YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

TIISTAI 29.11.2011

..................... ikä ........ kp ............ yk ........ toiveissa
Whisky Peat........36.......14/30-35...........4...............3.
Kaktus-76...........35.......17/30................5...............2.
Ronja76.............35........20/25-27...........11..............1.
Dominigue..........35........21/25-27..........7...............4.
Milanella............36........21/24-28..........?................2.
Lilliputti72..........39.........22/29-30.........2...............5.
Kastanja............36..........29/32.............1...............4.
äiskä-73............ 38 ..... 43/27-33 .......... 8 .............. 4.



KADONNEET: :attn: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Syystuuli74 ......... 36 ....... ?/30 ............ 3 ............. 2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



:heart: Plussanneet: :heart:

2011
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart: Syntyneet: :heart:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa) :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa:wave:

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Milanella.

Ja heti suoraan asiaan, eli omaa napaa tulee nyt...mäkin kävin viime torstaina gynellä. Kaikki oli kunnossa ja ultran mukaan ovulaatio oli tapahtumassa lähipäivinä. Peittoa siis heiluteltiin sen mukaan:) Gyne oli kuitenkin sitä mieltä että syytä huolee ei vielä ole "jatkakaa yrittämistä"
Menkkamaisia kipuja on koko ajan, välillä enemmän ja sit taas vähemmän. Ovislimatkin loppui jo viikonloppuna, mut eilen tuli pari kertaa veriviiruja...jänskät ajat siis tiedossa, toivottavasti. Vähän kyllä pelottaa että olen taas kerran oman pääni sisällä kaikki oireet keksinyt.

Meillä on ainakin(vielä) maa valkoinen, taidan kaivella vähän jouluvaloja esille, jospa se joulufiiliskin alkaisi pikkuhiljaa nostamaan päätänsä.

Mukavaa viikonalkua ja plussatuulia kaikille.
 
Milanella, tervetuloa mukaan!

Ronjalla on tosiaan nyt vähän jännättävää. Pakko kysyä, että oletko saanut tässä kierrossa tikutettua ovisplussat vai miksi ovulaatio päätettiin tarkistaa verikokeella?

Peukut Kaktukselle ja muillekin, jotka ovat olleet tositoimissa.

Mulla on huomenna siis gyne. Juurikin tässä kierrossa esiintyneen vähäisen ja ajoittaisen, mutta epämääräisen tuhruilun takia. Samallahan gyne ultraa myös, joten kivaa.

Tänään taidan pistää ensimmäisen Lugen kyytiin. Kiva saada siitäkin toisen gynen kommentit. Se eka gyne kun oli aikamoinen p-läpi.
 
KESKIVIIKKO 30.11.2011

..................... ikä ........ kp ............ yk ........ toiveissa
Whisky Peat........36.......15/30-35...........4...............3.
Kaktus-76...........35.......18/30................5...............2.
Ronja76.............35........21/25-27...........11..............1.
Dominigue..........35........22/25-27..........7...............4.
Milanella............36........22/24-28..........?................2.
Lilliputti72..........39.........23/29-30.........2...............5.
Kastanja............36..........30/32.............1...............4.
äiskä-73............ 38 ..... 44/27-33 .......... 8 .............. 4.



KADONNEET: :attn: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Syystuuli74 ......... 36 ....... ?/30 ............ 3 ............. 2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



:heart: Plussanneet: :heart:

2011
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart: Syntyneet: :heart:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa) :)
 
Täällä ovis+. Eilen ei juuri mitään, ja tänään Davidin vanhentuneessa puikossa ja wondfon tuoreessa testissä vahva viiva. Eilen talleteltiin omiksi iloiksi, voi olla että tänään ei irtoa sitten... Mutta en oo niin huolissani, aiemmissa kierroissa ollaan puuhattu just ovis+ -päivinä ja ilman tulosta. Nyt tyypit ovat siellä ikään kuin ennakkona :)

Dpo 0.

