YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

Sinnalena: Päivittelin puolestasi tämän päivän tilanteen, kun sanoit tarvitsevasi pientä taukoa näistä vauvajutuista. Siirsin dpo päivät toiseen kohtaan. Onko ok?

Onnea ovisplussista ja rautaisia hermoja piinapäiviin!

Toivon teille kaikille: ONNELLISTA JA VAUVANTUOKSUISTA UUTTA VUOTTA!
 
Barbamama, jos vielä päivittelet listaa, niin mulle voisi laittaa dpo5 tälle päivälle. Kiitos! =)

Ovistesteistä ollut puhetta. Mä testaan myös sekä liuskoilla että digitestillä. Aloitan liuskoilla ja kun alkaa viivat vahvistumaan niin varmistan vielä digitestillä. Tällä keinolla on aina ovis löytynyt ja digitestipakkaus kestää n. 3-5 kiertoa, eli vaikka maksaakin vähän enemmän niin ei onneksi kovin usein joudu ostamaan uutta.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti uusi vuosi tuo meille kaikille kauan kaivatun plussan! =)
 
HYVÄÄ ALKANUTTA JA PLUSSARIKASTA VUOTTA KAIKILLE!

Itse jatkan kuumeilua taustalla. Miehen mieli kääntyilee kuin tuuliviiri joten antaa asian vielä hautua rauhassa. Lueskelen ja kommentoin kyllä jos jotain kommentoitavaa tulee!
 
Maanantai 3.1.2011


Lumihiutale73........1/26-28.............................yk 7
*Justiina*...............4/30-32...........................yk 1
tääl taas.................6/26...............................yk 20
Barbamama35.......12/23-28........dpo 0.............yk 4
Liljaana.................18/28...........dpo 4.............yk 4
ksylofoni................20/31...........dpo 3............yk 5
Sinnalena..............21/28...........dpo 5.............yk ~1 v. + 3
Barbarella............ 24/27-28.......dpo 8.............yk 14
kukkanen2011.......25/28............dpo 12...........yk 6
AnniSofii...............28/28................................yk ~2 v. + 1



Mukana myös:
ilona***, Sinderella, Katimari, emmimaria, eva71, olkkis74, mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71, äiti täältä jostain, ZouZou, Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166


Plussanneet

:heart:2010:heart:

Koralli73...................marraskuu
Pilvilinna74................marraskuu
Siobhan42................marraskuu
Helvi-10...................marraskuu
calumet...................lokakuu
Kurkkunaamio ...........syyskuu
Jambo.....................syyskuu
Chilipapu..................elokuu
Annemaarit...............kesäkuu
Rae34.....................toukokuu
Onnellinenx5.............toukokuu
happihyppy..............toukokuu
Pimpula....................huhtikuu
Minnihiiri68...............huhtikuu
Jääräpää..................maaliskuu
Lumi-Marja...............maaliskuu
viivi74......................helmikuu
Poni06.....................tammikuu
Puskajussi................tammikuu

:heart:Syntyneet:heart:

happihyppy 25.12.2010 tyttö
jääräpää 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja 19.11.2010 tyttö
Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Uusi vuosi ja uudet kujeet =)
Täti tuli kylään ja nyt kp 1/26-28. Ja yk on 7, voipi lisätä ja päivitellä listaan. Iloisin mielin mennään eteenpäin. Tähän asti olen kuumeillut lähinnä yksinäni, tosin ilman ehkäisyä olemme olleet kesästä asti. Mutta yritys ei ole ollut niin aktiivista. Nyt mies sanoi, että vauva saapi tulla jos on tullakseen.. (no, näinhän on ollut jo muutaman kk..=) Miehet ovat hitaammin lämpeneviä.
Mutta kiva uuden vuoden aloitus, toivottavasti plussia tuleepi.
 
Viimeksi muokattu:
Ksylofoni onnea oviksesta

Justiina ja Lumihiutale73 pahoittelut tädistä :hug:

ON: Itse ajattelin tässä kierrossa vaihteeksi tikuttaa tuota ovista. Noita Prisman testejä pitäisi käydä hakemassa. Tuo digitesti vaikuttaa kyllä ihan kokeilemisen arvoiselta.
Sain nyt vihdoinkin tilattu ensi viikolle sen gyne ajan. Toivottavasti saan lugeja matkaan. Jos ne auttais siinä kiinnittymisvaiheessa.
 
