Yle kusettaa minkä kerkiää!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
http://yle.fi/uutiset/lapset_syovat_lunta_nalkaansa__yle_uutiset_bekaan_laaksossa_syyrialaispakolaisten_leirilla/7743213

"Lapset syövät lunta nälkäänsä" – Yle Uutiset Bekaan laaksossa syyrialaispakolaisten leirillä
Libanonin Bekaan laaksossa asuu lähes puoli miljoonaa Syyriasta paennutta ihmistä. Viime viikkojen ankara talvisää koettelee aluetta, ja useiden pakolaisten tiedetään paleltuneen kuoliaaksi. Yle Uutiset tapasi pakolaisia Zahlen lähellä.

Zoherin lapset Suad ja Fayed sekä serkkupoika leikkivät kotiteltan edessä olevalla tiellä pakolaisleirillä Zahlen liepeillä, Bekaan laaksossa. Kuva: Marika Kataja-Lian / Yle

– Yks, kaks, kol, nel... Pieni pakolaistyttö hyppii hyppynarulla lumihangessa. Muoviset sandaalit lipsuvat kovaksi tallautuneessa lumessa ja paljaat varpaat kipristelevät kylmästä. Pikkuveli Fayed nauraa kihertää.


Pakolaislapsille lämpimät talvikengät ovat ylellisyys, joihin perheillä ei ole varaa. Kuva: Marika Kataja-Lian / Yle


Lähes tuhannen metrin korkeudella sijaitsevan Bekaan laakson savisia peltoja peittää polveen saakka ulottuva lumihanki. Alueella on kymmeniä tuhansia pressuista ja laudoista kyhättyjä hökkeleitä. Niissä asuu miltei puoli miljoonaa syyrialaista pakolaista, noin kolmasosa kaikista Libanonissa olevista Syyrian sotaa paenneista ihmisistä.

Yhdessä pressuhökkelissä asuu 27-vuotias perheenisä Zoher. Viranomaisten pelossa hän ei halua kertoa perheen sukunimeä. Perhe lähti pakomatkalle parisen vuotta sitten Idlibin läheltä Sarakibista, Pohjois-Syyriasta. Perheessä on kolme pikkulasta, ja he jakavat pressuasumuksensa parinkymmenen muun ihmisen kanssa.

Sulavan lumen vesi vuotaa telttaan sisälle ja tukilaudat ovat sortumaisillaan. Zoher näyttää, miten ne notkuvat, ja koko hökkeli on romahtaa. Katon pahvissa on suuria läikkiä kosteudesta, ja mustaa homettakin näkyy. Sen ovat sulamisvedet aiheuttaneet jo tässä vaiheessa, vaikka talvi on vasta alkamaisillaan.

– Syyriassa oli sota, mutta täällä Libanonissa taistelemme lunta vastaan, Zoher kertoo. Teltat sortuvat päällemme, lapset tarvitsevat lämmitystä, ruokaa ja maitoa sekä huopia. Meillä ei ole mitään, millä suojaisimme itsemme kylmältä, perheenisä kuvailee.


Syyrianpakolainen Zoher näyttää, kuinka vesi on päässyt vuotamaan pahvikaton läpi pressuteltassa.Kuva: Marika Kataja-Lian / Yle
 
vierailija
kuvia haetaan usein kuvapankista, koita toipua järkytyksestäsi,
Hyvin tuntuu mv.lle kelpåaavan ylen uutiset, joita muokkailevat oikeasti törkeillä tarkoitusperillä.
Eiköä kannattaisi lopettaa se Ylen juttujen käyttö paskalaarissa, jos Yle on niin hirvee ja uliuli. :D
 
  • Tykkää
Reactions: papumössö
vierailija
Mä olen ollut parissa lehdessä töissä ja pääsääntösesti kuvia haetaan kuvapankeista.
MV taas hakee juttunsa Yleltä, maikkarilta, iltalehdestä jne ja muokkaa ne mieleisekseen.
Hyvin siis näkyy kelpaavan Ylellä tehty työ. :)
 
vierailija
Mä olen ollut parissa lehdessä töissä ja pääsääntösesti kuvia haetaan kuvapankeista.
MV taas hakee juttunsa Yleltä, maikkarilta, iltalehdestä jne ja muokkaa ne mieleisekseen.
Hyvin siis näkyy kelpaavan Ylellä tehty työ. :)
No eikö sitten olisi pitänyt kirjoittaa, että kuvan sandaalit eivät liity tapaukseen?