Muoks. Tässäpä se tämän homman "komiikka" onkin. Tärppikierrossa (tm) ovis+ oli kp 14, sitten kaavinnan jälkeen odotettiin yksi kierto, sitten ovis+ kp 20 ja nyt viime kierrossa ovis+ kp19. Ja tässä kierrossa + taas kp 14. Että aika pupu pitäisi olla, jos tuolta kp 13 alkaisi talletella tuonne kp 22 asti.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, kiitokset ladyt :D Eilen ei talleteltu, ei kumpaakaan niin paljoa kiinnostanut. Mulla varsinkin on niin kamala yskä, että valvoin taas viime yön ja meen kohta lääkäriin. Luotan miehen simppoihin kyllä, että kun eilen oli se ovis+ niin toissaillan kaverit hoitaa hommansa :LOL: Ja jollei hoida, niin aina tulee se seuraava kierto. Ellei sitten tänään innostuta, mutta kyllä se varmaan myöhäistä sitten jo on. Meillä on aikaa, siihen haluan uskoa vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76
Kellään käyttökokemuksia markettien halpis-Pregcheck- testeistä? Lähinnä olisin kiinnostunut viivanpaikoista.. Tein tänään (dpo10) ja kontrollialueelle tuli kyllä viiva, eli testi toimii, mutta väri ikäänkuin jäi jumittamaan sinne ennen testialuetta teipin/ tyynyn alle...johon kyllä muodostui viiva, mut on siis aivan väärässä paikassa näin ollen. Ihmetyttää kummastuttaa. Oh well, ehkä siellä vaan kuuluukin olla joku, testialue näytti vaaleanpunertavalta, muttei viivaa, ei edes haamua.

Mitä testejä te suositte? Clearbluen, Acon, Apteekin omaa? Ois kiva testata vielä tässä ennen oletettua menkkojen alkupäivää jollain herkällä..

Muuten täällä oireet alkanu oleen ihan outoja, viime yönä ei tullut nukkumisesta mitään, ei vaan nukuttanut, mietinkin jo että onkohan täyskuu tai jotain. Ihan oudon virkeä. Rintoja kivisti ja pakotti..ja kivut alavatsalla ihan ku menkat alkais justiinsa, mut eipä niitä vielä kuulu onneks.
 
Mulla jää liki joka liuskaan se väriraita sinne tyynyn alle, mistä lähtee sitten leviämään. Toissa kierrossa mulla oli tosi vahvoja oireita, ja pregcheckillä testailin. Testiajan lopulla/jälkeen näkyvillä oli "jotain", mutta menkat sitten kumminkin alkoivat. Edellisessä kierrossa ei niin oireita, muttei kyllä mitään viivojakaan samaisiin testeihin. Miehellekin noita toissa kierron testejä esittelin ja jotain hänkin niissä näki.

Itse oon käyttänyt Davidin ja Pregcheckin liuskoja.
 
Onnea kaikille talletuksia tehneille!

Tulin just gyneltä. Olen aivan maassa:'(. Ja pistelee samalla kunnolla vihaksi!
Gyne, joka oli onneksi tällä kertaa mukava, ultras, ei nähnyt munarakkulaa ja sanoi, että tämän kierron epämääräinen tuhruilu johtunee ovuloimattomuudestani. Tikkuun sain vahvan ovisplussan, mutta se ei sit näköjään kuitenkaan merkannut ovulaatioita. Että tämäkin vielä. Eli taas tää siirtyy ja siirtyy.
En siinä hokannut edes kysyä mitään clomeja tms. ovuloimista tukevaa lääkitystä.
Lugestroneista sain tosin uudenlaiset käyttöohjeet, mutta nehän eivät tokikaan auta ovuloimaan, vaan tukevat vain keltarauhashormonin tuotantoa.

Tätiä siis odotellaan. En tiedä, pitäisikö varata uus aika ja lähteä pyytään nyt niitä clomeja.
 
Dominiquelle iso hali :hug: - tympeitä uutisia gynellä... Clomeja kantsii varmaan koittaa, koska on vanha lääke ja monet ovat saaneet toivotun tuloksen (tai jopa useamman..).

Tässä kierrossa en tikutellut ovista, koska kävin kp12 seurantaultrassa ja siellä näkyi silloin 3 iso follia (25mm) kypsymässä. Noh, sehän ei tietenkään vielä ovista takaa, mutta ovisoireeksi tulkittavaa mahakipuilua oli kp11-kp14 aikana. Sitten yht'äkkiä loppui ja kovat seksihalut myös.. ;) Gyne ei epäillyt, etteikö ovis tapahtuisi (koska follit oli niin hyvän kokoiset), mutta laittoi verikokeeseen ihan varmuuden vuoksi. Siten saadaan vielä varmuus, että kaikki toimii kuten pitääkin. Ai niin, mies saa huomenna simppatestien tulokset. Alkaa olla suorastaan jo ylijännää ;)

Noh, ensi kierrossa sitten tikuttelen, koska tänään lähti tilaus erimoisista testeistä.. Minustakin on siis kehkeytymässä testi-friikki ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Dominique
Heipä hei naiset!

