Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

pitkästä aikaa tännekki.. tuntuu että päivät menee niin mahotonta kyytiä ettei ite pysy mukana. Pojalla on menny päiväkodissa tosi hienosti, mut huomannu että tuo päiväkodin päiväuni aika ei tuolle piisaa...pakko pistää kotona vielä pienille unille kun tullaan kotio.
Päiväkodin myötä poika on myös vähentäny itse tutin syömistä, aamusin tutti jää sänkyyn ja samoin päiväunien jälkeen. Kiukutkin menee ohi ilman tuota lutkua. Hyvin tyytyväinen oon tuosta :)
Tuttipulloa meillä ei oo käytetty enää pitkiin aikoihin..nokkamukista ja mukista juo. Maitoo menee varmaan sen nelisen desiä päivän aikana juotuna ja sitte pari desiä puuron seassa.

Rokotus....tuon sikainfluenssarokotteen otan ainakin itse ja luulen että myös lapset rokotetaan, tarvii nyt vielä miettiä tuo kunnolla.

Joululahjoja on pikkuhiljaa miettiny mutta saa sit nähdä mitä ostetaan.... yks joululahja on se, että rempataan tuo meiän takkahuone kuntoon :) ja sit kun se on valmis ni muokataan huonejärjestelyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Mitä mieltä olette siitä rokottamisesta? Aiotteko rokottaa muksut?
Hyvä kysymys! Mä seilaan ajatusteni kanssa eestaas. Me ollaan muutenkin jättäydytty pois kaikista rokotustutkimuksista - rokotusohjelmassa olevat ollaan otettu + rota. 80% ajasta mietin, että Sofiaa ei rokoteta. Mut katsotaan nyt. Mieli saattaa vielä muuttua. Hiukan vaan huolestuttaa, kun rokoitetta ei olla ehditty testaamaan kovinkaan kauaa, eikä sen riskeistä etenkään lapsille osata sanoa mitään varmaa. :/
Meillä kans on jättäydytty pois noista rokotustutkimuksista ja otettu vaan noi rokotusohjelmassa olevat + rota. Mä kans välillä olen ottamassa rokotuksen ja välillä en, täytyy kattoo vielä.

Tuttipullosta meillä luovuttiin jo ennen vuoden ikää kokonaan. Ja maitoa menee joka aterialla se pari desii, joskus enemmänkin.

Joululahjoja...hiiteen koko joulu. Alkaa ahdistaa jo pelkkä ajatuskin kauppojen ruuhkista...No, jouluhan tulee halusin tai en. Mä meinaan taas marssii kerralla ostamaan kaiken. Junnulle varmaan täytyy hankkia omia autoja,kun isoveljen autot kiinnostaa niin paljon. On niin vaikee sille noita lahjoja ostaa ku esikolta on jääny kuitenkin laidasta laitaan leluja ja vaatteita.

Meillä muuten on nyt nuppipalapelit junnulla in. Samoin pyykin laittaminen kuivausrumpuun ja pesukoneeseen. Minä itse vaihe on alkanut hyvin vahvasti, enää ei sais syömisessäkään auttaa muuten tekee syömälakon. No,nyt ulkoilemaan :wave:
 
Eikai tämä meidän kasa tähän kuivu???... :'(

Missä kaikki mammat luuhaaa???...

Tänne kuuluu ihan hyvää, paitsi et kela hylkäs mun saikkurahahakemuksen 17.8-11.11, eli taas olen PA... :kieh: :kieh: :kieh: ....eli taas kolmen kk saikkuraha saamatta, soitin heti työterv. lekurille ja siel hän sanoi että homma hoidossa...?...ja eilen jätin hänelle soittopyynnön, olis kiwa tietää kuinka homma on hoidossa.

Sain viime keskiviikkona sikaflunssa rokotteen, mutta Emma ei vielä, ja meinaan perjantai aamuna käydä hakees Emmalle edes sen kausflunssa rokotteen..

