Yhdistelmäseula

Olen raskaana 8 viikolla ja minulle tarjottiin mahdollisuutta np-mittauksen lisäksi veriseulaan. Menemme tähän mukaan.

Nyt mietin, vähän netistä luettuani, että hälyttääköhän seula pelkästään jo sen takia että olen 35-vuotta? Käsittääkseni ikäriski lisää positiivista tulosta joka tietenkin pitää sitten vielä tarkistaa, jos haluaa siis, lapsivesitutkimuksella.

Olisi kiva henkisesti valmistautua tähän asiaan. =)
 
Yhdistelmäseula antaa valitettavasti myös niitä vääriä hälytyksiä, mutta mulle on sanottu, että ns. vanhempien odottajien kohdalla seula olisi tarkempi (toki vääriäkin hälytyksiä on tullut, muttei niin paljoa kuin nuorempien kohdalla). Omalla kohdallani yhdistelmäseula on toiminut aina. Ei ole tullut aiheettomia vääriä hälytyksiä, hälytti kun oli aihetta :'(

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Olen raskaana 8 viikolla ja minulle tarjottiin mahdollisuutta np-mittauksen lisäksi veriseulaan. Menemme tähän mukaan.

Nyt mietin, vähän netistä luettuani, että hälyttääköhän seula pelkästään jo sen takia että olen 35-vuotta? Käsittääkseni ikäriski lisää positiivista tulosta joka tietenkin pitää sitten vielä tarkistaa, jos haluaa siis, lapsivesitutkimuksella.

Olisi kiva henkisesti valmistautua tähän asiaan. =)
Eipä mulla ainakaan mitään hälyytellyt vaikka kolmevitonen olenkin ja kakkostani odottelen. Oon tuossa testissä käynyt 2kk sitten. Toki vääriä hälyytyksiä tulee, näin kävi mm frendille, mutta eipä hälläkään lopulta ollut mitään huolta. :D

Olkkis ja ötzki 19+4
 

Yhteistyössä