Yhden lapsen yh-äitejä?

  • Viestiketjun aloittaja Erittäin vieraana
  • Ensimmäinen viesti
Erittäin vieraana
- Miten teillä joulu?

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa?

- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku?

- Entä tapaako oma sukusi?

- Onko äidin "vauva"?

- Lapsen ikä?

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen?

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen?

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle?

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu?


Pyydän vastauksia ja kysyn harmaana, koska olen se "huono äiti" ja voitte kuvitella vastaukseni. Olisi kiva saada rehellisiä vastauksia. Kiitos. :hug:
 
tuutikki
-Joulu minun vanhemmilla
-Olen hellävarainen
-Isä ei ole koskaan nähnyt lastaan, hänen suku tuskin edes tietää (se on nyt mulla työnalla...)
-Oma suku tapaa
-Vauva on
-1v1kk
-Ei nyt aikaa/energiaa miehiin, joskus ehkä tai sit ei
-En osaa ajatella miten reagoisi myöhemmin.
-Melko hyvin syödään tai tyttö syö, äiti ei niinkään
-Alkoholia otan (1-2 olutta) /1krt viikko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin vieraana:
- Miten teillä joulu?
Aatto ollaan siskoni luona
- Oletko hellävarainen kasvatuksessa?
Rakkautta ja rajoja
- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku?
Isällä alko-ongelma,ei pidä luonaan,selvänä ollessaan käy meillä.Isänäidin luona käydään n.2krt/kk,tätejään näkee n.4krt/vuosi.Isänpuolen serkkuja asuu liki naapurissa mutta ei olla tekemisissä.Velipuoliaan ei tunne,toisen tainnu kerran nähdä
- Entä tapaako oma sukusi?
Omien sukulaisten kanssa ollaan paljon tekemisissä
- Onko äidin "vauva"?
iso jätkä tuo jo on
- Lapsen ikä?4

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen?
Uskaltaisin ottaa uuden miehen,mutta ei ole haluja vakavaan suhteeseen,tää on just passelia vapautta mulle
- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen?
Varmaan reagoisi hyvin
- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle?
Omasta mielestämme syömme ihan hyvin ja monipuolisesti,2lämmintä ateriaa/pvä ja tarpeeks hedelmiä,kasviksia.Ite teen peruskotiruokaa

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu?
En,otan aikas harvoin ja silloin on poika yöhoidossa


Pyydän vastauksia ja kysyn harmaana, koska olen se "huono äiti" ja voitte kuvitella vastaukseni. Olisi kiva saada rehellisiä vastauksia. Kiitos. :hug:
 
tossuliini
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin vieraana:
- Miten teillä joulu?

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa?

- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku?

- Entä tapaako oma sukusi?

- Onko äidin "vauva"?

- Lapsen ikä?

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen?

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen?

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle?

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu?


Pyydän vastauksia ja kysyn harmaana, koska olen se "huono äiti" ja voitte kuvitella vastaukseni. Olisi kiva saada rehellisiä vastauksia. Kiitos. :hug:
No yritän tässä vastailla.

- ollaan joulu yhdessä tytön isän kanssa

- yritän olla hellävarainen mutta joskus tulee kivahdettua jos ei sana mene perille

- tapaa tosi paljon lastaan koska seurustelen lapsen isän kanssa vaikkei yhdessä asutakaan eikä tulla koskaan asumaankaan, näin on helpompi, menee asiat paremmin eikä tule riitoja; isän sukulaisia ei ole elossa

- mun sukulaiset näkee lasta ehkä kerran vuodessa miten on varaa matkustaa n. 300 kilsan päähän, mulla molemmat vanhemmat kuolleet mutta veljet elää vielä

- ei ole, eikä halua olla

- 11 v

- no ei todellakaan koska seurustelen tytön isän kanssa

- jos olis pakko niin ei välttämättä tyttö hyväksyisi uutta miestä tähän talouteen enkä edes huolisi vaikken tytön isää tapaisikaan

- suhtkoht hyvin, välillä on tiukkaa mutta ei niin tiukkaa etteikö ruokaa olisi koko ajan

- otan joskus harvoin siiderin tai lonkun saunajuomaksi vaikka neiti olisi hereilläkin eikä siitä ole tullut mitään sanomista keneltäkään

 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin vieraana:
- Miten teillä joulu?

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa?

- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku?

- Entä tapaako oma sukusi?

- Onko äidin "vauva"?

- Lapsen ikä?

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen?

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen?

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle?

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu?


Pyydän vastauksia ja kysyn harmaana, koska olen se "huono äiti" ja voitte kuvitella vastaukseni. Olisi kiva saada rehellisiä vastauksia. Kiitos. :hug:
- Joulua vietämme meillä ja tytön isä on meidän kanssa, myös uudenvuoden

-Olen hellävarainen

- isä tapaa milloin haluaa. Melkein jokapäivä. isänpuolen suku tapaa kun haluaa mutta ei kauheesti ole yhteyksiä pidellyt..

