Yhteenmuutto edessä, kumpikaan ei ole nähnyt toisen vanhempia

  • Viestiketjun aloittaja Mitätehdä?
  • Ensimmäinen viesti
Mitätehdä?
Otsikossahan tuo varsinainen ongelma jo tuleekin. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilu puoli vuotta. Nyt olemme alkaneet puhumaan yhteisestä asunnosta, mutta itseäni häiritsee se, ettei kumpikaan ole nähnyt toisen vanhempia. Lisäksi itselleni selvisi reilu kuukausi sitten, ettei poikaystäväni vanhemmat tiedä hänen edes seurustelevan. Aihe on jotenkin poikaystävälleni arka ja ymmärrän häntä kyllä täysin, koska itseänikin jännittää suunnattomasti tämä vanhempiin tutustuminen. En ole pitänyt tätä aiemmin suurena ongelmana ka ollaan puhuttu poikaystävän kanssa, että sitten tavataan vanhemmat, kun siltä tuntuu. Nyt kuitenkin, kun ollaan alettu puhumaan muutosta olisi korkea aika tavata vanhemmat, varsinkin kun muuttaisimme luultavasti isäni omistamaan osakkeeseen.

En tiedä pitäisi mun vaan ehdottaa poikaystävälle, jos hän tulisi käymään meillä, että olisi nähnyt sitten edes minun vanhempani ja näin ollen saattaisi olla molemmille helpompaa tavata myös hänen vanhemmat. Tuntuu vaan niin häiritsevältä ajatella varsinkin poikaystäväni vanhempien tapaamista, että heille saapuu poikansa tyttöystävä, jonka olemasta olosta he eivät ole tienneet ja nyt olisimme muuttamassa vielä yhteen. Lisäksi poikaystävän veljen avopuoliso tulee kuulemma todella hyvin poikaystävän äidin kanssa toimeen, joten sekin tuo mulle lisää paineita, että jos minusta ei pidetäkään. Tiedän, että on turha stressata tällaista etukäteen ja pitää olla vain omana itsenäni, mutta olo on kyllä hieman häiritsevä, varsinkin kun tuntuu, että molempien pitäisi tavata vanhemmat pian, mutten kuitenkaan haluaisi ahdistaa poikaystävääni.
 
lakota
Kuulostaa siltä kuin poikaystäväsi ei haluaisi ennemminkin asumiskustannusten puolittajan kuin puolison.

Miten ajattelitte esim. joulun viettää tai mitä tapahtuu kun jomman kumman vanhemmat (tai sisarukset) haluavat tulla kylään sinun tai poikaystäväsi (=avopuolisosi) kotiin?
Meneekö kumpikin viettämään joulua / käymään jouluna omassa lapsuudenkodissaan ilman puolisoaan tai joutuuko toinen häipymään yhteisestä kodista kun puolison sukulaiset tulevat käymään...
 
Mitätehdä?
Kuulostaa siltä kuin poikaystäväsi ei haluaisi ennemminkin asumiskustannusten puolittajan kuin puolison.

Miten ajattelitte esim. joulun viettää tai mitä tapahtuu kun jomman kumman vanhemmat (tai sisarukset) haluavat tulla kylään sinun tai poikaystäväsi (=avopuolisosi) kotiin?
Meneekö kumpikin viettämään joulua / käymään jouluna omassa lapsuudenkodissaan ilman puolisoaan tai joutuuko toinen häipymään yhteisestä kodista kun puolison sukulaiset tulevat käymään...

Sen voin sanoa, että poikaystävä ei halua minusta vain asuntokustannusten puolittajaa. Ja tuo joulun vietto ja kyläily ovat juurikin niitä syitä, miksi nyt pitäisi äkkiä tavata molempien vanhemmat ennen muuttoa ja siihen kaipasin apua.
 

Yhteistyössä