tajunnut, että saatan oikeasti lähteä nostelemaan, ellei sopimuksia tipu, kun kolmeks viikoks kerrallaan... :whistle:
Joo, on lama, eikä kauheesti kannattas rehvastella, mut meidän puljussa on ainakin vielä pulaa osaavista, koulutetuista sijaisista ja tätä tilannetta on ehdottomasti hyödynnettävä

:D
 
Niin joo, mun piti tuohon kenkäasiaankin kommentoida, että vaikka mulla on monta lasta, niin en mä noista varoista tiedä :ashamed: Ainoo, minkä tiedän (ihan pakko vähän vielä hehkuttaa) on, että kuvioiden selkiinnyttyä mulla saattaa olla jopa varaa ostaa hänelle kunnon talvikengät :heart:
(ja tääkin menoerä tietty x4, ei ne taida nuo isommatkaan avojaloin tarjeta)
 
Vautsi Ammu! Onnittelut sinnekin hyvistä työkuulumisista :flower: Ihan loistavaa, jos saisit pitkän sijaisuuden. Kyllähän siinä on helpompi suunnitella tulevaisuutta, kun hiukan osaa ennakoida töiden jatkuvuutta. Ja ei kuulosta tuo palkallinen lomailukaan yhtään hullummalta =)

Kiitti kenkälinkistä :wave:
 
Wau, johan on hyvä uutisia kaikilla :) Onnea vaan Ammu ja Tiivari työpaikoista! :)

Se olis sit perjantai: kurkku turpeana ja pää 100kg painoisena odottelen kotosalla mökillepääsyä. En olekaan käynyt ilman poikaa (tai poikaa vatsassa) mökillä 2,5 vuoteen :eek: Miltäköhän tuntuu saunoa vapaasti, ottaa pari olutta ja heitellä tikkaa iltasella? Saa nukkua aamulla myöhään?! Hui, melkein pökrää mielikuvista :D

Tiivari - kengistä en tiedä tuon taivaalllista. Poistan kengät käytöstä kun alkavat tuntua siltä, että on vaikea laittaa jalkaan (siis tiukoilta), ja koitan aina ettei varvas osu päätyyn asti. Esim. meidän koon 22 kumpparit vaatii villasukat, että pysyisivät jalassa kunnolla, ja tällölin ei sitä senttiä ole, mutta koon 23 taas ovat liian isot ja tippuvat jalasta; eli ota noista selvää.

Meillä on tällä hetkellä niin itsepäinen otus taloudessa ettei toista |O Aiemmin jo rauhaan jätetyt CD:t jne. on nyt otettu sarjatulitiputukselle, eli näplää hyllystä alas IHAN VAIN SEN TAKIA ETTÄ KIELTÄISIN! Eli selkeästi jo uhmaa, eikä vaan tuhmuutta tai tietämättömyyttä. Nyt on myös iso hitti se, että joistain tullaan alas ihan vain sen takia, että sinne pitää heti samantien päästä uudestaan (esim. keittiön tuoli). Pitkää pinnaa vaaditaan kyllä jo, mutta tiedän ettei tää ole vielä MITÄÄN verrattuna siihen vuoden päästä olevaan kiirastuleen, sitä odotellessa..

Tässä oon kuunnellut kavereiden kehuja mun "niksi-pirkka"- ideoista lasten kanssa, ajattelin kirjoittaa pienen vihkosen ihan itsekseni siitä, mitä kaikkea vippakonsteja kannattaa kokeilla missäkin yhteydessä :D Eli tosiaan ihan oman huvin vuoksi, mä voin vaikka lähetellä sen teille kun valmistuu (sähköpostiin), saatte nauraa kuvitellessanne mitä kaikenmaailman kikkoja on saatu käyttää saadaksemme poika syömään, pysymään paikallaan jne :D


Ihanat viikonloput kaikille!!
 