-Oma sukuni tapaa myöskin usein..viikolla muutaman kerran käydään tädillä,mummilla tai kummeilla yms..

-Onhan se uusi mies haaveissa mutta ei vielä. En halua mitään satunnaista poikaystävää yms..odotan rauhassa sitä oikeaa. tässä asiassa täytyy ajatella lastakin.

-lapseni ei nyt reagoisi varmaan ihmemmin kun sen verta pikkanen vielä

-Syödään hyvin ja terveeellisesti, monipuolisestikkin kaikkea olen koittanut muistaa syöttää lapselle. Näköjään syödään hyvin ja terveellisesti kun mulla tuo painokin laskenut ja nyt pysynyt samana :)

-en ota alkoholia kun lapsi nukkuu, enkä kotona muutenkaan ikinä edes yhtä lapsen läsnäollessa (pienet patoutumat omista alkkisvanhemmista). kerra kuussa otan mutta silloinkin ulkona kun lähden

-
mä vastasin nyt ihan oudossa järjestyksessä ja välistä jäi että lasi on 1,5v. On äidin vauva mutta nyt alkanut isiä kyselemään ja isiä vähän ikävöimään..onneksi nuo tapaa usein :D
-
 
yh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin vieraana:
- Miten teillä joulu?

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa?
Mulla on lapsi joka on ns haasteellinen. En varsinaisesti ole hellävarainen, vaan aika tiukka. Meillä on tismalleen päiväjärjestys, rutiinit tiukat, minun sana ehdoton viimeinen. Varmasti olisin toisenlainen äiti toisenlaiselle lapselle. Mutta mulla nyt valitettavasti tuli erittäin uhmakas, kapinoiva ja "räjähtävä" lapsi. Tiukat rutiinit ja tiukat rajat on välttämättömät, lapsi hermostuu jos rutiineja muutetaan, ja jos antaa periksi jossain asiassa, siitä tulee piru irti.

- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku?
En ole koskaan evännyt tapaamisia, joten kyllä näkee.

- Entä tapaako oma sukusi?
Minulla ei ole sukua.

- Onko äidin "vauva"?
Noo :D On oikeestaan. Olen ikävästi todennut että hieman on passattu lapsi. Johtuen tästä luonteesta. Tottakai on äidin vauva, mutta nyt olen ottanut linjan että koetan toistella isoa poikaa.

- Lapsen ikä?
7-vuotias

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen?
On uusi mies. Ja miksen uskaltaisi.
On iso kynnys esitellä mies lapselle, mutta aikahan sen sanoo.

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen?
Mulla on onneksi sosiaalinen lapsi, mutta siinäkin on omat huonot puolensa.
Lapsi on ns rajaton ihmisissä. Menisi vaikka minkä mukaan, ja minä olen siitä jo hieman huolissani.Sosiaalisuus on kaksiteräinen miekka, ainakin meillä.

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle?
Fifty-fifty. Joskus kun olen korviani myöten täynnä kotia, äitiyttä, yksinoloa ja rakasta lastani, meillä syödään valmisruokia ja jotain helppoa.
Taasen vastapainoksi teen kyllä ruokaakin. Ruokaa teen sitten kerralla satsin.

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu?
Mikä ettei. Enkä näe mitään syytä miksi lapsi ei voisi nähdä kun äiti juo kaljan, lasin viiniä tms.
Aika usein meillä on ns illallinen, johon pukeudutaan, sytytetään kynttilät, ruokana voi olla mitä tahansa hampurilaisesta minun tekemään juhlaillalliseen. Sitten lurautan lapselle viinilasiin limpparia, kilistetään ja opetan samalla illallistapoja.
Jos alkoholi ei ole ongelma, en näe syytä peitellä kaljatölkkiä.


Pyydän vastauksia ja kysyn harmaana, koska olen se "huono äiti" ja voitte kuvitella vastaukseni. Olisi kiva saada rehellisiä vastauksia. Kiitos. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin vieraana:
- Miten teillä joulu? Mennään mun vanhempien luo

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa? Yritän olla....

- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku? Isä nähny viim vuoden aikana 2krt, asuu 900km päässä

- Entä tapaako oma sukusi? Oma suku on aina läsnä =)

- Onko äidin "vauva"? Kummisedän :D

- Lapsen ikä? 1v 9kk

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen? On haaveissa ja uskallan

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen? Poitsu tykkää kaikista miehistä jotka sen kans vaan jaksaa touhuta :LOL:

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle? Lapsi syö hyvin, äiti vähemmän hyvin

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu? En


Pyydän vastauksia ja kysyn harmaana, koska olen se "huono äiti" ja voitte kuvitella vastaukseni. Olisi kiva saada rehellisiä vastauksia. Kiitos. :hug:
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin vieraana:
- Miten teillä joulu? Omilla vanhemmillani

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa? Kyllä, mutta rajoja unohtamatta

- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku? Harvoin. Sen sukua ei ollenkaan

- Entä tapaako oma sukusi? Kyllä.

