Wow riippuvuus

  • Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti
Onneton
Muita kenen puoliso pelaa paljon?
Meillä mennyt riippuvuuteen asti kun pelaamattakaan ei voi olla.
Sovitut pelin vähentämiset ei pysy aisoissa vaan aina lipsutaan samaan.
Minä kärsin ja lapset kärsii.
Iltaisin kun saan lapset nukkumaan ja meillä olisi miehen kanssa yhteistä aikaa niin menee koneelle.
Olen yritäänyt sanoa,että meidän ainoa yhteisen ajan mahdollisuus on siinä kun lapset menee nukkumaan,mutta ei peli vaan vetää puoleensa."Mä oon jo sopinu,et meen 23.30 mua venataan"
Sinä lyhykäisyydessää meidän tilanne..
Muita samassa tilanteessa olevia,miten olette asian ratkaisseet?

 
Voimia
Siis "wow", mikä se on? Ilmeisesti tietokonepeli? Mikäli mies on samaa mieltä että kone on vienyt koko käden, eikä vain pikkurilliä, ja haluaa tehdä asialle jotain, niin yksi keino on laittaa tietokoneelle pääsy salasanan taakse. Mikäli mies taas ei näe asiassa ongelmaa, mutta sinä edelleenkin näet, niin... Itse en sellaista jäisi pitkälti katselemaan.
 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja Voimia:
Siis "wow", mikä se on? Ilmeisesti tietokonepeli? Mikäli mies on samaa mieltä että kone on vienyt koko käden, eikä vain pikkurilliä, ja haluaa tehdä asialle jotain, niin yksi keino on laittaa tietokoneelle pääsy salasanan taakse. Mikäli mies taas ei näe asiassa ongelmaa, mutta sinä edelleenkin näet, niin... Itse en sellaista jäisi pitkälti katselemaan.

Joo,tietokonepeli on kyseessä ja tutkitusti addiktoiva.
Mies ei näe ongelmaa,minulla on kaikki ongelmat pääni sisällä.
Keväällä kävimme viimeksi aiheesta krisin läpi ja pelaaminen pysyi jonkin aikaa hyvin aisoissa ja mies myönsi pelaamisen vaikuttavan perheeseemme.
Nyt käydään samoja asioita alusta,uudestaan...
Meillä on pian 10-vuoden yhdessäolo takana,olen paljon itkenyt että näinkö ne vuodet valuu hukkaan..=(

 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
miks mulle tuli ekana mieleen tää http://www.youtube.com/watch?v=Nc-UkHpOiKg&feature=related

Herrajestas!!!!
Olen itse paljon lukenut wow riippuvuudesta ja ällistynyt!!!
Monta perhettä on sen takia hajonnut kun peli vetää niin syvälle..

 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
WoW:n tekijät voisi hyvin räjäyttää ulkoavaruuteen Tellukselta. :kieh:

Niin,meilläkään ei ollut mitään ongelmaa pelaamisen suhteen ennen kun mies keksi tämän pelin.
Silloin tällöin pelasi pleikkarilla,mutta ei se ole mitään tähän verrattuna.

 
WoW on monien tutkimusten mukaan se kaikkein koukuttavin peli... Kuulostaa siltä, että teidän (tai siis miehesi) pitää hakea ammattiapua. Peliriippuvuus on riippuvuutta siinä kuin mikä tahansa muukin (alkoholismi, huumeet..). Alkoholismista puhuttaessa sanotaan usein, että tiedät juovasi liikaa, jos joku läheisesi on sitä mieltä. Ehkä sitä voisi soveltaa myös teidän tilanteeseen.. Peli on ehdottomasti on todellinen ongelma, jos siinä kärsii sekä vaimo, että lapset. Ehkä perheneuvolasta osataan neuvoa teitä eteenpäin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
WoW:n tekijät voisi hyvin räjäyttää ulkoavaruuteen Tellukselta. :kieh:

Niin,meilläkään ei ollut mitään ongelmaa pelaamisen suhteen ennen kun mies keksi tämän pelin.
Silloin tällöin pelasi pleikkarilla,mutta ei se ole mitään tähän verrattuna.
Minä jos kuka tiedän mitä toi peli saattaa pahimmillaan saada aikaan. Teillä on selkeesti vakavan keskustelun paikka nyt, suosittelen erittäin lämpimästi.
 
poikapuoli pelaa
meillä mies ei peleistä välitä, mutta hänen aikuinen poikansa joka asuu meillä, pelaa tuota peliä. Jossain vaiheessa ei mennyt edes töihin/opiskeluun sen takia.