Pahoittelut teille joille täti tuli kylään :hug:

Omaan napaan: Saatiin kuin saatiinki hyödynnettyä ovis, vaikka kipeinä oltiinkin. Sitähän ei sitte tiedä, kuin vaikuttaa kun flunssa oli päällä, pääseekö simpat perille jne.
Mulla oli kyllä aivan järkyttävän kipeenä vasen munis oviksen aikoihin, ei oo tainnu ennen ollakaan.. Juili se vähän kyllä oikeellekin. Nyt kyllä juilii enemmän oikeeseen munikseen. Tiedä sit mitä oireita nää on.. Mulla on ollu kystia kohdussa, raskauksien aluissa, et oisko ne niitä..?:confused:
Ei millään jaksas oottaa ees viikkoa, ku testailis ekan kerran, testit polttelee kaapissa ja nythän on jo hurjat dpo3 :LOL:

Tää kuumeilu on niin koukuttavaa, kaikki vapaa-aika meneekin koneella lueskellen eri ketjuja plussanneista ja kuumeilijoista :p
Onneks tyttö tykkää nykyiisin katella telkkariakin vähän aikaa yksinään, voi äippä surfata netissä. :whistle:

Plussaista uutta vuotta !
 
Taitaapa täti taas löytää tiensä tänne vaikka lunta on niin paljon:whistle: eilen vähän ennakoi tuloaan, mutta katellaan vielä. Lauantaina kp23 alkoi päänsärky joka on edelleen, sekin vähän ennakoi tulevaa, mutta rinnat edelleen arat ja täyteläiset, ei mitään siivouspuuskia, eikä itkuraivareita niinkuin yleensä. Tottakai on pettymys kun hanat aukeaa, mutta yleensä oon vaan itkeny ja ollu tosi maassa että vieläkään ei onnistunut. Etelän lämpöön lomalle olisi ollut kiva lähteä salamatkustajan kanssa, mutta nyt ei tarvii pelätä haiden käymistä kimppuun kun ei jää verivanaa vedessä;) Laskin tuossa että ovis ajankohta on just tuolla lomalla (ovistesteja en reissuun rupea kantamaan) ja hääpäivääkin vietetään siellä:kiss:
 
Huomenta!

Kiitos barbamamalle listan päivityksestä =)

Lumihiutale mukavaa ettet kuumeile yksin, ainakin se helpottaa tilannetta kun mies kuumeilee mukana, niin turha "vääntö" on pois eikä tarvi stressata ja silloinhan raskautuukin nopsempaan ;)

tääl taas onnea oviksen bongaukseen, stressaavaa mutta hauskaa puuhaa :LOL:

Liljaanalle rauhaa piinailuun, tiedän miten kuume saa vallan, testit polttelee kaapissa ja netissä tulee vietettyä aivan liikaa aikaa etsien tietoa oireista ja milloin mistäkin raskauteen liittyvästä


Kukkanen, ootko lähdössä piakkoinkin lomalle? Minne suuntaatte? Ois mahtavaa päästä pakkasia ja lunta pakoon jonnekkin lämpimään


Täällä täti on lähtökuopissaan, clomit häätää sen tehokkaasti huitsiin, toivottavasti nyt pitäis myös poissa pitkään :D Tänään alkaa mulla karppailu, tarkoitus olis tehokkaasti karistaa kiloja kesään mennessä, mitään varsinaista tavoitetta mulla oo, lähtis nyt vaan paljon ja tehokkaasti kun varaa on mistä pudottaa :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin nyt vain tuon edellisen listan tälle päivälle. Mahtuu enemmän muuta höpöttelyä tälle samalle sivulle. =)

AnniSofii: Pidät listan kärkeä ja tänään tuli nuo kiertopäivätkin täyteen. Mitä kuuluu?

Lumihiutale: Pahoitteluni tädin vierailusta. :hug: Hienoa, kun miehesikin on jo päässyt ajatuksen tasolla mukaan projektiin!

tääl taas: Toivottavasti saat apuja gyneltä!

