Yksityinen pph

Poika olisi tuossa keväällä aloittamassa yksityisellä pph:lla.
Mietin vaan, et mikä on tilanne jos hoitaja tai hoitajan lapset sairastuvat niin, ettei taaperoa voi hoitoon viedä. Varahoitopaikkaa kun ei ole.

Tuleeko vanhemmille palkatonta vapaata tms? Kunnallisilla ilmeisesti varahoitopaikka on? Tottakai oma muksu hoidetaan itse, jos noin käy. Mietityttää vaan saako omaa työnantajaa varten sairaslomalapusta kopiota tms.? Mulla kun on niin epäluuloinen pomo, että epäilee sumutusta pian..
 
vieras
Meillä ainakin hoitaja on hommannut varahoitopaikan. Sairas tapausta ei ole onneksi sattunut, mutta loma-ajoille. Lapset joutuvat milloin minnekin, mutta aina ovat olleet tyytyväisiä.
 
Niin ymmärtäänkseni sun työnantaja ei ole velvollinen maksamaan työstä poissaolosta, jos sen syy on se, että lapsen hoitaja/hoitajan omat lapset kipeänä. Eli hoitosopimusta tehdessänne jotenkin pitää sopia, että miten lasten hoito ko. tilanteessa järjestetään. Ja jos olet hyväksynyt sen, että se jää vanhempien vastuulle, niin silloin olet palkattomalla itse, tai pidät vuosilomaa, tai järkkäät isovanhempia tms. avuksi.
Kunnallisilla on aina varahoito järkättynä.
 
ypph
siis päättää itse hommaako varahoitopaikan vai ei, vai onko palkattomalla.
Täällä on on lakisääteiset säännöt mitkä lukee hoitosopimuksessa tai täytyy lukea.

http://www.kolumbus.fi/yksityiset.paivahoitajat/
 
Tunnen yksityisiä hoitajia, heillä homma toimii niin, että ottavat varahoitoon toistensa lapsia korvausta vastaan. Siis hoitajat maksavat toisilleen korvauksia. Ja heillä vanhemmat vähentävät hoitomaksusta ne poissaolopäivät, jotka johtuvat hoitajasta. Eli kalliiksi tulee yleensä yksityiselle hoitajalle poissaolopäivät.
 
ypph
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Tunnen yksityisiä hoitajia, heillä homma toimii niin, että ottavat varahoitoon toistensa lapsia korvausta vastaan. Siis hoitajat maksavat toisilleen korvauksia. Ja heillä vanhemmat vähentävät hoitomaksusta ne poissaolopäivät, jotka johtuvat hoitajasta. Eli kalliiksi tulee yleensä yksityiselle hoitajalle poissaolopäivät.

Tämä tarkoittaa sitä että hoitajilla on sillion ylimääräisiälapsia omien hoitolastensa lisäksi ja rikkovat näin lakia.
Hoitajalla saa olla 4 ja puoli lasta yhteensä jos hoitajalla ei ole omia alle kouluikäisä lapsia jos on niin alle 12v vie sen puolikkaan paikan omasta takaa.

 
yx ypph
Alkuperäinen kirjoittaja ypph:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Tunnen yksityisiä hoitajia, heillä homma toimii niin, että ottavat varahoitoon toistensa lapsia korvausta vastaan. Siis hoitajat maksavat toisilleen korvauksia. Ja heillä vanhemmat vähentävät hoitomaksusta ne poissaolopäivät, jotka johtuvat hoitajasta. Eli kalliiksi tulee yleensä yksityiselle hoitajalle poissaolopäivät.

Tämä tarkoittaa sitä että hoitajilla on sillion ylimääräisiälapsia omien hoitolastensa lisäksi ja rikkovat näin lakia.
Hoitajalla saa olla 4 ja puoli lasta yhteensä jos hoitajalla ei ole omia alle kouluikäisä lapsia jos on niin alle 12v vie sen puolikkaan paikan omasta takaa.
Näin ei ole ainakaan meillä. Laki on että lapsia saa olla se 4,5 ja sitä ei saa ylittää. Täällä se on ainakin tosi tarkkaa. Toinen ypph voi ottaa jos lapsimäärä ei ylity. (Tuon ylitysjutun vuoksi täällä kunnallisella puolella viedään päiväkotiin, miksihän siellä muuten saa määrä ylittyä??)
Jos minä tai lapseni sairastuvat, hoitoperhe itse järjestää varahoidon. Onneksi olemme olleet suht terveitä, paitsi juuri olin 1,5 kk:tta sairiksella. Tämänkin ajan perhe järjesti hoidon itse. "Normaalioloissa" tässä tapauksessa olisi varmasti voinut kysellä kaupungilta hoitpaikkaa,käsittääkseni.

 

Yhteistyössä