Tuo pelihän on rakennettu niin, että sitä ei kannata pelata vain vähän. Suunniteltu addiktoivaksi ja sitä se on. Pari kuukautta sitten oli hesarin kuukausiliitteessä hyvä juttu toimittajasta, joka alkoi pelata peliä.

Ainoa tapa, miten siitä pääsee eroon on lopettaa kokonaan. Miehen pojan pelaamista rajoitettiin sulkemalla nettiyhteys, mutta kumppanille niin ei voi (kai) tehdä.

Ehkä ihan konkreettisesti kannattaisi yrittää sopia miehen kanssa, että mitkä illat viikosta hän viettää perheensä kanssa ja mitkä pelin mielikuvitushahmojen kanssa.. Jos sekään ei onnistu, ehkä eron ehdottaminen voisi herättää miehen silmät. tai pyydä häntä merkitsemään ylös, miten paljon pelaa (alkamis- ja päättymisaika), ehkä se herättää näkemään, miten monta tuntia hän hukkaa elämästään mielikuvitushahmojen liikutteluun netissä...

Se peli on suoraan pepusta!
 
Voimia
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Voimia:
Siis "wow", mikä se on? Ilmeisesti tietokonepeli? Mikäli mies on samaa mieltä että kone on vienyt koko käden, eikä vain pikkurilliä, ja haluaa tehdä asialle jotain, niin yksi keino on laittaa tietokoneelle pääsy salasanan taakse. Mikäli mies taas ei näe asiassa ongelmaa, mutta sinä edelleenkin näet, niin... Itse en sellaista jäisi pitkälti katselemaan.

Joo,tietokonepeli on kyseessä ja tutkitusti addiktoiva.
Mies ei näe ongelmaa,minulla on kaikki ongelmat pääni sisällä.
Keväällä kävimme viimeksi aiheesta krisin läpi ja pelaaminen pysyi jonkin aikaa hyvin aisoissa ja mies myönsi pelaamisen vaikuttavan perheeseemme.
Nyt käydään samoja asioita alusta,uudestaan...
Meillä on pian 10-vuoden yhdessäolo takana,olen paljon itkenyt että näinkö ne vuodet valuu hukkaan..=(
Läheisen addiktio on aina vaikea asia, oli kohde mikä tahansa. Arvaan että olette asiasta keskustelleet paljonkin, mutta oletko ehdottanut miehellesi jotain peliriippuvaisten keskusteluryhmiä? Uskon että jotain sellaisia on olemassa tyyliin "AA-ryhmät". Viimeisenä oljenkortena on tietenkin muutto erilleen, tai sen uhka (vaikka en olekaan mikään suuri uhkailun ystävä ). Sellaisen uhka voi saada miehesi kuitenkin ajattelemaan prioriteettejaan.

Läheisen addiktio kuluttaa pitkällä tähtäimellä myös puolisoa, jonka vuoksi en suosittele sellaista elämää kenellekään. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia tässä asiassa.
 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja unikeko80:
WoW on monien tutkimusten mukaan se kaikkein koukuttavin peli... Kuulostaa siltä, että teidän (tai siis miehesi) pitää hakea ammattiapua. Peliriippuvuus on riippuvuutta siinä kuin mikä tahansa muukin (alkoholismi, huumeet..). Alkoholismista puhuttaessa sanotaan usein, että tiedät juovasi liikaa, jos joku läheisesi on sitä mieltä. Ehkä sitä voisi soveltaa myös teidän tilanteeseen.. Peli on ehdottomasti on todellinen ongelma, jos siinä kärsii sekä vaimo, että lapset. Ehkä perheneuvolasta osataan neuvoa teitä eteenpäin?

Olen itse käynyt psykologin juttusilla tästä aiheesta,mies ei suostu.
Mies menee ns shokkiin kun mainitsen pelaamisen vähentämisestä,automaattisesti tulee"Siis sanotko sä,että mun pitäis lopettaa pelaaminen kokonaan,eukö mulla saa olla mitään omaa"
Onhan sillä perhe,ei vaan näe sitä enää....
Viikonloppu aamut mm. alkaa sillä,että juo aamukahvit koneella ja ktasoo postit,noh se kestää vähintään tunnin..