Juu Elppa, Niksi-pirkat kehiin! Jään jännityksellä odottamaan :D Ja ihanaa mökkeilyä! Nauti kunnolla, kuulostaa nimittäin IHANALTA! =)

Meillä oli just aamupäiväseurana 2,5v tyttönen, jolla uhma oli jo aika mojova! Tässä pitää varmaan alkaa keräämään kärsivällisyyspankkia, jotta voidaan ottaa vastaan kaikki mitä tulossa on. :/
 
Täällä ollaan, ollaan vaan viihdytty niin hyvin paljon Emman kanssa ulkona naapurin kanssa että ei oo kerinny tänne. Ja kun miehellä kesäloma niin viel vähemmän kerkee..

Täällä Emma jo osaa juosta, ihana pieni hömpöttäjä...on niin hyvällä tuulella koko ajan. Kiltti ku mikä. :heart: ..pientä uhmaa lukuunottamatta...

Mutta eilen yhtäkkiää neiti päätti ettei syö, koko ajan kun on ruoka, niin neiti puristaa päätä ja alkaa kitiseen, pitää niinku väkisin laittaa lusikan suuhun, että syö...tämä käyttäyminen on jotain ihan uutta meillä.
Onko muilla ilmenny jotain tämän tyyppistä???

Toivon että oli vaan jotain väliaikasta..kun muuten syö nätisti.

Jiiiihaaaa, huomenna se tapahtuu, mä ja rakas mieheni lähdemme kahden kesken pikkureissulle. Päivä tukholmassa ja laivassa luxus hytti...niin ihanaa... B)
 
Moi!
Tiivari:
Hei, vastauksia myös mun saippuankäyttö-gallupiin! :wave:
Meillä pestään hiukset shampoolla (näillä lasten tuotteilla tai jos ei ole, niin oon ihan omallakin pessyt), kun ei tuohon pehkoon paljon vesipesut auta. :D Saippuaa käytetään sillon, kun on jostain syystä erityisen likanen.

Käpynen olisko syömälakkoilulla yhteyttä hampaiden tuloon???
Tai sit on vaan joku "kausi", joita tulee ja menee ja on mahdoton ennustaa, millon helpottaa. En oo kyl ikinä kuullut, et hyvin syövästä lapsesta olis yht äkkiä spontaanisti tullut nirsoilija. En oikein usko siihen.

Millonkahan me päästäs miehen kanssa kahdestaan mihinkään?? Varmaan eläkkeellä ollessa :kieh: (ja halunneeko tuo mun kans mihinkään edes lähtee :headwall: )
 
Joo toki järjestän. Ja lapsenvahdin neljälle ja hoitajan lehmille ja muille elukoille....:/
Ei sinne uimahalliin mitään erikoisia juttuja tarvii. Pyyhe, uikkarit (ja pefletti, ellei niitä saa hallista ) ja ehkä jotku kellukkeet tms. Niitäkin kyl löytyy hallin puolesta
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Aika hiljaista näyttää olevan...meillä aloitettiin elokuussa päiväkoti ja todella upeesti on menny. Jää ihan kiltisti sinne ilman itkuja ja muutenkin kaikki on sujunu loistavasti, yhtä reipas poika kuin esikoinenkin tarhan aloittaessaan. Kunnolla lähdettiin kävelemään reilu kuukausi sitten ja nyt harjoitellaan sitten jo niitä juoksuaskelia,kun kiirehän tietysti joka paikkaan olis ja veikan perässä ei meinaa pysyä. Sanoja tulee muutamia:äiti,kukka,leipä,veeka(veikka) jne. Itse asiassa tuo puhua pälättää koko ajan omiaan. Tutin hylkäs jo pois päiväkäytöstä eli unilla vaan käytetään tuttia. Tarhassa on oppinu hienosti syömään itse.