Tässä on vielä kuvateksti:

Hennalan vastaanottokeskuksen johtaja Markku Heikkilä sanoo, että turvapaikanhakijoilla voi olla vaikea ymmärtää, että lumessa ei pidä kulkea paljain jaloin tai ilman sukkia jalkineissa. Kuva: Marika Kataja-Lian / Yle
 
vierailija
kuvia haetaan usein kuvapankista, koita toipua järkytyksestäsi,
Hyvin tuntuu mv.lle kelpåaavan ylen uutiset, joita muokkailevat oikeasti törkeillä tarkoitusperillä.
Eiköä kannattaisi lopettaa se Ylen juttujen käyttö paskalaarissa, jos Yle on niin hirvee ja uliuli. :D
Sulle näyttää olevan se ja sama miten ihmisiä höynäytetään Ylen toimesta. Olen myös sitä mieltä, että kuvatekstissä olisi pitänyt lukea, että kuvan lapsi sandaaleineen ei liity tapaukseen. Suvaitsevaiset voisivat välillä myös ajatella omilla pienillä aivoillaan ja kyseinalaistaa tiettyjä asioita...
 
vierailija
hyvin Iljalle tuntuu valmiit jutut yleltä kelpaavan ja ihan piti oikein ylelle mennä haastatteluun itsensä tyrkyttämiseksi. Pelle mikä pelle ja nämä apeen kaltaiset idiootit nuolevat vielä persettä palkaksi.
Kokoajanhan tuo puhuu itseään pussiin, mutta ei taida haitata kun ryssätrolli vaan on niin IHANA. (buahah)
Eihän tällä ryssäkuvatuksella olisi koko höpösivua ilman Ylea ja muita oikeita medioita joista varastaa juttunsa. Ryssäthän on tunnetusti röyhkeitä ja kiittämättömiä.
 
vierailija
hyvin Iljalle tuntuu valmiit jutut yleltä kelpaavan ja ihan piti oikein ylelle mennä haastatteluun itsensä tyrkyttämiseksi. Pelle mikä pelle ja nämä apeen kaltaiset idiootit nuolevat vielä persettä palkaksi.
Kokoajanhan tuo puhuu itseään pussiin, mutta ei taida haitata kun ryssätrolli vaan on niin IHANA. (buahah)
Eihän tällä ryssäkuvatuksella olisi koko höpösivua ilman Ylea ja muita oikeita medioita joista varastaa juttunsa. Ryssäthän on tunnetusti röyhkeitä ja kiittämättömiä.
Olet aivan oikeassa! Ei olisi kyseistä sivua, mikäli ns. valtamedia ei pimittäisi tietoa tai julkaisisi propagandaa, joka uppoaa kaltaiseesi suvaitsevaan idioottiin.
 
bnbbb
Sulle näyttää olevan se ja sama miten ihmisiä höynäytetään Ylen toimesta. Olen myös sitä mieltä, että kuvatekstissä olisi pitänyt lukea, että kuvan lapsi sandaaleineen ei liity tapaukseen. Suvaitsevaiset voisivat välillä myös ajatella omilla pienillä aivoillaan ja kyseinalaistaa tiettyjä asioita...
Kyllä mä luulken tietäväni uutisten tekemisestä ja näistä asioista vähän enemmän kuin sinä, joka et ole koskaan tainnut yhtään oikeaa lehteä lukea.
Kyseenalaistaminen on aina hyväksi, mikään media ei kerro jumalan sanaa ja toimittajat ovat aina vain ihmisiä. Yle nyt kuitenkin on Suomen valtion omistama ja toimii tiukasti journalistin sääntöjen ja Suomen lakien puitteissa, sen lähemmäs neutraalia tiedonjakelua tuskin koskaan päästään. MV taas ei noudata tämän maan minkäänlaisia lakeja, mutta rikossyytteitä ei voi nostaa koska sivuston ylläpitäjä pakoilee Espanjassa velkasotkujensa vuoksi.
Eiköhän tuo muutenkin ole enemmänkin venäläinen, ei suomalainen.
 