 
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
millanen peli toi wow sitten on? :eek: en kyllä osaa nyt apta auttaa, mutta jäi mietityttään..
Vähän niinkuin roolipeliä. Tehdään hahmo jota leveloidaan jne jne,, erittäin hyvin rakennettu peli tosiaankin. Paha vaan, kun on niin koukuttava.
 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
WoW:n tekijät voisi hyvin räjäyttää ulkoavaruuteen Tellukselta. :kieh:

Niin,meilläkään ei ollut mitään ongelmaa pelaamisen suhteen ennen kun mies keksi tämän pelin.
Silloin tällöin pelasi pleikkarilla,mutta ei se ole mitään tähän verrattuna.
Minä jos kuka tiedän mitä toi peli saattaa pahimmillaan saada aikaan. Teillä on selkeesti vakavan keskustelun paikka nyt, suosittelen erittäin lämpimästi.
Vakavia keskusteluja on käyty monta kertaa ja aina palataan samaan tilanteeseen.
Onko joku läheisistäsi pelannut?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
millanen peli toi wow sitten on? :eek: en kyllä osaa nyt apta auttaa, mutta jäi mietityttään..
Vähän niinkuin roolipeliä. Tehdään hahmo jota leveloidaan jne jne,, erittäin hyvin rakennettu peli tosiaankin. Paha vaan, kun on niin koukuttava.
okei, kävinkin jo googlettelemassa ja tuli vähän mieleen vastaava peli mitä joskus oon pelannu: diablo.... ja sekin oli tooodella koukuttava...
 
WoW eli World of Warcraft on nettiroolipeli,näin lyhykäisyydessään. Itse pelannut sitä reilut 2,5vuotta. Nyt ollut yli kk tauko siittä, muuton takia ja rahan vähäisyyden takia ja mies on enemmän kuin kiitollinen :D Se peli on kyllä hyvin addiktoiva :/ Sai meilläkin aikaan isoja riitoja,mies kun ei sitä pelaa. Ehkä suosittelisin vetämään nyt vakavan keskustelun kehään ja parit uhkavaatimukset, tai poistamaan pelin koneelta ja takavarikoimaan pelin dvd:t.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
WoW:n tekijät voisi hyvin räjäyttää ulkoavaruuteen Tellukselta. :kieh:

Niin,meilläkään ei ollut mitään ongelmaa pelaamisen suhteen ennen kun mies keksi tämän pelin.
Silloin tällöin pelasi pleikkarilla,mutta ei se ole mitään tähän verrattuna.
Minä jos kuka tiedän mitä toi peli saattaa pahimmillaan saada aikaan. Teillä on selkeesti vakavan keskustelun paikka nyt, suosittelen erittäin lämpimästi.
Vakavia keskusteluja on käyty monta kertaa ja aina palataan samaan tilanteeseen.
Onko joku läheisistäsi pelannut?
Se on ex tätä nykyä, erottiin pari kuukautta sitten. Ei tietenkään pelkän pelin vuoksi, eihän niin voi tehdä. Mutta eipä se pelaaminen monen monta tuntia päivässä kovin paljoa ainakaan parisuhdetta parantanut.
 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja Voimia:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Voimia:
Siis "wow", mikä se on? Ilmeisesti tietokonepeli? Mikäli mies on samaa mieltä että kone on vienyt koko käden, eikä vain pikkurilliä, ja haluaa tehdä asialle jotain, niin yksi keino on laittaa tietokoneelle pääsy salasanan taakse. Mikäli mies taas ei näe asiassa ongelmaa, mutta sinä edelleenkin näet, niin... Itse en sellaista jäisi pitkälti katselemaan.

