Vuokralla asuvat ovat paskasakkia.

  • Viestiketjun aloittaja katso kuvat ja hämmästy
  • Ensimmäinen viesti
"harmaa"
Juuri tuollaisia on ihan kaikki vuokralla asujat.
Onneksi itse pääsin muuttamaan vuokralta omaan niin mustakin tuli välittömästi parempi ihminen.

Voi huokaus näitä yleistyksiä...
 
Asun vuokralla, olenko siis automaattisesti paskasakkia? Miten se paskasakki määritellään? En ole tiennyt sen riippuvan asuinmuodosta.
Kyllä täällä palstalla on tarkat määritykset paskasakille ja white trashille ja yks niistä kriteereistä on vuokralla asuminen. Eli mä tiedän jo automaattisesti palstan sääntöjen mukaan olevani alinta kastia kun tottahan täällä enemmistöllä on miljoonalukaalit ja rahaa kuin roskaa ;)
Ja mä vielä käyn joskus ostamassa kaupan pakastealtaasta kalapuikkoja ja ranskalaisiakin , katsos kun nekin pitäisi tehdä itse ja omin kätösin hakea ne kalatkin järvestä :LOL:
 
Vuokralaiset vetivät heti herneen neppaan...
En ole asunut vuokralla pian 10 vuoteen. Ihmetyttää kyllä miten mustavalkoista porukkaa voi olla. Kaikki vaan ei halua sitä omaa asuntoa sitomaan johonkin tiettyyn paikkaan. Lupaan, että on paljon vuokralla asuvia, jotka menestyy taloudellisesti ja muullakin saralla paljon paremmin kuin nämä jotka tuntevat itsensä paremmiksi ihmisiksi vain siksi että sauvat omistusasunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
omistajavuokralainen
Meidän taloyhtiön ehdottomasti mukavin porukka olivat vuokralaiset. Tekivät enemmän talkootöitä kuin osakkaiden omistajat ja joka kerta tervehtivät iloisesti. Surin todella vuokralaisten jouduttua lähtemään omistajan innostuessa myymään asunnon. Sitten alkoi taas tämä pienen rivariyhtiön omistusoikeuksien kyttääminen ja kuka mitenkin paljon suostuu yhteisten asioiden eteen tekemään. Nypitään se yksikin köynnöksen lehti omalta puolelta pois, jos naapuri erehtyy köynnöksiä aitaa vasten istuttamaan. VAaditaan etuja, mittaillaan talkootöissä tehtyä työn määrää ja arvostellaan naapureita.

Sen takia kannatan vuokraamista ja toteutan sitä puolta itsessäni vuokraamalla kesäpaikat moneksi vuodeksi. On niiiiiiiiiiin ihana sanoa mökkinaapurille, että mariseppa ihan rauhassa mökkisi taakse rakennettavasta tiestä, mutta mepä tästä vaihdetaan maisemia ja etsitään uusi kiva paikka. Sinne se omistaja jää miettimään miten saisi romahtanut mökin hintaansa nostettua.
 
kaikki samanlaisia
Olen ollut kotisiivoajana useamman vuoden,
on muuten omakotitalo asujat ihan samanlaista paskasakkia.

Yhdessäkin vaan muutaman vuoden vanhassa, hienossa isossa talossa oli niin pinttynyt koiran pissan ja kakan haju ettei siihen mikään tuuletus tai siivous auttanut.
Koko kellarikerros oli täynnään likapyykkiä, turkiskuoriaisia vipelsi siellä täällä.
Olkkarin parketti oli laikkuuntunut pilalle koiran pissatahroista joita kotiväki ei siivonnut itse vaan odottivat sen viikon-kaksi että siivooja ilmestyi paikalle.
Lastenhuoneiden seinät piirrelty täyteen ja tarroja liimailtu sinne tänne.
Tapetit niin tahraiset ja repaleiset ettei niitä saanut siistiksi enää millään.


Ensimmäinen siivouskerta tuossa talossa oli kamalin,
kylppäreistä näki ettei sitä taloa oltu valmistumisen jälkeen siivottu varmaan kertaakaan.
Kylppärit haisivat ja kaikki silikonit ja saumat olivat mustassa töhnässä.
Vessojen pönttöjä en viitsi edes kuvailla!

Ja oli niitä muitakin taloja, jotkut pahempia kun toiset.
Luulisi että omaansa arvostaa vähän toisella tapaa,
mutta jossei välitä niin ei välitä.
 
"Asukas"
Hah. Asumme Helsingin kantakaupungissa, ihanassa vanhassa kaupunginosassa lähellä Suurkirkkoa ja historiallista keskustaa. Molemmilla vakituinen työ, yhteenlaskettu palkka pienehkö mutta ihan normaali. Asumme vuokralla. Miksi? Koska meillä ei olisi mitään mahdollisuuksia ostaa Helsingistä asuntoa, saati sitten rakastamastamme kaupunginosasta. Ehkä joskus tulevaisuudessa ostamme, mutta tuskin pääkaupunkiseudulta (muutimme tänne etsimään töitä).
Emme ole erityisen siistejä, meillä voi olla sekaista, mutta likaa emme kumpikaan siedä. Kaikki edelliset asuntomme olemme jättäneet vähintään normaaliin kuntoon - yhden jynssäsin jopa siistimmäksi kuin sisään muuttaessamme, neuroottisen, kaikkea koko ajan epäilevän omistajan pelossa. Itse olemme välillä kyllästyneet yksityisiin vuokranantajiin mm. salailun vuoksi - tulevista remonteista ei ole kerrottu, ja taloyhtiötkin pimittävät tiedon vuokralaisilta viimeiseen asti. Yleistä vuokranantajilla on myös kuvitella asunnon kunto todellista paremmaksi. Nykyisen vuokraemännän kanssa toivotaan parasta - toivottavasti vuorovaikutuksessa ei tule ongelmia.
 

Yhteistyössä