Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Niin paljon haluaa auttaa ja kirjoittaa jotakin mistä olisi apua, sitten huomaan että en osaa. Enkä tiedä onko sanoista apua, jos olisin lähellä niin sentään voisi halata ja itkeä yhdessä.
Toivon lähellesi kaiken mahdollisen tuen. Vaikka en osaa sanoa mitään mikä auttaisi niin haluan että tiedät että välitän, enkä lähde karkuun vaikka en löydä oikeita sanoja. Me kaikki täällä välitetään sinusta. Olet tärkeä!
Kiitos lissu, vastasinkin jo aiemmin sun js Ekkon yv:n ja toki ymmärrän ettei näissä asioissa oikein löydy sanoja...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kiitos lissu, vastasinkin jo aiemmin sun js Ekkon yv:n ja toki ymmärrän ettei näissä asioissa oikein löydy sanoja...
Jokaisella suru on oma, mutta
olen kuullut, että surun täytyy antaa virrata vapaasti niin jonain hetkenä on helpompi hetki - hetket pitenee ne muuttuvat pidemmiksi hetkiksi, osaksi päivää, ajan kanssa koko päiväksi…

Kaikki tuki tulee varmasti tarpeeseen. Olisiko vertaistukiryhmästä tms. apua…ehkä voisi saada voimaa kun kuulee miten toiset samassa tilanteessa olevat tekivät kun sattuu ja on suuri suru - miten he selvisivät.

Hyvä kuitenkin kun olet täällä, tuttujen asioiden tekemisestä voi myös saada jotakin helpotusta tai lohtua, vuosikaudet täällä on roikuttu.❤
*lämmin hali*
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on lasagnepäivä!

Meikä pisti tossua toisen eteen ja käveli S-marketiin ostoksille siitä huolimatta että varpaaseen sattuu yhä kävellessä. Pare totuttaa se vaan elmään uudelleen, nyt eikä sit kun maisemat saavat janoamaan rivakampaa menoa.

Seuraavaksi siis pilkotaan sipuleita, vähän selleriä, pieni pala fenkolia ja kuullottumaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Tänään on lasagnepäivä!

Meikä pisti tossua toisen eteen ja käveli S-marketiin ostoksille siitä huolimatta että varpaaseen sattuu yhä kävellessä. Pare totuttaa se vaan elmään uudelleen, nyt eikä sit kun maisemat saavat janoamaan rivakampaa menoa.

Seuraavaksi siis pilkotaan sipuleita, vähän selleriä, pieni pala fenkolia ja kuullottumaan...
Fenkoli lasagnessa ei ole minulle tuttua. Tuleeko tuosta joku kasvisversio?
 
Olen niin tarkka lasagnesta, että sitä ei millään fenkolilla saati pekonilla pilata.😁
Ja, munista ja juustosta saa tehtyä välilevyt niin ei tarvitse yliprosessoituja viljoja käyttää.😬

Jauha vehnä ja sekoita siihen vettä, suolaa ja kananmunaa. Vaivaa taikina, anna levätä ja kauli levyiksi.

Raasta juusto, sekoita siihen kananmunaa, suolaa, muotoile levyksi.

Miten toi oikea pastalevy on yliprosessoitu verrattuna sun munajuustomönjääsi?
 
Jauha vehnä ja sekoita siihen vettä, suolaa ja kananmunaa. Vaivaa taikina, anna levätä ja kauli levyiksi.

Raasta juusto, sekoita siihen kananmunaa, suolaa, muotoile levyksi.

Miten toi oikea pastalevy on yliprosessoitu verrattuna sun munajuustomönjääsi?
lissun mielestä kaikki muu paitsi liha kokonaisena ruhona on yliprosessoitua

siitä siihen että sen saa suolistaa ja nylkeä
 
lissun mielestä kaikki muu paitsi liha kokonaisena ruhona on yliprosessoitua

siitä siihen että sen saa suolistaa ja nylkeä

Mäkin kyl tykkään tartarpihvistä mutta että pitäisi ihan vaan alkaa lihankäikälettä pureskelemaan... Eeeeemmääkyl.


