Yhden lapsen synttärit:kaikille perheen lapsille lahjat?

Mitä mieltä te olette siitä, että lapsen synttäreillä muutkin perheen lapset saavat lahjat?

Meillä on ollu kädenvääntöä anopin kans asiasta kun minä olen sitä mieltä, että kaikilla on oma juhlapäivänsä ja silloin muille ei tuoda lahjoja.Nyt oli kaks vanhinta lasta anopilla hoidossa ja olivat käyneet valitsemassa keskimmäiselle lahjan.Vanhin oli kans saanu, ettei vaan tule paha mieli...

Ja koskaan ei ole tullut muille lapsille paha mieli,vaikka eivät lahjoja toisten syntsillä saa ja ymmärtävät hyvin, että jokaisella on oma prinsessapäivä.Musta se ei ole reilua synttärisankaria kohtaan.

Joka hemmetin synttäri saa anopille vääntää rautalangasta, mut aina se vaan jankuttaa, että kun hän haluaa ostaa, mutkun mä en anna.No totta hemmetissä en anna!

Minkälainen käytäntö teidän perheissä on?
 
Lahja tuodaan niille henkilöille joiden merkkipäivää juhlitaan. Mä en edes kehtaisi opettaa lapsia sellaiseen itsekkyyteen että heidänkin pitää saada lahjoja toisen syntymäpäivänä. Eihän siinä ole mitään järkeä.
 
olen vaan nurkassa ja sinne jään
itse muistan lapsene kun oli minun päiväni niin mummo toi isoveikallekin lahjan jotta ei tule paha mieli.
Kun oli isoveikan päivät niin mummo toi vain isoveikalle lahjan ja sanoi että ei nyt ole sinun päiväsi,
tällä kuulemma kasvatettiin tyttölapsen luonnetta ja olin kuulemma epäkohtelias kun tästä kerran sanoin ääneen.
 
mj
No ei toi nyt oikeesti oo kovin viisasta.Aina elämässä pettymyksiä ei voi lahjoilla nollata!
Voisko se anoppi ostaa ne lahjat vaik vähän ennen tai jälkeen...sellai ettei se niinkun liittyis näihin synttäreihin olevinaan ollenkaan?Tai sitten vaan TOOSI tiukka linja.Niinhän se menee että jos anoppi saa tahtonsa läpi kerta kerran jälkeen, niin miks uskois ja lopettaiskaan!
 
miru
Samaa mieltä että päivänsankarille lahja, muille ei. Meillä tosin isomummi tuo myös muille "lahjaksi" jotain pientä, esim. pikkuauton tai tehtäväkirjan tai lakua, eli jotain pientä lahjan saajaan verrattuna. Siitä ei ole meille ole ollut ongelmia eikä lapset ole odottaneet kuitenkaan itselleen lahjoja jos eivät itse sankareita ole.
 
Meillä anoppi tekee ihan samaa. Oli nuoremman synttärit ja vanhemmalla toki vähän paha mieli, kun nuorempi sai lahjoja niin menivät ostamaan lahjan tälle. Suututti niin paljon! Pitäähän sitä oppia kestämään, että omat synttärit on omat synttärit. Ja toisen on toisen. AAARRGGG!
 
Lahja vain synttärisankarille, mutta voihan sitä vaikka karkkirasiat antaa muille jos haluaa jotain tuoda. Itse olen kyllä opettanut siihen, että vain päivänsankari lahjotaan, vaikka se toiselle olisikin pettymys, koska pitäähän lapsen oppia ne pettymyksetkin käsittelemään ja yleensä kaikilla on juhlissa hauskaa niin niitä lahjojakaan muista muut touhun keskellä.
 
Mä itse hommaan lahjan vain synttärisankarille.

Jos nyt kuitenkin joku anoppi tai muu vieras haluaa kaikille muksuille jotain tuoda, niin en mä siitä revi pelihousujani kuitenkaan. Se synttärisankari kun joka tapauksessa tulee saamaan eniten lahjoja ja saa puhaltaa kynttilät ja aloittaa kakun jne, ja kaikki kuitenkin varmasti tietää ketä siinä juhlitaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Meillä lahjan saa vain sankari, mutta toisten on annettava myös omalla vuorollaan leikkiä uusilla leluilla.
Näin meilläkin.

Jos joku on tuonut jotain sisaruksellekin, se on yleensä joku tikkarin tapainen tms pienenpieni.
Mekään emme vie muuta päivänsankarille, emme sisaruksille.

Oiva tilaisuus 'kasvattaa' lapsia olemaan vuorotelle huomion keskipisteenä, tjtn.
 
Mä olen sitä mieltä että vain sankarille lahja =) mutta meillä onkin lasten synttärit niin lähekkäin että sukulaiset tulevat aina molempien synttäreille samaan aikaan eli kaverisynttärit on sitten kummallakin omat jolloin vain sankari saa lahjoja =)
 

Yhteistyössä