Liljaana: Juu niin tuttua tämän koukutus... Aina kun päätän, että nyt pidän vähän taukoa enkä pariin päivään edes vilkaise tänne, niin parin tunnin kuluttua huomaan istuvani nenä kiinni koneessa selaamassa teidän kuulumisia... toivotonta :LOL:

kukkanen: Peukutuksia, että matkaan lähtisi salamatkustaja! bd

*Justiina*: Sama tavoite - kiloja pois kevään mittaan. Sovittiin miehen kanssa, että nyt saa herkut jäädä ja koitetaan liikkua yhdessä enemmän. Lihottiin molemmat aika lahjakkaasti viime vuoden aikana ja nyt olisi tavoitteena karistaa ne kilot pois (ja ehkä vähän enemmänkin) ;)
 
Hyvää ja plussarikasta tätä vuotta kaikille!

Kehittämisajatus tuohon listaan... kun nyt eletään vuotta 2011, niin jätettäisiinkö tästä eteenpäin listasta pois vuonna 2009 plussanneet ja syntyneet - näin listasta ei tulisi niin pitkä ja tekisimme samalla tilaa vuonna 2011 plussanneille ja syntyneille, joita toivottavasti tulee TODELLA paljon =)
 
Kannatan ehdotusta jättää 2009 raskautuneet ja ehkä syntyneetkin pois. Mietin myös, että onkohan nuo "mukana myös" listassa olevat enää ollenkaan mukana - tai siis suuri osa heistä. Tehdäänkö nimenhuuto ja jos ei mitään ilmoittele itsestään vaikka kuukauden tai parin kuluessa, poistetaan listasta?
 
"siivous" voisi olla paikallaan tuossa listassa, on melko pitkä. ja nimenhuuto on hyvä idea.

Justiina viikon päästä lähdetään Egyptin auringon alle, jos ei aurinko paista niin on siellä ainakin lämpempää kuin koto suomessa. Toivotaan että siellä rentoutuu ja uusi elämä saisi alkunsa=)
 
kukkanen, kuulostaa ihanalta matka lämpimään ja aurinkoiseen :cool:

Kannatan tuota Barbamaman ehdotusta nimenhuudosta. Jos nyt listalta poistettaisiin, niin ainahan sinne pääsee takaisin ilmoittamalla itsestään jos ei nyt just kuukauden aikana satu palstaa lukemaan.

Tietty yksi vaihtoehto on perustaa uusi ketju... vol 9, jolloin kaikki nämä aiemmat tiedot jäisi tähän vanhaan ketjuun.
 
Iso kiitos Barbamama, että olet päivitellyt listaa. Lisäkisi nuo dpo:t ovat nyt paljon helpommin luettavissa. Kannatan siivousta ja nimenhuutoa! Entä mitä mieltä olette, avataanko uusi ketju tälle vuodelle vai mennäänkö tällä samalla?

Lumihiutale: :hug:

Justiina: mukavaa, että pääsit hyppäämään kp-listalle ja toivotaan, että clomit sinkovat sut plussanneisiin...!

Nuo lomasuunnitelmanne kuulostavat hyviltä, kukkanen!

on: olen tosiaan vältellyt vauvajuttuja kaikkialla netissä. Tuntuu nyt kaikki aiheeseen liittyvä niin vaikealta. Välillä mietin, että hyppäänkö kp-listalta taustalle, kun muuten niin kaikinpuolin hyvä mies ei vaan ole kuumetartuntaa edelleenkään saanut ja yksin tämä on toisinaan rankkaa. Ekaa kertaa minulla on ollut vähän erilainen dpo-olo, mutta luulen, että olen nuo nippailut vain kehitellyt mielessäni.

Kaikille kovasti plussatuulia! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sinnalena: :hug: Kovasti jaksamista tämän kuumeilun kanssa. Täällä meinasi myös mies heittää jo hanskat tiskiin koko homman kanssa, kun ei vaan tärppää. Onneksi muutti miltei heti mielensä ja saatiin vielä ovulaatio hyödynnettyä. Ei tämä tosiaan helppoa ole. Koitan itsekin vähentää nyt täällä roikkumista iltaisin, ettei tule miehelle lisää paineita.

Pikaisesti poistin tuosta edellisestä päivityksestä niitä vanhoja tietoja ja muutin mukana olevat lyhyempään muotoon. Jatkatko tästä Sinnalena?
 