Jees, älkää ny mammat jättäkö tätä meidän kasaa, on se niinkiwa kumminki lueskella muiden arkea... :hug:
 
Onnea Tiktu :) :flower:
Kauheesti taas tulee joka paikasta vauvauutisia, joko on vauvaa syntyny tai sitte joku odottaa. Meille noita vauvoja ei enää tule, mut ihana kuulla aina noita uutisia :)

Meiän arki pyörii aikalailla töiden, hoitopaikan/koulun ja kodin ympärillä. muuta ei oikeen kerkee...nyt pitäs alkaa tekeen tuota viimestä kesken erästä huonetta tuolla alakerrassa. Siitä tulee nyt isojen poikien huone ja meiän makkari muuttaa sitte alakertaan ja poika saa sitte tuon meiän huoneen. Alkaa ärsyttään lelut olkkarissa, vaikka tiän että ne tulee kyl tuosta huoneestaki tänne mutta saapahan ees joskus oven taakse piiloon.

Joulua odotellaan jo hiukkasen :) lahjoja mietitty, hankalaa kyl keksii mitä noi lapset tarvii ku tuntuu että kaikkee on jo. Ite oon kaikkina joulun pyhinä aamuvuoroissa. Uuden vuoden oon sitte aattona aamussa ja ens vuoden pari ekaa päivää oon sitte vapailla :)

 
Moi!
Kiva kun on edes muutama viesti tullut.
Missä kaikki on??? :attn: :attn:
Tiktulle onnittelut plussasta! :flower:
Käpyselle tsemppiä loppukiriin! Enää kk niin saat vauvan kainaloon. Musta tuntuu, että teille tulee pieni poika :xmas: (50% todennäkösyydellä oon väärässä :D )

Meille ei mitään ihmeitä. Mulla on tänään viimenen lomapäivä ja nopsaan meni kyl 2 viikkoa.
Milla on ainoa meillä joka on possupiikin saanut, mutta eipä tuo ole täällä epidemiaksi asti äitynytkään (ainakaan vielä ). Isommat lapset rokotetaan koulussa lähiaikoina ja meidät ukon kanssa sit joskus, kun ei mihinkään riskiryhmiin kuuluta (vaikka mä hoitotyötä teenkin, niin en kuitenkaan "akuuttipuolella", eli voin hyvinkin säästyä. En saanut keväällä sitä noroakaan, vaikka täällä riehui.)

Muuten menee kivasti, uusia sanoja tulee pikku hiljaa ja hampaita myös. Että sellasta.

Missä on bamse, Elppa, Tiivari, MP????? Ja kaikki muut mun kamut? Vastatkaa huutoon, pliiiis....?
*muoks* joulusta vielä, että jos mulla olis valta, peruutaisin koko joulun. Mulla on kyllä jouluaatto vapaa, mutta koko muu viikko onkin sit töitä. Lahjoista ei mitään havaintoa, ei edes mietittynä vielä :kieh:
 
Mä oon täällä, mä oon täällä! Joka päivä käyn katsomassa josko joku olis jotain kirjoittanut; nyt oli :D

Mä oon tylsä, meillä ei (oikeastaan) ole mitään raportoitavaa. Jätkä viipottaa minkä ehtii, kälättää omaa kieltään joskin on alkanut nyt "huokailemaan", eli etsimään tavuja ja äänteitä, hassun kuuloista. Tän hetken iso juttu on hyppimisen harjoittelu, mikä on sit aika hauskan näköistä: sanotaan alexia Matti Nykäseksi, kun menee ponnistusasentoon ja "telläää" hyppyä, sit pinkaisee ylöspäin ja pamauttaa toisella jalalla ilmaan :D Omasta mielestään hyppää siis hienosti, äidin ja iskän mielestä erittäin hauskasti! :LOL:

Tänään pitäis soitella 1,5v neuvolakin, katsotaan pääseekö puhelimitse läpi soittoaikana :headwall: Mies on ehdottoman vahvasti kaikkia ylimääräisiä rokotteita vastaan - mä yritän jankuttaa ja jankuttaa, ja sit jossain vaiheessa aloitan samalla tavalla, mutta kännäkin sen toisin päin ja kun se ei tätä huomaa, on vahingossa suostunut Nasunuhapiikkiin :D Masterplan!

