Vuoden naivein tyyppi Ozan Yanar

Ei luoja, kuinka tyhmä voi ihminen olla...
Ozan itkee nyt tippumistaan eduskunnasta.


Eduskunnasta pudonnut Ozan Yanar ei ole siivonnut eduskunnan työhuonettaan – päivitys Facebookissa: ”En olisi uskonut, että tippuisin”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006072196.html
Julkaistu: 15.4. 11:05

Avoimessa Facebook-päivityksessään Ozan Yanar kertoo olevansa huolissaan monesta asiasta.
Vihreiden kansanedustaja Ozan Yanar oli yksi niistä monista istuvista kansanedustajista, jotka putosivat eduskunnasta. 31-vuotias Yanar kommentoi maanantaiaamuna Facebookissa putoamistaan.

– Sanon suoraan. En olisi uskonut, että tippuisin eduskunnasta, Ozan Yanar kirjoittaa Facebookissa.
Tällä hetkellä Yanarin tunteiden kirjo on laaja: suru, epäusko ja itsensä kyseenalaistaminen. Yanar uskoo, että tunteita tulee varmasti lisää ajan myötä.

Yanar kertoo vetäneensä lujaa nämä neljä vuotta. Lepäämättä, antamatta tarpeeksi aikaa läheisilleen. Hän on ajatellut, että kaikki työn määrä näkyy ja ihmiset olisivat tyytyväisiä siihen.

– Tein niin valtavasti töitä, että ihmettelin, miten muut edustajat ehtivät siivota työhuoneitaan siltä varalta, että tippuisivat. Minulla ei yksinkertaisesti ollut aikaa siihen, Ozan Yanar kirjoittaa.



Ilmeisestikin tippuminen tuli ozanille täytenä yllätyksenä, kuin salama kikkaalta taivaalta.

Nyt on pakko sanoa ozanille, että herää pahvi!
Jos ozan olisi nainen, hän kyllä olisi osannut ennakoida tämän putoamisensa. Ozan hehkutti joka toisessa lehdessä ja sosiaalisessa mediassa joulun alla, kuinka aikoo jäädä kotiin hoitamaan pientä lastaan. No kuka hullu nyt äänestää sellaisen tyypin hyväpalkkaiseen ja varsin merkittävään työhön???
Ja mitä järkeä on ylipäänsä hakea tällaista määräaikaista vastuullista hommaa, jos aikoo kuitenkin jäädä siitä pitkäksi aikaa kotiin?
 
Viimeksi muokattu:
Montako aloitusta hänestä vielä tehdäänkään tänään
Oho, sori, en huomannut.
Mutta on tässä sentään hiukan eri näkökulma.
En voi tajuta, miten joku on oikeasti noin naivi.

Jos minä hakisin jotain määräaikaista työtä, en varmaankaan huutelisi, että "aion sitten olla ison osan tuosta ajasta kotona".
Ja toisekseen, en kyllä hakisi tuollaista työtä, jos tietäisin, etten pysty sitä hoitamaan.

Mutta Ozanille tuli täytenä yllätyksenä, että joku ei halua palkata tyyppiä, joka ei sitten pystykään sitä työtä tekemään.
 
Ozan on ihan tyypillinen hieman narsistisuuteen taipuvainen henkilö. Hän kuvittelee kovan työn olevan sosiaalisen median päivitysten tekemistä ja heikkolaatuisten, sekä lapsellisten kommenttien heittelemistä. Höysteenä muutaman säälipisteen kerääminen.
Nyt hän kertoo suomalaisille, että hänen tippumisensa on suomalaisten vika (mikä kyllä on ihan totta), koska suomalaiset eivät ymmärrä antaa riittävästi arvoa hänen erinomaisuudelleen ja ovat muutenkin ihan rasisteja.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja .....
Ozan on ihan tyypillinen hieman narsistisuuteen taipuvainen henkilö. Hän kuvittelee kovan työn olevan sosiaalisen median päivitysten tekemistä ja heikkolaatuisten, sekä lapsellisten kommenttien heittelemistä. Höysteenä muutaman säälipisteen kerääminen.
Nyt hän kertoo suomalaisille, että hänen tippumisensa on suomalaisten vika (mikä kyllä on ihan totta), koska suomalaiset eivät ymmärrä antaa riittävästi arvoa hänen erinomaisuudelleen ja ovat muutenkin ihan rasisteja.
Joo. Kuten itsekin totesi, hyvä että pääsi pois niin kamalasta työpaikasta.

Mutta oikeasti hauskinta tuossa on tuo "en ymmärrä miten muut kansanedustajat ovat kerenneet huoneensa siivoamaan" -kommentti. Että minä olen niin niska limassa painanut duunia, etten edes yhtä kopperoa ole kerennyt tyhjentämään.

Olen itse vaihtanut työpaikkaa varsin usein, ja kyllähän sitä rojua kertyy. Nykyisin onneksi huomattavasti vähemmän kuin ennen. Mutta ei siinä työhuoneen tyhjentämisessä mitään ikuisuuksia mene, jos haluaa nopea olla. Jos Ozan on nyt itse liian tyrmistynyt ja lamaantunut siivoamaan, niin monestakin firmasta saa muutamalla kympillä tunniksi tyypin, joka varamasti saa siinä ajassa kamat pahvilaatikoihin ja ulos huoneesta.
 
vierailija
Ei suomen eduskuntaan saisi, tarvitsisi mennä m_muja. se on pyhäinhäväistys kun joku muuttaa muualta tänne visiot päässään että mitenkä täällä pitäisi olla ja elää..
 
vierailija
Kansanedustajan työ on siinä mielessä raadollista, että vain hyvin harva voi olla edes vähän varma menestyksestään. Paavo Väyrynenkin tippui kun siirtyi Uudellemaalle ehdolle. Käytännössä jokaisen työpaikka on ihan aidosti katkolla eikä se edes riipu siitä miten olet työsi hoitanut, vaan kaikki muu tuntuu olevan ratkaisevassa asemassa. Vähän niin kuin missikisoissa.

Mutta kieltämättä olisin uskonut Yanarin uusivan paikkansa. Hänessä oli kuitenkin minun silmiini edelleen sellaista kiintiömamu-leimaa, joka vähän niin kuin suojelee kantajaansa. Se, että Vihreät äänestäjät eivät Yanarin mandaattia uusineet kertoo vain siitä, että puolue on ihan oikeasti värisokea ja vapaa sellaisesta ajattelusta. Ei siellä kaivata kiintiömamuja, vaan asiapoliitikkoja ja tällä kertaa kävi näin. Aika tervettä toisaalta.
 

Yhteistyössä