Yleispälätysketju, mitäs tänään syödään/tehdään/mitkä fiilikset :)

Huh että tuli nukuttua pitkään tänään, klo 10.30 heräsin...mies ja tyttö olivat nousseet klo 9, hiukan nolotti, koska miehellä alkoi loma...ois varmaan ollu oikeasti hänen vuoronsa nukkua :D. No, minä lähden maanantaina työhön, joten oikeestaan tää oli vimppa mahdollisuus nukkua näin pitkään, huomenna pitää jo herätä aikaisin ja laittaa illalla ajoissa nukkumaan.

Aamupalaksi oli Sinuhen ruisneppareita, Polar 15 juustoa ja tomaattia sekä activiajogurtti (sitruunaa, nam) mukillinen kahvia. Tyttö söi yhden leivän tuorekurkulla ja joi mukillisen juotavaa jogurttia. Lisäksi söi pari porkkanaa. Mies joi vain kahvia.

Tässä siistitään koti ja lähdetään kauppaan ja käydään torilla lättykahvilla sekä kalaostoksilla. Mies lupasi paistaa muurikalla muikkuja ja kylkeen keittelen uudet perunat sekä salaattia kaveriksi. Lurps :p. Illalla varmaan leikataan nurmikkoa ja touhuillaan jotain, saa nähdä, innostuuko mies käymään vaikka oluella lomansa kunniaksi.

Ihanaa olla oman perheen kanssa, ei suurempia murheita tällä hetkellä ja uusi ihana työkin odottaa taas maanantaina!
 
Keittiönoita
Koira herätti mut jo vähän ennen seitsemää, joten lähdin ensin sen kanssa aamulenkille. Aivan ihana kesäaamu ja niin varhain vielä mukavan viileääkin. Unenrippeet karisi ulkoillessa silmistä. Sitten keitin kahvia ja söin eilisen pastasalaatin jämät aamiaiseksi. Aamiaisen jälkeen kävin lähikaupassa. Facebookissa olen notkunut ja palstalla. Pari koneellista pessyt pyykkiä.

Kohta ajattelin alkaa imuroimaan ja iltapäivällä lähden tyttären ja hänen koiransa kanssa koirapuistoon. Niin ja tietty tuo oma moppe kans mukaan :D Jotain pitää varmaan kokkailla pääruuaksikin, mutta en ole ajatellut vielä asiaa. Kuopus meni hetki sitten yöunilleen, joten tänään on varmaan aika hiljainen päivä tiedossa.
 
Työjuttuja hiukan ja kaupassa käyty. Keittelin kinuskia huomista varten, meillä on perinteinen kakkukahvitilaisuus, väkeä saattaa kertyä semmoinen 40-50 henkeä.
Fiilikset kuten aina, että kaikkea sitä pitääkin riesakseen järkkäillä, mutta eiköhän se siitä suttaannu. :D
Kai me kohta lähdetään saunan lämmitykseen tästä. Wrappilöitä omaksi iloksi tehdään illemmalla.
 
"vieras"
Heräilin tuossa 9 aikaan kun koira oksensi eilisen metsäreissun heinät lattialle :p Keitin kahvit ja pieniä kotiaskareita olen toimitellut hiljaksiin kun mies nukkuu yövuoron jälkeen.
Kohta taidan syödä eilistä ruokaa ja lähteä sitten käväisemään kaupungilla, ei tässä ole kummia suunnitelmia. Illalla ehkä käydään vähän vattuja poimimassa. Synnytyksen käynnistymistähän tässä vaan odotellaan (H40+2) :D
 
Heräsin puoli tuntia sitten. :xmas: Neiti ja mies olivat päättäneet, että antavat mun nukkua. Meillä on ollut valvottuja öitä useampi tällä viikolla ja mä olen hoitanut sen valvomisen, jotta mies on jaksanut käydä töissä.

Lakkasuolle pitäisi lähteä, jos jaksaa. En ole vieläkään herännyt. Pitänee juoda toinen mukillinen kaffetta.