Omat työjutut on tällä hetkellä vähän niin ja näin. Perjantaihin mennessä pitäis saada tietää saako mun määräaikaisuus jatkoa vuodella (1.1.2010->). Ellei, niin käyn joulukuussa allekirjoittamassa toisen työsopparin (sama työ, eri lafka - mä otin varaslähdön työnhakuun hyvin tuloksin :D), ja pidän joulukuun aikana kertyneet lomat ja kasvatan takamustani: onhan tässä oltu täyspäivätöissä jo 8kk ilman lomaa. Hain kouluunkin; lähihoitaja erikoisalana lapset ja lapsen kasvatus; olis 4kk koulun penkkiä kuluttamassa sen jälkeen 24kk palkallista oppisopimuskoulutusta lastentarhassa. Kahtotaan, 30 paikkaa ja n.3000 hakijaa :D En luota tähän siis ollenkaan.

Mutta juu, supersuuret terkut kaikille! Tästähän tuli melkein blogi!

Onnea pullistuneille ja kohta laihtuville :heart:
 
Terkkuja meiltä :D

Ei oteta kellee sitä sikarokotusta...siitähä kaikki vouhkaa ja miuta vaa lähinnä se vouhkaamine viduddaa *vastarannan kiiski* :ashamed:

Viljami ei puhu viel,mut ei noi mei isommatkaa viel tän ikäsenä!
Meil o tullu nyt yökiukkuumine ja raivoomine...ei mitn kauhukohtausta,perinteist vaa :headwall:
 
hihiii, on ihan pakko tulla hehkuttaan, tänään eka äippäloma päivä...ainut mikä vituttaa on et rahaa tulee vasta ens kuussa...noh eiköhän sinne asti pärjätä.

Tänään Emman kanssa vaan ollaan ja hengaillaan, huomenna aamulla klo8 terkkaan hakeen Emmalle ne piikit, sika ja kausi rokotteet. Jonka jälkeen olis tarhassa ryhmäkuvaus... :D ...niin ihanaa...
 
Antakee antakee!... siis mulle vähän tota Sydänkäpysen positiivisuutta :ashamed: Veetuttaa kaikki ja vielä vähän päälle, syytän menkkoja.

Pojan kanssa kolme päivää kahdestaan, mies iltavuorossa ja lauantaina lähtee pikkujouluihin. Jos on yhtään samanlainen "juhlahumu" kuin viime su-ma, niin kotio ei ole tulemista. Meillä tästä ottamisesta pojan kotona ollessa siis ollut nyt juttua, miehellä kun on kadonnut viinapää naapurivaltioihin asti, pari olutta ja yksi viski, niin jo saa olla tukkaa pitämässä kun oksentaa (miehen tukan ollessa 3 cm pitkä, tukistan luvallisesti).
 
Täällä ollaan :wave: Joka päivä käyn kyllä napsasemassa menidän pinon auki, mutta hiljaista on ollut...en sitten itsekään oo kirjoittanut :ashamed:

Onnittelut Tiktulle :flower:

Meille ei kummempaa. Sanahanat on kunnolla auki, housut saadaan itse jalkaan (löysät sellaiset) ja treenataan pyörimistä ja yhdellä jalalla seisomista.

Vaan yöt on menneet ihan merkillisiksi. Sofia herää lähes joka yö valvomaan kahdeksi tunniksi. Ei siis itkeskele, vaan höpöttää ja touhuaa sängyssä ihan pirteänä. ÄRSYTTÄVÄÄ!! |O MItes muilla, onko yöunet muuttuneet jotenkin? Jostain kyllä luin, että tässä iässä saattaa taas yöt muuttua rikkonaiksiksi. Vaan ei paljoa lohduta.