vierailija
Kyllä mä luulken tietäväni uutisten tekemisestä ja näistä asioista vähän enemmän kuin sinä, joka et ole koskaan tainnut yhtään oikeaa lehteä lukea.
Kyseenalaistaminen on aina hyväksi, mikään media ei kerro jumalan sanaa ja toimittajat ovat aina vain ihmisiä. Yle nyt kuitenkin on Suomen valtion omistama ja toimii tiukasti journalistin sääntöjen ja Suomen lakien puitteissa, sen lähemmäs neutraalia tiedonjakelua tuskin koskaan päästään. MV taas ei noudata tämän maan minkäänlaisia lakeja, mutta rikossyytteitä ei voi nostaa koska sivuston ylläpitäjä pakoilee Espanjassa velkasotkujensa vuoksi.
Eiköhän tuo muutenkin ole enemmänkin venäläinen, ei suomalainen.
Luen kyllä useita lehtiä, mutta myös vaihtoehtoisista lähteistä. Kuten mainittu jo aiemmin, Ylellä on tietty tehtävä. Nykyään se tehtävä näyttää olevan monikulttuurisuuden puolesta puhuminen, toisin sanoin, propaganda. Lisäksi veikkaan, että toinen meistä on ylemmän korkeakouluasteen suorittanut ja johtavassa asemassa ja toinen ei. Kumpikohan sinä mahdat olla vai oletko edes työelämässä?
 
vierailija
Olet aivan oikeassa! Ei olisi kyseistä sivua, mikäli ns. valtamedia ei pimittäisi tietoa tai julkaisisi propagandaa, joka uppoaa kaltaiseesi suvaitsevaan idioottiin.
vaikutat vähän kuin kiihkouskovaiselta. Et taida ite huomata.
Sun mielestä siis tämän ryssän roskalaari on enemmän sun makuun olevaa propagandaa?
Mä toistaseksi mieluummin luen tai katson uutiseni ihan valtamediasta, kuin jonkun ryssätrollin sivulta netistä. Jos suvaitsevaisuuden edistäminen ylipäätä on propagandaa, niin olen ehdottomasti ennemmin sellaisen propagandan kuin natsipropagandan puolella. Kiitos ja morjensta.

:D
 
Ikävä kyllä media käyttää vääriä ja väärennettyjä kuvia jatkuvasti ja jää niistä silloin tällöin kiinni. Tässä tapauksessa huvittavaa on se, että YLE itse on varoitellut sosiaalisen median kuvahuijauksista (eli ikään kuin asettunut ilmiön yläpuolelle). Lainaus tuosta tekstistä:

"Dramaattisia ja tunteisiin vetoavia kuvia ei tule monikaan epäilleeksi.
Twitterissä ja Facebookissa liikkuvat kuvavedätykset voidaan jakaa karkeasti kahteen ryhmään:

  1. Kuvat, jotka on oikeasti otettu toisesta paikasta ja/tai toisena ajankohtana.
  2. Photoshopatut eli väärennetyt kuvat.
Ensin mainittu on huijaustyyppi, joka on viime vuosina yleistynyt huomattavasti. Onneksi se on usein myös helppo paljastaa"

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/18/valheenpaljastaja-nain-tunnistat-kuvahuijauksen
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja .....
vierailija
Luen kyllä useita lehtiä, mutta myös vaihtoehtoisista lähteistä. Kuten mainittu jo aiemmin, Ylellä on tietty tehtävä. Nykyään se tehtävä näyttää olevan monikulttuurisuuden puolesta puhuminen, toisin sanoin, propaganda. Lisäksi veikkaan, että toinen meistä on ylemmän korkeakouluasteen suorittanut ja johtavassa asemassa ja toinen ei. Kumpikohan sinä mahdat olla vai oletko edes työelämässä?
Minä en näe mitään vikaa siinä, että Suomen valtion omistama ja pyörittämä kanava ajaa suomalaisia arvoja. Minkä maan arvoja Ylen mielestäsi pitäisi edustaa, Venäjän?
Uusnatsien? :D Älä nyt viitsi.
 
vierailija
vaikutat vähän kuin kiihkouskovaiselta. Et taida ite huomata.
Sun mielestä siis tämän ryssän roskalaari on enemmän sun makuun olevaa propagandaa?
Mä toistaseksi mieluummin luen tai katson uutiseni ihan valtamediasta, kuin jonkun ryssätrollin sivulta netistä. Jos suvaitsevaisuuden edistäminen ylipäätä on propagandaa, niin olen ehdottomasti ennemmin sellaisen propagandan kuin natsipropagandan puolella. Kiitos ja morjensta.

:D
Teidän suvaitsevaisten teksteistä nousee esiin aina samat asiat. Mitään järkevää ette osaa vastata ja tietyt samat sanat vilisevät, esim. rasisti, natsi, trolli...
 

Yhteistyössä