Yksityinen perhepäivähoito

Ehkä kannattaa kuitenkin kunnallinen perhepäivähoito. Heitä kuitenkin kunnan puolesta
valvotaan. Yksityistä ei kukaan valvo. Meidän 2v poika oloittaa 1.9.2008 kunnallisessa
perhepäivähoidossa ja ennakkoon voin suositella. Olemme käyneet tutustumassa paikkaan monta kertaa ja jutelleet. Uskomme, että olemme tyytyväisiä.
 
Mä olen periaatteessa kyllä samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Kunnan ihmisiä valvotaan, yksityisiä oikeastaan ei. Heillä on kyllä samat säännöksensä, mutta on eri asia noudatetaanko niitä miten tarkoin.

Mulla on ollut lapset yksityisellä. Myöhemmin kuulin, että hän vietti aikaansa lasten kanssa shoppaamalla, sekä sekatavarakaupoissa, että ruokakaupassa.... Jos he olivat pihalla, tämä täti ei vienytkään puistoon tms. koska siellä oli "viholliset" eli kunnan perhepäivähoitajat, joten he ulkoilivat läheisellä pururadalla kävellen.... Meillä neiti osasi jo sanoa, että sano äiti ....lle etten jaksa enää kävellä enempää.... Myöhemmin kuulin myös, että kun pari muuta lasta olivat sairaina, niin täti ei ollut ilmeisesti jaksanut laittaa ruokaa, kun oli syöttänyt meidän kersoille saarioisten maksalaatikkoa!

Tämä hoitaja ei katsonut kuin max viiteen, vaikka olimme mieheni kanssa molemmat vuorotöissä, olin anoppini kanssa sopinut, että sellaisina päivinä hän hakee, kun olemme molemmat yli viiteen töissä ja se täytyy tietenkin ennakkoon sopia. Yksi kerta mieheni meni kahteen ja minä myös ja vein lapset vähän ennen hoitoon. Tämä sanoikin minulle, että minun täytyy olla hakemassa jo puoli neljä lapsia, kun hän menee mökille perunan nostoon ja häntä tullaan silloin hakemaan!!!! Olin kuin puulla päähän lyötynä! En saanut anoppia kiinni, kun oli itsekin töissä, niinpä mun oli pakko mennä neuvottelemaan pomon kanssa ja sain vaihdettua vuoroni niin, että pääsin lähtemään puoli neljäksi hakemaan lapsia...

Tämän jälkeen eivät sitten kauaa olleetkaan yksityisellä, vaan hain heidät kunnalliseen hoitoon. Maksaa enemmän, mutta on joka euron arvoista!!!

:|
 
Lisäyksenä vielä, että useimmiten yksityisen hoitajan ollessa sairaana (kuten meillä oli milloin missäkin mahtaudissa jne), hänellä ei ole tuurajaa, kunnallisella puolella on tuuraajat ja lomasijaiset. Sekä myös iltahoitoa, jos tarvitsee, yksityisillä harvemmin on.
 
pollerolle
Ei voi yleistää.Itselläni vain myönteisiä kokemuksia yksityisestä päivähoidosta.Tutustumassa käytiin monen monta kertaa.Erittäin joustavat hoitoajat 5.30-20 tarvittaessa.Joskus vuorotyöläisten lapset jopa yöhoidossa.Lapset viihtyi todella hyvin.Ruoka kelpasi paremmin kuin kotona.Toisenlaisiakin toki on mutta kyllä minä tiedän yhden kunnallisen jolle en ikipäivänä veisi lapsiani,heidän ulkoilunsa on useiden kilometrien kävelylenkkejä.Ja tämä hoitaja huutaa lapsille sekä ei viihdy itse ammatissaan ja se kyllä näkyy.Kyllä minä olen sitä mieltä että molemmissa ryhmissä on hyviä sekä huonoja hoitajia.Käykää tutustumassa muutamia kertoja,jos tuntuu ettei löydy samaa säveltä niin sitten etsikää toinen hoitopaikka.
 
Kiitos vastauksista. Kunnallisella puolella meillä on ollut tuodella hyviä ja mukavia hoitajia. Valitettavasti vain lyhyen ajan sisällä ovat hoitaneet vaihtuneet todella useaan. Nyt sitten katsomme yksityisen puolen. Toivottavasti saamme nyt pysyvän paikan. Vaikka tässäkin on varahoitojärjestelmänsä ja hoitaja tuntuu todella hyvälle, niin tietenkin yksityinen on aina riski, kun ei ole kunnallista koneistoa takana. Pidetään nyt kuitenkin peukkuja. Kovin vakaata tuntumaan ei kunnallinen puoli meille nyt antanut (4 hoitajaa alle puolessa vuodessa).
 
Joo, ei voi toki yleistää.

Oli vain mulle sellanen "kauhu"-tilanne, kun en voinut olettaa... Kemiat pelas kyllä hyvin, aloin sitten myöhemmin yhdistelemään juttuja. Ja täällä meillä ei voi valita yksityistäkään hoitajaa, ovat niin kiven alla. Että oikeastaan kunnallinen on pakkojuttu, mutta jos sattuu "tuuri" käymään, voi yksityisen hoitajan saada.

Mutta niin se on,että niitä löytyy myös kunnalliselta puolelta. Kyllä se vain on painonsa arvoinen kultaa, kun löytää hyvän hoitajan!!!

Toivottavasti teille sattui hyvä! =)
 
No, meillä on oma kummipoika yksityisessä hoidossa... Suosittelen kyllä muillekin lapsiperheille ett miettisivät, esim puistossa kävijöiden kesken, ett jos joku tutuista/puoltutuista, joilla on samanikäisiä lapsia, ei palaiskaan töihin vaan hoitas muiden lapset... Ainakin minun tuttavapiirissä on paljon äitejä, jotka haikeina palaavat työelämään kun ei ole varaa olla kotona lasten kanssa. Monella se muutama satanen, jota jo yhden tuttavan lapsen hoitamisesta saa voisi kuitenkin auttaa olemaan kotona hieman pidempään...
 

Yhteistyössä