Itse palasin töihin reilu kuukausi sitten ja jo nyt tuntuu,että en pois olis ollukaan. Uutta työtä etsiskelen ja olen jopa päässyt muutamaan haastatteluunkin,mutta vielä se oikea työpaikka antaa odotuttaa. Ai niin ja kun tuo ursu hehkutti tuota painonpudotusta, niin pistän paremmaks -20kg vuoden alusta ja muutama kilo olis vielä tarkoitus karistaa. Olen löytänyt taas itsestäni "urheilijan" yli kymmenen vuoden tauon jälkeen. Opettelin kesällä juoksemaan ja nyt olen jäänyt siihen koukkuun,mutta se ei liene huono asia. Samoin olen jäänyt koukkuun zumbaan...

Se omasta navasta...
Tiivarille onnea työpaikasta, toivottavasti täälläkin tosiaan saatais uusi työpaikka.

Saippuan käytöstä, meillä pestään ihan normaaleilla lasten shampoilla molemmat pojat. Ja jos loppu on niin sitten ihan sillä millä itsenikin pesen.

Uimahallissa olen muutaman kerran junnun kanssa käyny ja ei sinne mitään ihmeellistä tarvii mukaan. Ei mulla ollu edes mitään uimavaippaa,harvemmin ne veteen paskoo ja jos nyt pissat altaaseen tulee niin kuseksiihan ne vähän isommat lapsetkin sinne. Ikävä ja karu totuus.

Nyt kahvia koneeseen ja työt kutsuu. Mulla alkaakin jo tänään vloppu eli mulla on tänään niin ku perjantai!! Ai niin, sen on taas työläisenä huomannu,että viikonloput on taas saanu merkityksensä takaisin =)
 
täällä nyt sitten normi arki alkas tänään, miehen 2vkon kesäloma loppui ja Emma hoidossa.
Ja tänään pyykkipäivä.

Meidän tukholman reissu meni aivan huipusti... B) ja ihanaa oli, vaikka klo17 meidän jalat oli niiiiiiiiiin loppu, joten odotettiin laivaa miltei 3h...
Mutta rahat oli loppu ja jalat maitohapoilla.
Käytiin skansenin eläinpuistossa, nähtiin karhuja, joilla oli kolme pentua, niiin söpöjä, ja nähtiin myös pöllöjä, susia, hirviä ja buffeleitä ja hylkeitä ja muita pohjoismaiden eläimiä, suosittelen kaikille lapsiperheille tuota skansenia!!!..

Huomenna en oikeesti tee mitään, otan itseeni niskasta kiinni ja käyn uimassa :D
Keskiviikkona jatkuu taas kotityöt, eli pyykkiä ja laatikoiden purkua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
buffeleitä ja hylkeitä ja muita pohjoismaiden eläimiä..
Buffeli? Pohjoismaiden eläin? :p Hihittelin täällä vähän yksinäni..

Missäs muut luuraa? Herätys eukot, Elppa kutsuu!!?

Kertokaa nyt jotain, mun elämä on niin tylsää.. Poikkeuksena työhaastattelu keskiviikkona; samaa hommaa, eri (myöskin kunnallinen) lafka. Mitään avointa työpaikkaa ei ole, haastatteluun kutsuttiin ihan vain tiedustelun pohjalta, ns. varmuuden vuoksi. 4.1.2010 asti on muutenkin tätä määräaikaisuutta vielä jäljellä.
 
... :wave: kävin aamulla uimassa, oli ihanaa...

Tämän hetkenn himo on, valk.sip.patonkia jonka päällä juustoa ja maustekurkkua :p ...
Huomennna jatkuu pyykkipäivä ja sit käyn Liinu kissan kanssa eläinlekurilla...

Hmm, eipä mulla oikein muuta kerrottavaa tällä hetkellä...Missä kaikki muut on?... :|
 
Heipat vaan kaikille pitkästä aikaa.

Ei meillä mitään kummempia. Tuohon uimahalli-asiaan ajattelin kommentoida. Me ollaan käyty nyt pari kertaa uimahallissa ja mun mielestä sellaset uimahallitossut Rasmuksella on aivan mainiot. Saa poika niillä vähän enemmän pitoa liukkaalla uimahallin lattialla.
 

Yhteistyössä