Kiitos, Barbamama. Hyvä, että miehesi mieli muuttui! =)
Mun kohdalla tuntuu, että mies on päätellyt yrityskertojen määrästä, että lasta ei vaan meille tule ja minä saan patistella tutkimuksiin ja hötkyillä tikkujen/päivien/nippailujen kanssa...

Voin ihan hyvin jatkaa, kun nyt päätin noita päiviä edelleen laskea, mutta kuka tahansa kuumeilijoista saa toki halutessaan mielellään päivittää ja muokata listaa, yms...
 
Hei ja hyvää uutta vuotta vain kaikille!

Pahoittelut ja :hug: kaikille tädin yllättämille.

ON: Olen ollut pari päivää hieman lämmön kourissa, eilen illalla ja tänä aamuna oli rinnat aivan hirmuisen kipeät. Näinköhän se on, että nämä enteilevät kuukautisoireet vaan pahenevat iän myötä... Ei ole vielä menkat alkaneet, mutta luulen, et viimeistään huomenaamuna saa päivitellä minullekin kp1. En tunne mitään erityistä, että olisin raskaana ainakaan. Tosin viime raskaudesta on jo yli 12v. aikaa, niin voisi ajatella, että ei niitä tuntemuksia kyllä ehkä huomaakaan, kuin mitä silloin kuin melkein 3 peräjälkeen tein.

Mies on nyt napsinut niitä clomeja, ja puhkuu peitonheilutteluintoa niin, että itsellä pitää aina toppuutella :LOL:
Tässä kuussa ajattelin mittailla aamulämpöjä, en raski ostaa niitä testejä, kun meni niin luvattoman paljon rahaa jouluna :| Jospa bongaan sen oviksen sillä tavoin. Eikös ne lämmöt nouse ennen ovista tai sen aikoihin?

Kannatan myös tuon listan siivousta, ja jopa uuden ketjun aloitusta vuodelle 2011.:wave:
 
Täällä ollaan. Taustalla edelleen kun ei oikein ole tietoa kp:stä. Vuoto on nyt loppunut, mutta mitään tietoa lähestyvästä oviksesta ei kyllä ole. Jos km:n ensimmäinen vuotopäivä eli jouluaatto ois ensimmäinen kp, nyt ois kp 11. Ja kaks kiertoa ennen sappileikkausta oli 29pv, viimeinen kierto ennen leikkausta oli 28pv. Noitten mukaan jos laskis, oviksen pitäis olla kp 14 tai 15. Jos tää ois normaali kierto. Mutta onko tää normaali? Ennen on kyllä jo nipistelyt alkaneet näihin aikoihin, joten nyt vähän tuntuu, ettei taida ovista tulla lähiaikoina. Eli pysyn taustailijoissa, kunnes täti tulee ja siitä alkakoon sitte laskut.

Uus ketju tälle vuodelle vois olla hyvä idea. Puhtaalta pöydältä päästäis lähtemään...

muoks. muistan joskus kuulleeni, että siinä vaiheessa ku lämmöt nousee, on munasolu jo irronnu. Eli periaatteessahan sillon just on otolliset toimintapäivät.
 
Viimeksi muokattu:
AnniSofii, mie jossakin vaiheessa mittailin aamulämpöjä mutta sen avulla on aika hankala ennustaa ovista, koska siinä vaiheessa kun lämmöt nousee, ovis ja otolliset ajat on jo ohi. Monilla tosin just ovispäivänä lämmöt dippaa vähä alas. Lisäksi totesin lämpöjen mittaamisen erittäin häiriöherkäksi eli pikkusenkin huonosti nukuttu yö tai vaikkapa nuhainen nenä vaikutti tuloksiin. Ovistestit kertoo oviksen etukäteen ja niitä löytää edullisesti myös tavarataloista. Toki nuo digitestit ei jätä tulkinnanvaraa, mutta mulle riittää nuo halvat marketin liuskatestit (9,90 euroa / 10 kpl).

Sinnalena, sulla taitaa olla aika paljon samanlaisia ajatuksia ja tuntemuksia kuin miullakin tän kuumeilun suhteen. Miustakin on välillä tuntunut että mies ei kuumeile ollenkaan... mutta sitten huomasin että kyllä se kuumeilee mutta omalla tavallaan. Olenkin jättänyt kertomatta enimmät testailut, nippailut ja muut tuntemukset miehelle kun mies totesi jossakin vaiheessa että miun ajatuksiin ei muuta mahdukaan :saint: Tää taustalla kuumeilu ei sinänsä ole vähentänyt miulta kuumeilua, mutta jotenkin olen onnistunut olemaan laskematta päiviä ainakin jonkin verran.
 
