vyöhyketerapiasta

Aiheesta taitaa olla jo edellisiä ketjuja,koitapa hakea niitä.Johonkin niistä allekirjoittanutkin kertonut kokemuksensa joka oli että ei mitään apua kun menin jollekin hihhulille lapseni kans.Eli jos menet niin sellaiselle jolta joku muu on saanut apua.
 
Minuakin kiinnostaa. Tiedän, että sukulaisten lapsilla on auttanut koliikkiin, ja nyt kun oma lapsi itkee yöt koliikkia, niin haluaisin kokeilla vyöhyketerapiaa, mutta tämä kyseinen vyöhyketerapeutti on toisella puolen suomea, eli jos jolla kulla olisi suositella luotettavaa, ammattitaitoista vyöhyketerapeuttia vauvalle pk seudulta, niin olisin kiinnostunut. Täytyy etsiä tuo toinen ketju.
 
on ketjuja mut ne koskee vaan koliikkia tai mahavaivoja. Mun vauvalla ei näitä ole, vain univaikeuksia, herää siis tunnin välein koko yön.

no mutta käytin vauvaa vyöhyketerapiassa koska alkaa keinot olemaan vähissä ja haluan ensin kokeilla kaiken ja sitten vasta harkitsen unikoulua.
Eilen siis käytettiin ja viime yö oli hieman rauhallisempi mutta ei mitenkään huomattavasti. Saattaa siis olla vaan sattumaa. Mutta aijon vielä viedä pari kertaa uudestaa ja aijon hieroa itse lastani joka ilta.

haltia: Monella on auttanut koliikkiin. Etsit vaan ammattitaitoisen terapeutin ihan vaan googlettamalla, kannattaa ilman muuta kokeilla.
 
Tässä linkki josta löytää Suomen parhaat Refleksologit:

http://www.medikanova.fi/index.php?page=etsi-refleksologi

Itse olen Refleksologi-opiskelija ja hieron vauvaani 17vrk joka toinen ilta, ja kyllä se vain rauhoittaa vauvaa mukavasti. Ja uskon että ehkä säkällä vältymme kolikilta tällä kertaa.

Esikoisellamme oli koliikki ja silloin käytimme häntä Refleksologilla ja siitä oli tosi paljon apua. Toisen hierontakerran jälkeen iltahuuto vaimeni kitinäksi ja kolmannen kerran jälkeen sekin helpotti ja poika alkoi nukkumaan paremmin ja pitemmissä jaksoissa.

Suosittelen kyllä kaikille :)
 
Minä katsoin netistä ihan "normaalin" vyöhyketerapeutin, en siis ketään sen kummemmin vauvoihin perehtynyttä tms. Kerta 20 euroa.

Eilen käytettiin toisen kerran ja taas oli rauhallisempi yö. Ja myös nuo torstain jälkeiset yöt ovat olleet rauhallisempia, on mahtunut yks jopa 4tunnin pätkä. Ennen siis tunnin välein heräs. Myös heräilyt ovat "helpompia" eli pelkkä tutin laitto riittää, ennen piti aina ottaa syliin.

Meidän poika siis kohta 8kk, sylissä istui kun puolisen tuntia jalkapohjia hieroi. Toka kerralla tajusin ottaa pojalle käteen jotain kateltavaa ja pureskeltavaa niin viihtyi paremmin. Mut ihan helposti meillä meni se puolituntia, ihan pari viimestä minuuttia meinas kitistä.

Neuvoi mitä kohtia hieroa ja ollaan yritetty joka ilta jonkin aikaa hieroa. Ei mitään vaikeaa ole, ainut haastavin on saada kotona lapsi pysymään paikoillaan :D

Mutta ilman muuta kannattaa kokeilla ja käyttää, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole. Itelle riittää sekin että edes vähän pitempiä pätkiä nukkuu ja antaa toivoa että kyllä se joskus loppuu.. Neljä kuukautta kun nukut tunnin pätkiä niin olet valmis kokeilemaan kaiken mahdollisen :snotty:
 

Yhteistyössä