Voi Dominigue tiedän tunteen kun gyne ilmoittaa ettei ookkaa ovuloinut, suuri lohtu :hug: täältä.
Mulle gyne ei hallunnut määrätä clomeja kosa olen aikaisemmin raskautunut ihan hyvin niin saattaa tulla moniraskautuminen ja sekään ei välttämättä ole hyvä koska ne eivät välttämättä synny terveinä, no tiedä sitten...
terolutit taas olivat parempi ratkaisu koska säännölistää kierron ja auttaa ovuloimaan. Tänään muuten otin viimesen kymmenen satsista ja nyt menkkoja oottelen.

Tsemppiä Ronja76 teille myös testailuihin ja toivotaan +++++++.

Mä sain tänään huomiseks ajan siihen kilpirauhasen vajaatoiminnan kokeeseen ja onneks saan jo perjantaina tietää testituloksen siitäkin.

TSEMPPIÄ KAIKKI KUUMEILIJAT :wave:
 
TORSTAI 01.12.2011

..................... ikä ........ kp ............ yk ........ toiveissa
Kastanja.............36.........1/32................2..............4.
Whisky Peat........36.......16/30-35...........4...............3.
Kaktus-76...........35.......19/30................5...............2.
Ronja76.............35........22/25-27...........11..............1.
Dominigue..........35........23/25-27..........7...............4.
Milanella............36........23/24-28..........?................2.
Lilliputti72..........39.........24/29-30.........2...............5.
äiskä-73............ 38 ..... 45/27-33 .......... 8 .............. 4.



KADONNEET: :attn: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Syystuuli74 ......... 36 ....... ?/30 ............ 3 ............. 2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



:heart: Plussanneet: :heart:

2011
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart: Syntyneet: :heart:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa) :)
 
Viimeksi muokattu:
Ok, en ole raskaana =) Tein testin eikä edes haamua, kyllä se olis jo näkynyt! En ole pettynyt, osasin odottaa tätä. Mulla on PCO ja clomit...tän miehen spermaa ei ole tutkittu, mutta varmaan kesällä tutkitaan jos ei siihen mennessä tärppää. Että ihan rauhassa etenemme, ja harvakseltaan tänne kirjoittelen kun tää mun "kuume" ei ole huipussaan...Ekaa alulle laittaessa oli tosi vauvakuume, ei se enää ole mulla sellaista epätoivoisen malttamatonta ja jännittävää.:D

Plussatuulia kaikille!
 
Huih, niin se vaan tämäkin kierto lähenee loppuaan :eek:
Mietin tossa että tilaanko nipun ovistestejä vai raskaustestin...noh, en tilaa vielä mitään. Mites Dominique testi näytti plussaa ja ei tapahtunutkaan mitään? Jotenki tuli olo, että onko noihin testeihin sittenkään luottaminen, en tiedä.

Viikonjatkoja :wave:
 
Lilliputti: perhesuunnittelun sivuilla luki noista ovulaatiotesteistä ja ovulaatiosta:

Lisäksi positiivinen testitulos ei vielä takaa sitä, että ovulaatio oikeasti tapahtuu. Testitulos kertoo vain sen, että munasolun irtoamisen aiheuttavaa hormonia erittyy riittävästi.

Veikkaan, että itselläkin noita ovuloimattomia kiertoja on, koska kierto venyy. Ovulaatio kp 20-21 ei ainakaan itsellä ole hyvää enteillyt, tärppikierrossa sain ovis+ kp 14, ja tässä kierrossa myös kp 14. Edelliset olivat sen kp 19 ja 20. Ja menkat kuitenkin on alkaneet sitten yli kaksi viikkoa tuon jälkeen.

Tämä kierto mennään yhden ainoan talletuksen varassa, sekin ovis+ edeltävänä päivänä. En odota mitään, mutta kiva olisi yllättyä :)
 
Kastanja pahoittelut testituloksesta kuitenkin. Oletko aikaisemmin syönyt clomeja? Minkälaisia oireita sinulla tullut (erityisesti loppukierto kiinnostaa)?. Minulla on myös lievä PCO (ihan vain ultralla todettu) ja eka clomikierto meneillään. Eilisestä alkaen oikealle alavatsaan on satunnaisesti vihlaissut, tuntuu yleensä asentoa vaihtaessa. Voiko tuollainen johtua clomeista?