Mä myös kannatan uuden pinon perustamista ja siivoomista. :cool:

ON: Mulla on omituinen tunne mahassa... Tai siis vähän tuntuu niinku menkat alkas, mut eihän ne viel voi alkaa...:confused: Päivällä vihlas tuonne kohtuun aika kipeestikin.. Oiskohan nyt niitä päiviä jos siel jotain alkas kiinnittyyn...tai sit ei. Ja pissalla on saanu kyllä rampata koko päivän. :O
Tai ehkä mulla on näitä oireita joka kuukausi, mut en oo aikasemmin niitä noteerannu. Mene ja tiedä. Mut tää ei ainakaan kuumeilua laske... Mä taidan testata jo ylihuomenna erittäin herkällä testillä, vaikkei kyllä pitäs, mut jos ees sinne asti jaksas oottaa. ;)

Toivotaan et ei tädit nyt pyörähtele kellekään kylään, vaan plussa-aalto alkas puhaltaa. :heart:
 
Täälläkin kannatetaan uuden pinon perustamista uudelle vuodelle :wave: Voin toimia tarpeen mukaan varapäivittäjänä :)

Liljaana nuo omituiset mahatuntemuksethan on ihan positiivisia, siis siinä mielessä ;) Itsellä ainakin oireettomuus alavatsalla on merkki tädistä. Plussapuhuri sinne :whistle:

Meillä miehen kolmosen kuumeilu on ollut näiden vuosien aikana aika vaihtelevaa, etenkin juuri siksi ettei plussaa saatu tulemaan millään, yritystä silloin takana noin pari vuotta ja kun plussa saatiin, mies innoissaan kertoili lähes kaikille kavereilleen meidän tulevasta kolmosesta, no kolmonen palajstui pari viikkoa sen jälkeen tuulimunaksi ja mies selvästi romahti aivan yhtä paljon kuin minä, sillä se oli meille silloin aivan uusi vastoinkäyminen. Aiemmin en vaan tullut raskaaksi, mutta kun tulin niin siihen plussaan oli luottamista, nyt tuon jälkeen ei sitäkään :| Ja sitten kun tm:n perään sain seuraavalla clomikierrolla plussan, joka meni kesken varhain, rv 6+5, niin mies halusi lyödä hanskat tiskiin. Olin aivan raivona asiasta, mulla oli vaan niin lähes pakkomielteinen into raskautua "kunnolla" :ashamed: jatkoin muistaakseni kolme kiertoa clomeja mieheltäni salaa, jätin kertomatta niistä, ovisplussista, seurantaultrista yms. kunnes tajusin, ettei tää oo nyt aivan oikein. Päätin pitää taukoa määräämättömän ajan, joka olikin sitten reilun kahden vuoden pituinen ja todella tarpeen. Nyt olemme molemmat innolla, mutta silti tyynenä, mukana ja uskoisin, että osaamme ottaa vastaan sekä positiiviset että negatiiviset asiat paljon paremmin.
Silti olen sitä mieltä, ettei miestä välttämättä tarvitse kaikilla ovistikkujen viivan vahvuuksilla, oviplussalla tai tietyillä pupuilumäärillä stressata, muttei kuten minä, koko touhua salaillen :ashamed:
Tulipas paatosta, taitaa mennä taas clomien piikkiin :O

AnniSofii Ootko käyttänyt FertilityFriendiä? Itse oon käyttänyt sitä pitkään, siis jo vuosia, silloinkin kun ei olla yritetty. Mä pidän sitä luotettavana, ei ehkä ihan ekalla kierrolla, mutta jo heti seuraavalla kun omat käyrät jää muistiin ja niitä voi sit vertailla. Ja ovuloimattoman kierronkin se tulkitsee käppyröistä.

Justis :wave:
 
Liljaana - taidetaan mennä samoilla päivillä ja mulla on ihan samoja tuntemuksia. Alavatsaa juilinut tänään ja eilen ihan kuin menkat tulollaan mutta mulla ainakin on kovempia vihlauksia. Josko siellä jotain tapahtuisi - pidetään peukkuja!
 

Yhteistyössä