Mä aloitin ne iltatyöt, ja nyt sitten onkin niin että hommia on joka ilta ma-pe. Tehdään siis miehen kanssa vahdinvaihto klo 18 aikoihin. Parisuhteelle on sitten aikaa viikonloppuisin :whistle: No, ei se raha pahaa tee.

Mä en osannut millään päättää otanko rokotuksen Sofialle. Vaan tiistaina huomasin käveleväni neuvolaan rokotusjonoon. Otettiin sitten samalla se kausi-infukin. Ainakaan mitään oireita ei rokotuksesta onneksi tullut.

Jaahas, nyt on mentävä ruuanlaittoon. Koitan olla jatkossa aktiivinen pinolainen.

Halit kaikille!

:hug:
 
Nyt mammat apuja! Millaiset hanskat Kullankerillä on käytössä näillä keleillä? Sofialla on aina sormet ihan jäässä kun tullaan ulkoa. Mitä ihmettä mä niihin keksin?? Suositelkaa joitakin hyväksi todettuja. :/
 
Heippa pitkästä aikaa!
Jostain syystä en oo saanut aikaseks tulla tänne kirjottelemaan.Pari kertaa oon käynyt kuulumiset lukemassa,mut en sitten ole kuitenkaan saanut aikaseks kirjottaa mitään,hyi minua! :ashamed:
Aika hiljastahan täällä tuntuu olevan...

Onnea Tiktulle!Ja olihan täällä paljon muitakin ,joille on tulossa lisää pieniä,joten kaikille tasapuolisesti onnea! :flower: :)

Meille ei mitään ihmeellistä kuulu.Neiti kasvaa omaa tahtiaan,nyt on pituuttakin tullu ihan hyvin lisää,ainakin vaatteista päätellen.Hyppii,juoksee ja riehuu isoveljen perässä.Meno on välillä ihan päätöntä,en tiiä mihin tuon tytön itsesuojeluvaisto on jäänyt...
Puhetta tulee ja sanoja toistaa kun papukaija.Ja kova tyttö laulamaan.Ihahhaa on ihan suosikki!

Tiivari Meillä on käytössä Reiman minitec hanskat.Ne pitää vettä ja on lämpimät.Pakkaspäivinä oon laittanut ohuet lapaset alle.

Yritetään pitää pino pystyssä :hug:

Bamse :xmas:
 
Tiivari meil on kans nuo Reiman hanskat, ihan hyvät on. Ja ilmanen vinkki meidän pph:lta: Ihan paras yhdistelmä on kuulemma ohuemmat lapaset ja niiden päälle kurahanskat. Pakataanpa siis kurahanskat Millan matkaan kun menee hoitoon...

Ai niin, saa onnitella :D
Ei, ei ole pientä väkeä tulossa. Mutta mun työkuviot selkis tänään pariksi vuodeksi eteen päin. Loppuu tää jatkuva stressaaminen, et onko niitä töitä kk päästä vai ei. Nyt kävi joko hyvin tai sit tosi hyvin... Vähemmästäkin hymyilyttää :D
 
Ammu- hei WAUTSIWAU! Onnea! :D :flower: Mä toivon edelleenkin kuulevani tästä työsopimuksen jatkosta ensi vuodeksi, tiistaina sanoivat että "lähipäivinä". Huomenna on (isoin) esimies tulossa yhden työkaverin 60v. kahveille, toivottavasti tuo hyviä uutisia mukanaan eikä vaan syö mun suklaakääretorttuja ja juo mun kahveja :D
 
Onnea Ammu! Tosi hieno juttu! :flower: Onhan se kurjaa stressata työkuvioita - ainakin pidemmän päälle.

