yhden lapsen äidit

meillä vilkas neitokainen n 2,5v. nyt näyttää siltä, että hän oli meille lottovoitto, ehkä toista lasta ei nimittäin koskaan enää meille tule.

kun neiti oli pieni vauva, halusin heti perään toisen, mut mies vastusti, sit meille tuli avioliittokriisi, joka nyt on onneks ohi, mut siinä vaiheessa ei voinut edes ajatella toista lasta . no, sit ku alettiin koittaa, ilmeni että mussa on jotain vikaa ja lapsen saaminen on vaikeaa. nyt tätä piinailua on takana kaikkine mutkineen reilu vuosi ja nyt on alkanut tuntua siltä että olisiko vain parempi luovuttaa. mihinkään järeämpiin hoitoihin ei jaksa lähteä ja tämä pettyminen kuukausi toisensa jalkeen on raskasta. vaikka lapset ovatkin lahja, en jotenkin haluaisi ylläri vauvoja, siis ajattelen että haluan käyttää ehkäisyä vaikka onkin epätodennäköistä että tulen raskaaksi, koska itseni tuntien en halua elää siinä epävarmuudessa koko ajan (eihän sitä niin varma voi olla että ei tulekaan raskaaksi) ja toisaalta että jos näinkin vaikean asian käyn läpi ja hyväksyn, että en saa toista lasta, tulisi hirveä tunne mylläkkä jos yht äkkiä huomaisin odottavani... en tiedä ymmärtääkö tätä kukaan...

no, nyt etsinkin teitä syystä tai toisesta yhden lapsen äidit: miten olette asian kokeneet ja mitä hyviä puolia näette siinä, että on "vain" yksi lapsi? itse olen surrut sitä että tytöllä ei ole kotona leikkikaveria ja aikuisena sisarusta jakamassa elämän asioita ja jos tarvetta meistä vanhuksista huolehtimassa...

toivottavasti en aiheuttanut kirjoituksellani pahennusta, toivon että joku ymmärtäis ja löytyis vaikka saman kokeneita... hyvää syksyä!
 
täällä kanssa yhden lapsen äiti..mä en tiiä mutta mulle riittää tuo yksi ainoastaan...jotkut on väittänyt että olen itsekäs ihminen kun en tee kymmentä lasta..mutta kyllä tuossa yhdessäkin on ihan hoitamista kun mies reissuhommissa..ei tulis mitään jos jaloissa pyöris vielä toinenkin...

itse olen perheen ainut lapsi ja ihan hyvin olen osannut leikkiä ilman sisaruksia...kaikkien haaveena ei vaan ole suurperhe...
 
ainokainen
Meillä on yksi lapsi. Haluaisin joku päivä toisenkin, mutta elämäntilanne on nyt vähän kehno kuumeiluun. Mies ei halua toista lasta ehkä ollenkaan. Lapseni 2,5 vuotias ja olisi kyllä hyvä jos olisi leikkikaveri kotona, mutta ei kai tässä auta kuin odotella vuosi tai muutama ja katsoa mikä tilanne on sitten.
 
Yksi lapsi meilläkin. Enkä tiedä tuleeko koskaan toista. Tai halutaanko me edes. Mulle laitettiin vasta viiden vuoden kierukka, niin tuskin lähden ottamaan sitä kesken pois. Mutta never say never.

Mun mielestä lasten lukumäärä ei muille kuulu, oli niitä nolla, yksi tai n kpl. Juttelin joku aika sitten miehen kans, joka oli vaimonsa kans saanut esikoisensa vanhemmalla iällä (40+) ja hän sanoi, ett vastaa aina "tuleeko kaveria" -kysymyksiin samalla tavalla: "Miksi se heti pitää toinen tehdä perään? Minä haluan nauttia esikoisestani täysin rinnoin ja antaa hänelle jakamattoman huomion." Mun mielestä hienosti sanottu. Minäkin haluan nauttia tästä ainokaisesta, käydä hänen kans kahvilla ja kävelyllä ja ulkoilla. Ja olla. Ei niitä lapsia sarjatuotannolla tartte tehdä... Jos ei halua.
 
Pomperipossa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2005 klo 13:01 Selenicereus kirjoitti:
Yksi lapsi meilläkin. Enkä tiedä tuleeko koskaan toista. Tai halutaanko me edes. Mulle laitettiin vasta viiden vuoden kierukka, niin tuskin lähden ottamaan sitä kesken pois. Mutta never say never.

Mun mielestä lasten lukumäärä ei muille kuulu, oli niitä nolla, yksi tai n kpl. Juttelin joku aika sitten miehen kans, joka oli vaimonsa kans saanut esikoisensa vanhemmalla iällä (40+) ja hän sanoi, ett vastaa aina "tuleeko kaveria" -kysymyksiin samalla tavalla: "Miksi se heti pitää toinen tehdä perään? Minä haluan nauttia esikoisestani täysin rinnoin ja antaa hänelle jakamattoman huomion." Mun mielestä hienosti sanottu. Minäkin haluan nauttia tästä ainokaisesta, käydä hänen kans kahvilla ja kävelyllä ja ulkoilla. Ja olla. Ei niitä lapsia sarjatuotannolla tartte tehdä... Jos ei halua.
Minusta tuntui ekan lapsen jälkeen pari vuotta ylikin just tuolta. Haluaa antaa kaiken huomion, miten sitä rakkautta riittääkään toiselle :heart: Olin jossain vaiheessa jo satavarma, että ei enempää. Mutta mutta... Nyt näitä palleroisia on kolme ja nyt tuntuu, että meän perhe on kasassa. Enempää ei tule, se on nyt varmaa. Ja kyllä, sitä rakkautta riittää sittenki kaikille :)
Ja sukulaiset ja tuttavat jatkaa kyselyään... Se asia ei ole muuttunut miksikään, vaikka lapsia on saatu kolme...
 
minä-vain harmaana
Meilläkin on "vain" tuo pikkumies (2v7kk). toista haluttiin mutta nyt tilanne on se ettei välttämättä tulla toista saamaan :'( syynä siihen on minun terveys...Ehkä jos joskus saisi toisen...(toivossa on hyvä elää)
 

Yhteistyössä