Ydinvoimala vierailu ja rasismi?

No voi elämä taas. Mielensäpahoittajat nostanevat tästäkin ihan hirveän mölinän.
On ihan selvää, että ydinvoimalaan ei voi marssia kuin torikahvilaan. Jos ei passista löydy edes perustietoja, niin ei todellakaan tarvitse päästää.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Olkiluodossa vierailulle on olemassa selvät ja järkeenkäyvät säännöt, mutta suvakit nyt näkevät joka paikassa ja asiassa rasismia, sielläkin missä sitä ei ole.
 
Mun nähdäkseni turvallisuusselvitykset on aika rasismivapaita juttua. Näillä perustein kulkulupia ydinvoimaloihin evätään kantasuomalaisiltakin. Pitäisiköhän heidänkin nostaa asiasta äläkkä?

Ihan älytöntä touha taas kerran ylen journalisteilta. Eikö ne ihan oikeasti pysty ajattelemaan hetkeäkään, jos vaan vähänkin epäillään, että asiasta voisi tehdä rotu kysymyksen.
 
Toi uutinen on iltalehtimäiseen tapaan kovasti puutteellinen joten siitä on paha sanoa juuta tai jaata.

Mut asiaa voi kattoa ainakin kahdelta kantilta. Yks on tietty turvallisuus. Mä olen käyny useissakin paikoissa joihin ei tosiaankaan marssita kadulta sisään. Mut niihin ei myöskään järjestetä luokkaretkiä.

Toinen on sit se, että jos tommoisella luokkaretkellä vaaditaan henkilöllisyystodistus tai passi niin sit vaaditaan. Jolla semmoista ei ole jää rannalle eikä asiassa ole nokan koputtamista.

Tai jos tiedot vaaditaan pari viikkoa etukäteen niin sit vaaditaan. Jos koulu ei o osannu kaikkien oppilaiden tietoja toimittaa niin möhläys on koulun, mut kummallista on se, että se paljastuu vasta portilla.

Mut jos on, etenkin suomalaisen viranomaisen myöntämä passi tai henkilökortti eikä se kelpaakaan niin se on tosi kummallista. Mun tietääkseni semmoisia b- luokan passeja tai henkilöllisyystodistuksia ei ole olemassakaan joiden ei ole tarkoituskaan kelvata.
 
Sekopäämagneetti
Muistan aikoinaan miten portsari ei päästänyt homoparia sisään ravintolaan vain siksi, että ravintolassa ei pidetty homoista. Mielestäni jokaisella instanssilla pitää edelleen olla oikeus valita asiakkaansa ja tässä tapauksessa, mikäli 40-vuotiaat lapseksi tekeytyneet maahanmuuttajat haluaa tutustua ydinvoimalaan, jättää heidät päästämättä sisään. Standardiksi voisi ottaa jenkkimallin: ei sielläkään pääse ydinvoimaloihin ilman FBI:n turvaselvitystä.
 

Yhteistyössä