Siis meillä on käytössä nuo Reiman MiniTecit. Silti palelee. Ollaan ne käytettyinä saatu - voiskohan olla, että pesujen myötä on lämpökin päässyt karkaamaan...? Pitänee ostaa uudet sellaiset. Ja tuo lapaset + kurakintaat vinkki on kokeilemisen arvoinen. Ainakin täällä etelän lumettomassa ja märässä talvessa. :/

Meinattekos muuten teettää joulukortteja taas lapsosten kuvista vai miten? Mä just suunnittelen, että millaisen kuvan tänä vuonna yrittäisi (huom!) ottaa tuosta energiapakkauksesta. Varmaan päikkäriaikaan olisi paras hetki yrittää, jos meinaa saada tytönkin kuvaan. :LOL:
 
Kyllä se muuten joskus on niinkin, että joku muu kun fiksuus ratkasee työhaastattelussa :whistle:
Mä kävin päivän (oikeesti, siellä meni koko päivä ja mä olin varautunu että kestää puol tuntia :ashamed: ) tutustumassa työpaikkaan, mistä sain vihiä tutun tutun kautta ja lähtiessä sovin johtajan kanssa, että soitellaan perjantaina. Jäi hyvä fiilis ja niinpä ihmettelin kovasti, kun ei soittoa pe aamupäivällä kuulunut. Laitoin ihmiselle viestin, "pitikös meidän soitella"-tyyliin... Ja saman tien tää soitti. Ei ollut voinut soittaa aiemmin, kun joku Einstein ei ollu jättäny numeroaan (jota ei siis numerotiedustelusta löydy) :headwall: No nyt on kuitenkin sovittu, että alotan heillä äloma+hoitovapaa-sijaisuuden Helmikuun alussa, ellen sitä ennen saa vakipaikkaa nykysessä työpaikassani, missä tulee paikkoja auki vuoden vaihteessa. Että semmonen kuvio täällä.
 
Heippa pitkästä aikaa! Hengissä ollaan :saint:
Itse en ole joutanut saitilla käymään kun töitä on riittänyt ihan kivasti ja se loppu vapaa-aika on paras viettää lapsen ja isän kanssa ettei mamma dataa koneella koko aikaa :p
Täällä kaikki hyvin, poika on kasvanut ja kehittynyt. Sai 1-vuotiaana putket korviin kierteen takia ja ne on helpottanu ihan megapaljon. (kop kop..)
Meidän pojalla tapaa olla kylmät kädet koko ajan ja mun tietääkseni ei vielä kuitenkaan polta tupakkaa ettei siitä johtus, mutta itse havaitsin hyväksi tämmöisen,että pukee kokonaan lämpimämmin päälle, niin pysyy äärirajatkin lämpöisinä. Olen lisännyt fleecepuvun toppapuvun alle ja sitten tuplarukkaset.(alle ohuet ja päälle topatut)

Toista lastakin MINÄ olen miettinyt, mutta se ei tässä tilanteessa ole kuitenkaan ajankohtainen. Itse yritän tehdä töitä että pääsisin ylenemään mahdollisesti keväällä johon sitten kuuluu 9kk koulutus ja perehdytys. Mies alkaa kohta tekemään dippatyötä joten ehkä sitten myöhemmin. Ja mistä sitä edes tietää, saadaanko me lapsia enää ikinä. :|

Mutta terveisiä kaikille, voikaa hyvin :heart:
 
Ilmottaudun hengissä olevaksi :wave: ainakin vielä |O

Nyt on vitutuskäyrä sen verran korkeella, että säästän teijät tältä päivältä ja tuun huomenna paremmalla ajalla kirjotteleen, toivottavasti sit ois parempi mieli :snotty:

Nyt lähden nukkumaan :wave:
 
Noniin, jos nyt sais naputettua jotain :snotty:

Ekana onnittelut taas uusille odottajille, edelleenkään en oo kateellinen, päinvastoin huokasen helpotuksesta :whistle:

Päivät menee kuin siivillä, meijän vauva on jo 1v 5kk :eek: ja ei mee ku hujaus niin taas on kuukausi menny |O