Joo,tietokonepeli on kyseessä ja tutkitusti addiktoiva.
Mies ei näe ongelmaa,minulla on kaikki ongelmat pääni sisällä.
Keväällä kävimme viimeksi aiheesta krisin läpi ja pelaaminen pysyi jonkin aikaa hyvin aisoissa ja mies myönsi pelaamisen vaikuttavan perheeseemme.
Nyt käydään samoja asioita alusta,uudestaan...
Meillä on pian 10-vuoden yhdessäolo takana,olen paljon itkenyt että näinkö ne vuodet valuu hukkaan..=(
Läheisen addiktio on aina vaikea asia, oli kohde mikä tahansa. Arvaan että olette asiasta keskustelleet paljonkin, mutta oletko ehdottanut miehellesi jotain peliriippuvaisten keskusteluryhmiä? Uskon että jotain sellaisia on olemassa tyyliin "AA-ryhmät". Viimeisenä oljenkortena on tietenkin muutto erilleen, tai sen uhka (vaikka en olekaan mikään suuri uhkailun ystävä ). Sellaisen uhka voi saada miehesi kuitenkin ajattelemaan prioriteettejaan.

Läheisen addiktio kuluttaa pitkällä tähtäimellä myös puolisoa, jonka vuoksi en suosittele sellaista elämää kenellekään. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia tässä asiassa.
Kiitos.
Olen pehmeästi ja vähemmän pehmeästi asiasta keskustellut.
Erosta olen puhunut,mies ei halua erota mutta ei tiedä miten korjatakaan asioita.

 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
WoW:n tekijät voisi hyvin räjäyttää ulkoavaruuteen Tellukselta. :kieh:

Niin,meilläkään ei ollut mitään ongelmaa pelaamisen suhteen ennen kun mies keksi tämän pelin.
Silloin tällöin pelasi pleikkarilla,mutta ei se ole mitään tähän verrattuna.
Minä jos kuka tiedän mitä toi peli saattaa pahimmillaan saada aikaan. Teillä on selkeesti vakavan keskustelun paikka nyt, suosittelen erittäin lämpimästi.
Vakavia keskusteluja on käyty monta kertaa ja aina palataan samaan tilanteeseen.
Onko joku läheisistäsi pelannut?
Se on ex tätä nykyä, erottiin pari kuukautta sitten. Ei tietenkään pelkän pelin vuoksi, eihän niin voi tehdä. Mutta eipä se pelaaminen monen monta tuntia päivässä kovin paljoa ainakaan parisuhdetta parantanut.
Eli sinulla on hyvinkin läheinen myös pelannut.
Ei pelkän pelin pelaaminen minullekkaan ole pelkästään syy erota vaan myös sen mukanaan tuomat ongelmat mm.etäisyys,läheisyys kuollut miltei kokonaan yms..
Minä mm.hoidan todella paljon lapsia yksinään..

 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Kiitos.
Olen pehmeästi ja vähemmän pehmeästi asiasta keskustellut.
Erosta olen puhunut,mies ei halua erota mutta ei tiedä miten korjatakaan asioita.
Leikkaa miehesi luottokortti kahtia. Siihen loppuu peliajan ostaminen.


...vai oliko niin, että sitä peliaikaa myydään ihan perusAnttiloissakin?
 
Onneton
Alkuperäinen kirjoittaja murgu:
WoW eli World of Warcraft on nettiroolipeli,näin lyhykäisyydessään. Itse pelannut sitä reilut 2,5vuotta. Nyt ollut yli kk tauko siittä, muuton takia ja rahan vähäisyyden takia ja mies on enemmän kuin kiitollinen :D Se peli on kyllä hyvin addiktoiva :/ Sai meilläkin aikaan isoja riitoja,mies kun ei sitä pelaa. Ehkä suosittelisin vetämään nyt vakavan keskustelun kehään ja parit uhkavaatimukset, tai poistamaan pelin koneelta ja takavarikoimaan pelin dvd:t.

Meillä tilanne on juuri toisinpäin.
Minun kanssa ei voi keskustella kun en ymmärrä pelistä mitään ja en itse pelaa.
Miehen mielestä meidän ongelmat katoaisi kun alkaisin itse pelaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
Kiitos.
Olen pehmeästi ja vähemmän pehmeästi asiasta keskustellut.
Erosta olen puhunut,mies ei halua erota mutta ei tiedä miten korjatakaan asioita.
Leikkaa miehesi luottokortti kahtia. Siihen loppuu peliajan ostaminen.


...vai oliko niin, että sitä peliaikaa myydään ihan perusAnttiloissakin?
Sitä saa ostettua tavarataloista. :kieh:
 

Yhteistyössä