Ruoasta ei mitään hajua joko kuhaa tai pihviä laitetaan. Kesäkurpitsoita on kasvanut vauhdilla, niitä on kasa odottamassa kokkailua. Ehkä kesäkurpitsarisottoa tai täytettyä kesäkurpitsaa. Makeassakin leivonnassa voisi kokeilla. Hmmm.
 
tämmösii
Mustikkaakukkoo olen syönyt aamupalaksi. Painajaisia näin yöllä ja aamulla olin onnellinen, että se olikin vain unta.
Tää päivä menee lepäillessä.
Ei oo miestä, eikä lapsia, valitettavasti...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tämmösii;28719484:
Mustikkaakukkoo olen syönyt aamupalaksi. Painajaisia näin yöllä ja aamulla olin onnellinen, että se olikin vain unta.
Tää päivä menee lepäillessä.
Ei oo miestä, eikä lapsia, valitettavasti...
Painajaisesta herääminen on ihanaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;28719478:
Heräsin puoli tuntia sitten. :xmas: Neiti ja mies olivat päättäneet, että antavat mun nukkua. Meillä on ollut valvottuja öitä useampi tällä viikolla ja mä olen hoitanut sen valvomisen, jotta mies on jaksanut käydä töissä.

Lakkasuolle pitäisi lähteä, jos jaksaa. En ole vieläkään herännyt. Pitänee juoda toinen mukillinen kaffetta.

Ruoasta ei mitään hajua joko kuhaa tai pihviä laitetaan. Kesäkurpitsoita on kasvanut vauhdilla, niitä on kasa odottamassa kokkailua. Ehkä kesäkurpitsarisottoa tai täytettyä kesäkurpitsaa. Makeassakin leivonnassa voisi kokeilla. Hmmm.
Me yhden asiakkaan kanssa tuossa pari päivää sitten ihmeteltiin google mapsista, että missä se kuulu lakkasuo täälläpäin sijaitseekaan. Sitten hän lupasi mulle pussin kuivattuja suppilovahveroita avusta. :D
Lakkaa kuulemma on paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: kantojäärä
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28719492:
Me yhden asiakkaan kanssa tuossa pari päivää sitten ihmeteltiin google mapsista, että missä se kuulu lakkasuo täälläpäin sijaitseekaan. Sitten hän lupasi mulle pussin kuivattuja suppilovahveroita avusta. :D
Lakkaa kuulemma on paljon.
Niin sitä on. Google mapsin avulla mekin olemme näiltä "uusilta" kulmiltamme kaikki lakka- ja sienipaikat löytäneet. :D
 
Elämän riemusta tässä aitiopaikalla olen saanut nautiskella :)! Meijen koko kööri on koossa taas, ipanat ovat kaikki kolme tohkeissaan ja pitävät yhtäköyttäyhdistystä. Tekemisen riemua ja naurunkiherrystö kuuntelee mielellään.

Aamupala meni kevyellä kaavalla - luonnonjogurttia ja mansikoita sekä palanen tuoretta ruisleipää ruohosipulilevitteellä :p. Nyt saamme herkutella miehen tekemällä makaronilaatikolla, ihanasti hemmotteli ipanoita.

Iltapäivän touhuilut ihan levällään, niin kuin aina :D. Pojilla on mielen ja kielen päällä autotuunailut, joten heillä aika menee sujuvasti askarteluiden parissa. Ite jojoilen lähdenkö vai enkö lähde ihmisten ilmoille loppuhalvennusmyyntiä mulkoilemaan, oon sitten kokonaan unohtanut tytön vaatetuksien päivuttämisen :O :snotty:...toisaalta taas houkuttaa tämä peruskotipäivän viettäminenkin, mikä on ollut tässä olosuhteiden johdosta kortilla. Jos vaikka innostuisin vihdoinkin ompelemaan...tai sitten äksäilemään pihanurtsilla ja lukemaan muutaman rivin kirjasta :). Yleistä häröilyä siis.

Aurinko paistaa, pääskyset esittelevät riemastuneina lentotaitojaan, olo ja elo on bueno :).
 
"pehmis"
Heräsin tuoss puoli kymmenen aikaan. Aamupalaksi söin jogurttia ja vähän leipää. Tänään en tiedä mitä teen. Tiskit odottais pesua tietty ja ehkä imuroidakin pitäis, mutta toisaalta vois jumittua tähän nettiin ja katsella tulevalle pienokaiselle tarvikkeita netistä.

Vauveli potkii kovasti, ehkä ilmaisee omaa mielipidettään vaunujen väristä :D

Ruokana jotain mitä kaapista löytyy, luultavasti kanakermakastiketta kera riisin.
 