Pippurikin pitää vissiin jättää väliin ku se on kasvis?


Pthyi moiselle mauttomalle paistille!
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Jauha vehnä ja sekoita siihen vettä, suolaa ja kananmunaa. Vaivaa taikina, anna levätä ja kauli levyiksi.

Raasta juusto, sekoita siihen kananmunaa, suolaa, muotoile levyksi.

Miten toi oikea pastalevy on yliprosessoitu verrattuna sun munajuustomönjääsi?
En mä syö vehnää. Enkä mä usko, että sinä jauhat itse vehniäs. Mistä lie glyfosaattipellosta nuo toravehnät nykyään tulevat, tiiä häntä.

No kananmunat ja vuohenjuusto eivät ole minusta haitaksi, päinvastoin.
Kananmunassa on valtavasti ravintoa, eikä kummassakaan ole ravinteita blokkaavia kuituja. Eli ihan täysravintoa mitkä ihminen hyldyntää optimaalisesti.

Mitäs hyötyjä saat siitä sun vehnästä, entäpä haittoja, osaatko kertoa?

Makuasioita nuo maustejutut. Mun mielestä liha tai muu eläinperäinen ravinto on hyvää ja parhaimmillaan kun se on rasvaista ja suolaista. Oikea hyvä liha maistuu hyvälle. Jos ei maistu niin liha on pilalla tai olet niin pahasti addiktoitunut kaikenmaan yliorosessoituun roskaan että et osaa enää nauttia el naturel ravinnosta.🤷‍♀️ Tai sitten et halua nauttia ravinnosta el naturel - ihan sama, makuasioita.👍
 
En mä syö vehnää. Enkä mä usko, että sinä jauhat itse vehniäs. Mistä lie glyfosaattipellosta nuo toravehnät nykyään tulevat, tiiä häntä.

No kananmunat ja vuohenjuusto eivät ole minusta haitaksi, päinvastoin.
Kananmunassa on valtavasti ravintoa, eikä kummassakaan ole ravinteita blokkaavia kuituja. Eli ihan täysravintoa mitkä ihminen hyldyntää optimaalisesti.

Mitäs hyötyjä saat siitä sun vehnästä, entäpä haittoja, osaatko kertoa?

Makuasioita nuo maustejutut. Mun mielestä liha tai muu eläinperäinen ravinto on hyvää ja parhaimmillaan kun se on rasvaista ja suolaista. Oikea hyvä liha maistuu hyvälle. Jos ei maistu niin liha on pilalla tai olet niin pahasti addiktoitunut kaikenmaan yliorosessoituun roskaan että et osaa enää nauttia el naturel ravinnosta.🤷‍♀️ Tai sitten et halua nauttia ravinnosta el naturel - ihan sama, makuasioita.👍

Sulla menee taas puurot ja vellit ihan sekasin.

Pippuri ei oo yliprosessoitu. Eikä se vehnä, edes jauhonakaan.

Ja liha maistuu minusta parhaalta kun mausteena on suolan lisäksi pippuria.


Mä osaan nauttia ruoasta. Sulle se taas on pelkkää tylsää polttoainetta.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Jaa, unohdin automoden, hetkipieni... Siis ne vehnän hyödyt

RavintotekijäMääräMenetelmäTietolähdeJulkaisu
kalsium19.0 mganalysoituriippumaton laboratorio1298
rauta0.9 mganalysoituriippumaton laboratorio1298
jodidi (jodi)10.0 µgmuu arvon tyyppielintarvikekoostumustaulukko391
kalium155.0 mganalysoituriippumaton laboratorio1298
magnesium29.0 mganalysoituriippumaton laboratorio1298
natrium1.0 mganalysoituriippumaton laboratorio
suola2.5 mglaskettu kertoimillaTHL:n tuottama
fosfori116.0 mganalysoituriippumaton laboratorio1298
seleeni10.0 µganalysoituriippumaton laboratorio1298
sinkki
 

Yhteistyössä