- Onko äidin "vauva"? Aina.

- Lapsen ikä? 3v

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen? Ei ole. Uskaltaisin, tarkkaan valkaten =)

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen? Tykkää kaikista, joten varmaan ihan ok.

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle? Hyvin.

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu? En, enkä muutenkaan.


Pyydän vastauksia ja kysyn harmaana, koska olen se "huono äiti" ja voitte kuvitella vastaukseni. Olisi kiva saada rehellisiä vastauksia. Kiitos. :hug:
 
Kerttu-Kyllikki
Vastaan vapaamuotoisesti.
Lapsi on 2 vuotta, yh:na olen ollut vuoden. Meillä on terveelliset elämäntavat; syömme terveellisesti, melko vähän hiilareita. Lapselle tarjoan usein perunaa tms, mutta ei halua syödä.

Uusi mies ei ole haaveissa, haaveena ennemminkin opiskelu; ajattelen realistisesti, ja tiedän, ettei minusta riitä kaikkialle. Ensin lapsi, sitten minä, sen jälkeen työ ja opiskelu. Tapailen kyllä lapsen ollessa poissa kotoa miehiä, ihan omaksi iloksi. :whistle:

Tyttö yleensä pitää miehistä, joita tapaa, (ei kyllä tapaa mtn mun hoitoja... ) mutta pitää kyllä naisistakin. :D

Saatan joskus ottaa pari olutta, kun tyttö nukkuu. Olen mielestäni lempeä, mutta pinna palaa joskus.
 
- Miten teillä joulu?
Mun vanhemmilla ollaan isossa sakissa, niin kun joka joulu! :)

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa?
Paljon rakkautta ja hellyyttä mutta myös tarkat säännöt ja rajat.


- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku?
Isä tapaa satunnaisesti, koskaan ei ota yöksi (tää toivottavasti kyl muuttuu ensi vuoden puolella). Muu suku tapaa sillon tällön, huomenna esimerkiksi mennään yksille synttäreille, isänsä vanhempia ei ole koskaan edes tavannut (vaikka elossa ovat).

- Entä tapaako oma sukusi?
Tapaa ja usein.

- Onko äidin "vauva"?
Ainahan tuo tavallaan on vaikka onkin jo ''iso'' tyttö, neiti 3v.

- Lapsen ikä?
3 vuotta

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen?
On haaveissa sitten kun sellainen kunnollinen vastaan tulee. Toivon että uskallan, aika näyttää.

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen?
Se riipuu siitä mistä roikkuu, vaikea sanoa, sen näkee sitten. On tuo tyttö kyllä aika sopeutuvainen ja sosiaalinen että uskon että ajan kanssa ja rauhallisesti ottaen, ihan hyvin.

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle?
Joskus menee ''hungolle'', siis syödään roskaruokaa, pääsääntösesti teen kyllä aina kunnon ruokaa ja 2 krt/pvä syödään kunnon lämmin ruoka.

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu?
Joskus, tosi harvoin. Itekseni ollessani en oikeastaan ollenkaan. Jos on seuraa, saatan juoda vähän viiniä tai saunasiiderin.
 
- Miten teillä joulu?
Käydään hautausmaalla viemässä kynttilät, sukuloimassa ja ilta mun äidin luona.

- Oletko hellävarainen kasvatuksessa?
Sehän riippuu sitten pojasta, et minkälainen luonne sille tulee. Nyt jo havaittavissa temperamenttisyyttä... Olen kyllä aika tiukka ollut aina rutiineista ja uskon, että minusta tulee siinä mielessä tiukka äiti, ettei "mun silmille hypitä". Tarkoitan, et jos sanon ei niin se on ei.

- Tapaako isä kuinka paljon? Entä muu isänpuolen suku?
Pojan isä on kuollut. Isän äitiin ollaan paljon yhteydessä. Vierailemaan pääsee harvoin koska on 600 km välissä.

- Entä tapaako oma sukusi?
Kyllä

- Onko äidin "vauva"?
Tietenkin =)
- Lapsen ikä?
9kk

- Onko uusi mies haaveissa? Uskallatko ottaa miehen?
Ei oo uutta miestä haaveissa. Ei kiinnosta.

- Miten lapsesi mielestäsi voisi reagoida uuteen mieheen?
jaa-a

- Syöttekö hyvin, vai meneekö hunningolle?
Mulla menee hunningolle täysin, mut poika syö hyvin

- Otatko alkoholia kun lapsi nukkuu?
En. Mutta en pitäisi pahana jos joskus yhden saunalonkeron joisin.
 

Yhteistyössä