Nukuinkin ihan älyttömän myöhään tänään.... Nousin vasta klo 11 sängystä ja nyt aamukahvilla.... :) Mies lähti poikien kanssa rannalle ja mulla suunnitelmissa mennä tyttöjen kanssa läheiselle kahluualtaalle... Yritän saada tuon teininkin itselleni seuraksi... jos ei suostu lähtemään niin otan kirjan. Toi juniori löytää sieltä aina kavereita niin mulle tulee tylsää :D Varsinkin kun veteen en voi mennä jalka paketissa.

Muuten suunnitelmissa tänään (ja koko viikonlopun osalta muutenkin...) löhöilyä, takapihalla makaamista, sängyssä loikoilua, sohvalla röhnöttämistä.... Lisäksi vähän raskaampana tekemisenä ikeassa käynti ja siivoomista. Jälkimmäistä niin vähän kuin on mahdollista... ;)
 
Ihan jees, loma alkoi ja nukuin pitkään tänä aamuna eli melkein kahdeksaan. Sitten olen lorvinut palstalla ja juonut kahvia. Mies on hoitanut muksun. Ei maar, nyt lisää kahvia ja sitten siivous käyntiin. Pesukoneet pyörii jo.
 
Syödään eilen tehtyä pizzaa ja lihiksia.
Fiilis ihan hyvä, vaikka väsynyt yöllisten kipujen takia.

Kävin lidlissä jo aamupäivällä, muuten otetaan rennosti tänään, katellaan telkkaria miehen kanssa,
ehkä katellaan joku leffa illammalla.
 
Minni-hiiri harmaana
Heräsin jo seittemältä ja siivosin huushollin eilisten sähkötöiden jäljiltä. Kannoin vesivarastot täyteen ja pesin pyykkiä. Kohta lähden lapsenvahdiksi, kun nuoriso menee kavereidensa häihin.

Hain kaupasta kinuskikakun huomisia synttärikahveja varten vaikka ne olis tänään, mutta nyt ei jouda.
 
IhanaValo
Mies teki makkararisottoa, oli hyvää. Meinattiin olla möllöttää kotosalla vaan, mies menee iltavuoroon. Mie sain eilen siivottua niin ei oo tänään sitäkään riesana, eli meinaan vaan olla, kattoo telkkaa, tehdä käsitöitä jne, jne.
 
njp
Käytiinpä tuossa aamusella Ikeassa eli huonekalujen kasausta tiedossa, kun juniori vaan suostuis nukahtamaan päiväunille. Iltapäivällä appiukko tulossa käymään eli tarttis varmaan vähän paikkojakin järjestellä tässä vielä.
 
Yön tiskin takana olleena kotiuduin klo 3,nukkumaan menin kl 5-heräsin kl 11.Suunnitelmissa on ikkunanpesut,pientä sipistelyä muuten torpassa-jotain äkkiruokaa pojalle..Vois ottaa jonkun näköset ettoneet alkuillasta,jotta jaksaa taas yhden yön tiskin takana olla..saattaapi olla hektinen yö,koska on rokki-viikonloppu.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti35
Ihana lukea teidän päivistä :). Meillä illan suunnitelmat muuttuivat hiukan, käytiin auttelemassa miehen 20 v poikaa, joka juuri muutti, piti jotain sähkölamppujutskia käydä laittamassa. Miehen oluellelähtö muuttui kalareissuksi, hyvä niin, kunhan rentoutuu jotenkin :).

Tyttö lauleskelee sängyssä, mulla lasi kylmää valkkaria ja viihdykkeinä netti, kirja ja X-Files-leffa...maha täynnä muikkuja ja uusia pottuja sekä iltakahville paistettuja Dallaspullia :p.
 
Koti on siivottu ja pyykit pesty, sängyssä puhtaat lakanat, jääkaappi tyhjennetty, roskat viety, eväät pakattu, kahvinkeitin ladattu, kassit koossa...mitähän unohdin? Aamuvarhaisella startti ja mummolaan. Vähemmälläkin vaivalla pääsisi, mutta tykkään palata siistiin kotiin.
 
Sain viimeinkin lakat pakastettua (melkein ämpärillinen). Paseeraukseen meni aikaa. Pihviä, valkosipuliperunoita ja lämpimiä kasviksia syötiin ihan hetki sitten.

Ihan vinkkinä: ei kannata edellisenä päivänä huhkia kasvimaalla ja tehdä Jillian Michaelsin jumppa siihen päälle ja sitten seuraavana päivänä päivänä lähteä suolle rämpimään. Ei tuntunut suolla missään, mutta nyt takareidet huutavat hoosiannaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti35

Yhteistyössä