Yläasteelta pääsevä ruinaa vanhempiaan ostamaan juhlaviinakset...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
en todellakaan osta, se on laitonta. Jos pienikin epäilys, että olisi paikassa/juhlissa missä juodaan, mies hakisi kotiin. Meillä ei todellakaan sallita tuollaista, eikä pitäisi kenenkään muunkaan sallia.
 
en tietenkään ostaisi (enkä tarjoaisi edes sitä yhtä saunaolutta sille 17 v:lle silloin tällöin.Alkoholin anniskeluikä on 18 v,17 v on edelleen alaikäinen. ),siitäkään huolimatta alkoholi ei ole tabu meillä.
 
Alkoholi on sen verran edullista jo nykyisin ja teineillä rahaa käytössä että eivätpä ne juurikaan taida niitä pimeitä pulloja ostella. Kyllä aina löytyy joku joka käy ostamassa vielä vähän lisää jos vanhemmilta saadut eivät riitä.

Turha siis tuudittautua siihen uskoon että koska sinä ostat lapsellesi alkoholia ei hän sitä mistään hanki lisää.
 
Vapaaehtoinen
Tulkaa hyvä vanhemmat ulos yöllä katsomaan, miten nuoriso juhlii. Olen tehnyt paljon vapaaehtoistyötä nuorison huolto-operaatioissa ja kyllä on surullista katsottavaa. Viinan ostaminen alaikäiselle on rikos ja nuoren elimistö ei todellakaan tarvitse alkoholia. Alkoholi on myrkkyä. Tiesittehän, että jokaisesta talteen otetusta päissään olevasta alaikäisestä tehdään ilmoitus lastensuojeluun. Lisäksi joka kerta on edessä ryöstäjä, pahoinpitelyitä, puukotuksia ja jopa seksuaalista väkivaltaa. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Itse en jaksa enää osallistua tähän, pitäkää hyvät vanhemmat itse omista lapsistanne huolta.
 
Tulkaa hyvä vanhemmat ulos yöllä katsomaan, miten nuoriso juhlii. Olen tehnyt paljon vapaaehtoistyötä nuorison huolto-operaatioissa ja kyllä on surullista katsottavaa. Viinan ostaminen alaikäiselle on rikos ja nuoren elimistö ei todellakaan tarvitse alkoholia. Alkoholi on myrkkyä. Tiesittehän, että jokaisesta talteen otetusta päissään olevasta alaikäisestä tehdään ilmoitus lastensuojeluun. Lisäksi joka kerta on edessä ryöstäjä, pahoinpitelyitä, puukotuksia ja jopa seksuaalista väkivaltaa. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Itse en jaksa enää osallistua tähän, pitäkää hyvät vanhemmat itse omista lapsistanne huolta.
Niinpä. Ja se ei ole huolenpitoa, jos ostaa lapselleen alkoholia jotta tämä pääsee juhlimaan. Mitäs jos se on juuri se oma lapsi, joka joutuu päivystykseen, tehdään ls-ilmoitus? Ja sitten käy ilmi että se on se äiti/isä joka sitä alkoholia on ostanut. Varmaan olisi todella hyvä vanhempi-fiilis....
 
"joo"
[QUOTE="sini";26378996]Miten tämän käräyttämisen ajattelit toteuttaa? Menet poliisille ja kerrot että Virtasen Veijo osti viime viikonloppuna meidän Maijalle alkoholia??[/QUOTE]

Just näin :)
Tietenkin olisin ensin yhteydessä kyseiseen henkilöön ja sanoisin että antaa olla viimeinen kerta kun trokaat mun lapselle viinaa.
 
Vapaaehtoinen
Aika usein lapsi itse kertoo, mistä on viinat saanu ja sitä kautta tieto saadaan viranomaisille. Tiedättekö miltä tuntuu pitää viekussa päihtynyttä 9 vuotiasta, jonka kumpikaan vanhempi ei vastaa puhelimeen, kun hekin ovat pitämässä hauskaa. Aika usein toinen vanhemmista on ostanut sidukat tai kaljat. Lisäksi yhä enenemässä määrin mukaan on tullut sekakäyttö eli otetaan pari kaljaa ja muutama tabu, hyvin menee nuppi sekaisin pienemmälläkin juomisella.
 
"joo"
En ostaisi, eikä toi kohta 18-vee oo ikuna ees pyytäny. Ihmettelen, kun ei oo ikinä ees tullu humalassa kotiin.
Omien sanojensa mukaan se ei tykkää juomisesta. Silti en oo sinisilmäinen. Itse en juo.
 
"tuikku"
Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä ajankohtaista;26379107:
mutta saattaisinpa ostaakin.

Sillä pahempaan kuntoon ne itsensä saa, kun käyvät jostain nurkan takaa ostamassa jotain itä-rajan takaa tullutta epäpuhdasta alkoholia.
Sillä on ihan turha kuvitella, että sillä ostamattomuudellaan pystyisi estämään nuorta juomasta (jos nuori on kiinnostunut juomaan)
Yhtä turhaa on kuvitella, etteikö vanhemmiltaan pullon saanut kävisi vielä sen juotuaan ostamassa sitä pimeetä pulloa jostain. Ei niitä ongelmia viinaa ostamallakaan ehkäistä.
 

Yhteistyössä