Kovasti odotetaan jo lumen tuloo, että päästäis koeajaan uus pulkka, joka odottaa tossa olohuoneen nurkassa :xmas:

Mua alkaa jo toden teolla kypsyttään tää imetys ja se, että joskus oon opettanu ton lapsen nukahtaan tissille |O joo joo tyhmä minä, tottakai kaikki pitää oppia kantapään kautta, ja eikös nää esikoiset oo niitä harjotuskappaleita :LOL: mutta kun ongelma on se, että mä en saa sitä nukahtaan ilman tissiä, en niin kerta kaikkiaan millään :kieh: se ei vaan suostu ja sen kuulee kyllä lopulta naapuritkin :headwall:
Hauskaa tässä on se, että kun mä lähden töihin ja jos likka herää niin ukon ei tartte kun sanoo, että mennään takasin nukkumaan, niin sehän kömpii sänkyynsä ja vetää peiton korviin ja alkaa tyytyväisenä nukkumaan :eek: |O :kieh: tähän vois lisätä kaikki hymiöt.
Mutta kun minä annan tissiä ja neiti nukahtaa ja auta armias jos siirrän sitä kakskin senttiä, että itekin mahdun nukkumaan niin siitä riemu repee ja vedetään semmoset herneet nenään, että kaikki on alotettava alusta ja tissi suuhun :kieh:
Kertokaa nyt mulle helkkarissa miten mä lopetan ton tissin? tai montako yötä se vaatii, että se unohtuu? Ja oisko parempi, että ukko hoitais ne yöt ja mä nukkuisin muualla?

Muistaako joku muuten kun valittelin sillon niistä meijän yöhuudoista!? hampaitahan mä sillon epäilin, mutta nyt selvis syy: MANDARIINI :eek: minä hölmö törkkäsin aina iltapalaks mandariinia kolme viikkoo putkeen ja lapsi parka huusi tunti tolkulla joka yö :ashamed: :'( no nyt ei oo annettu mandariinia ja ei oo sen koommin huudettu. Sanoin siitä päiväkodissakin, että ei saa nyt antaa, että seurataan johtuisko ne huudot siitä. Niin eikö siellä heti parin päivän päästä oltu antamassa, onneks mä näin ja ehdin sanoon siitä, vastaus oli vaan, että AINIIN :kieh: ja nyt muutama päivä sitten sille oli vissiin taas annettu, kun se sama huuto palas, mutta onneks oli päivä. Mutta kauheeta kun näkee, että toisella on varmaan maha tosi kipee ja kaikkee. Mun täytyy nyt pyytää joku lappu neuvolasta jos ne sitten uskois ja muistais paremmin siellä päikyssäkin.

Me haettiin eilen se sikapiikki, viimeseen asti sitä harkittiin, mutta näin päätettiin :| toivottavasti se nyt ei iske tän 2 viikon aikana.

nyt lyö taas niin tyhjää, etten keksi mitään kirjotettavaa :headwall:

mutta koitan taas kirjotella useammin ja jaksuja kaikille mammoille :wave:
 
Voi veljet MP! Toivottavasti itkut johtui mandariinista, niin on ainakin selkeä syy, jota on helppo välttää.

Me kans käytiin tarkistuttamassa neidin korvat, ja lääkäri huomasi suun ympäryksen punoituksen samalla. Käski jättää pois tuoreen porkkanan, omenan, tomaatin, sitrukset ja kalan. Katotaan nyt sitten auttaako. Tosin huomasin, että päärynästäkin taisi tulla samat oireet. Voi hitsi! Siis nyt tajusin, että meilläkin yöpyörimiset loppui, kun alettiin karsimaan tuota ruokavaliota. En osannut yhdistää noita lainkaan toisiinsa. Eli hyvä kun kirjoitit tänne. Josko meilläkin oli sama vaiva... :/
 

Yhteistyössä