Äipälle toivottelen positiivisia kilpparituloksia. Itsekkin testautin alkusyksystä nuo kilppariarvot työterveydessä ja olivat onneksi ok. Mutta hyvä ne on tarkistuttaa, kun raskautumiseen saattavat vaikuttaa!

Lilliputille ja muille kovasti peukkuja loppukiertoon - täti vois tällä kertaa jättää tulematta ;)
 
Valvoin viime yönä harmituksen takia. Tulisipa edes kunnon itku, mutta ei vaan tuu.
Tilasin myös ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle gynekologille. Se on vasta kahden viikon päästä.

Mä en tosiaan oo huomannu aikaisemmin pidentyneitä kiertoja, jotka ois siis viitanneet ovuloimattomuuteen. Nyt tosin sain sen ovisplussan vasta kp 15. Normisti plussat on tulleet kp 12-13. Odotan pelolla ja vähän myös mielenkiinnolla, venähtääkö kierto nyt sen takia.
Luin myös jostain lääkärisivulta, että ovuloimaton kierto saattaa olla myös normaalia lyhyempi ja vuoto sitten tosi niukkaa.

Olen siis pätkätyöläinen ja vauvailu ei todellakaan buustaa uraani.
Joudun tässä kuussa ilmoittamaan nykyiselle työnantajalle, otanko vastaan seuraavan työpätkän, joka olisi ensi toukokuusta vuoden loppuun. Jos olisin ollut nyt raskaana, minun olisi ollut helpo sanoa, että ei kiitos, olen raskaana.
Tiedän, että työnantaja haluaa, että pätkän tekijä olisi koko ajan sama.
Nyt olen kuitenkin pahassa tilanteessa. Jos tulen seuraavan kolmen kuukauden aikana raskaaksi, pätkä jäisi kesken. Ja minusta tuntuu, että pettäisin työnantajan luottamuksen. Tämä työpaikka on siis pieni asiantuntijatyötä tekevä firma ja teenunelmatyötä ja meillä on aivan mahtava työyhteisö.
Itse asiassa tätä nelosen tilaustakin on jo siirretty mun avoimien työkuvioiden ja pätkätöiden takia. Jos olisin ollut vakityöpaikassa, vauvatilaus olisi pistetty menemään jo tämän vuoden alussa, eikä vasta toukokuussa.
Eli monenlaista epämukavuutta tällainen pätkäläisyys aiheuttaa.
 
Täällä haettiin myös unta viime yönä. Ajatukset vaan pyöri päässä. Dominiquelle voimia, tiedän, ei ole ihan helppoja asioita... Itseä myös mietityttää työ/opiskeluasiat. Mulla loppui hetki sitten työt tän yhteiskunnallisen taloustilanteen johdosta, ja nyt olen tilanteessa, jossa pitäisi valita joko uuden työn etsimisen tai opiskelun aloittamisen ja projektin "raskaus" väliltä. Tai siltä ainakin tuntuu. Ei kukaan työnantaja katso hyvällä jos haen töitä ja jo seuraavassa kuussa vatsa alkaa kasvaa ja puolen vuoden päästä sanon heipat. Eli joku lyhytaikanen tulis kysymykseen vaan mullakin, eli sitä pätkää, pätkää, jos edes sitä.

Mulla on menossa nyt kp23/24-28..ja jotenkin tuntuu että oireet loistaa tänään poissaolollaan, vaikka vielä eilen oksetti, rintoja pakotti..kuume nousi 37.7 olo tuntuu flunssaselta..vartin verran kutitti illalla kämmeniä ja jalkapohjia, mitä säikähdin ja ihmettelin. Aamuyöstä tein clearbluen-testin, (en ymmärrä miten voi tehdä testin aamupissasta kun en selviä yötä käymättä vessassa kuitenkaan vaikka kuinka panttaisin juomista illalla. ..) mutta negaa näytti.. TÄnään vain sellanen voimaton ja ällö olo.
 
...ja Nyt kun tarkemmin mietin tota "kutinaa" kämmenissä, (kun se taas nyt ilmaantui) niin ehkä parempi sana on kihelmöinti..En tiedä, mutta outoa joka tapauksessa. Olisko joku verenkiertoon liittyvä juttu, mene ja tiedä. Tod.näk. niskat jumissa? Täytyypi kokeilla salia, ulkoilua ja hierontaa jos jeesais. Mies töihin siis:)
 

Yhteistyössä