YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Miltsu: Kiitti. Mummo oli jo tosi vanha ja parantumattomasti sairas, saattokodissa viimeisen kuukauden. Mutta ainahan sitä surraan kun se aika sitten oikeasti tulee, vaikka tiedossa olisikin. Nyt on niin lohduton meininki kyllä, että meinaa jo itseään ihan naurattaa :) Suunta ei voi olla kuin ylöspäin...
 
TIISTAI 27.11.2012


.....................ikä .............kp .....................yk ..............toiveissa

Miltsu76...............36............2/26......................2.......................2
Elena75...............37.............4/28....................19......................3
Sirpa75................37............11/25-27................2v....................2
Puskajussi............40............19/23-30...............10.....................5
Alissia.................37............19/30.....................3......................3
Milk@..................36............21/30....................2.......................1
K........................37............27/28....................2........................3
Äiskä3.................38............28/26-28................?.......................3
Pippurihäntä.........35............37/27-34................6......................2


Kadonneet HUHUU?
Syystuuli74..........38............40/26-30................17....................2



:attn:TAUSTALLA:attn:

Hopsan
Kaktus-76


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk2
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Täältä taustalta kuikuilen, kun nyt tuntuu, että halúaisin tässä kierrossa taas palata jännäilemään. Ja varmaan tukea teiltä vähän kaipailisin.
Olen aina välillä lueskellut juttujanne, mutta jospa nyt tämän loppukierron yrittäisin osallistuakin :)

Pippurihäntä, ei pari 400 Buranaa varmastikaan mitään vahinkoa ole aiheuttaneet. Vaikka ymmärrän kyllä huolesi. Noinhan minäkin miettisin. Mutta ne varoituksethan on lähinnä sellaisia, ettei saa napsia niitä tabuja joka päivä tai tosi vahvoja tms.

Milk@, me ollaan tässä kierrossa aika samoissa. Mulla ovishymy tuli perjantaina, ymmärtääkseni päivän sua perässä.
Ja iiihanaa kun saatiin oikein kunnolla hyödynnettyä :) Välillä kun on ollut se yhteisen, kahdenkeskisen ajan löytäminen oikeaan aikaan aika hankalaa. Mut nyt oon niin onnellinen, että saatiin aikaa hyvin järjestymään parhaisiin tärppiaikoihin.

Alissia, mainitsit, että sulla on ollu tiputtelua. Jos sitä on enemmänkin ja toistuvasti, niin kannattaa pyytää apuja. Mun tiputtelut saatiin ihan täysin kuriin Lugestronilla. Tosin se on aika inhottava töhnälääke...

Kaikille plussatuulta!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Hei kaikille!

Ihana kuulla Sametti sun kuulumisia, kyllä aika menee vaan ihan hujauksessa. Joo yritystä on kovasti ollut :) Meinaatko muuten mennä omakustanteisesti varhaisultraan vai odotteletko niskapoimu-ultraa? Sulla kuuluu olevan niitä hyviä oireitakin, mulle myös kiitos! :) Kiitos kun tsemppaat :heart: Mä toivon sulle ihanaa odotusta :heart: Ja kiva jos joskus jaksat täällä piipahtaa, toivottavasti vielä poristaan odottajien puolella!

Onnea Milk@ ovisplussasta! Meiilä kierto näkyy menevän aika samoissa, päästään samaan aikaan jänskäilemään tuleeko oireita! :)

Pippurihäntä :hug:
Ja toivottavati sun huoli on turha! Mä kyllä luin tuon saman jokin aika sitten, mutta ymmärsin että ongelma tulee vasta jos useampana päivänä syö useamman lääkkeen. Mä ite migreeni-ihmisenä turvaudun almograniin, varmistin just lääkäriltä että ennen plussaa voi huoletta ottaa. Toki olisi aina paras olla ilman mutta kun ei aina vaan voi.

Sirpa vauvankaipuu ja unet on niin piinaavia, sulle iso :hug:

Elenapahoittelut tädistä! :hug:

miltsulle tsemppiä piinailuun!

Kiitti hopsan vinkistä. Mitä oireita sulla oli kun sait luget?

ON: CB:n digillä hymy pe aamuna eli kp 15, testasin taas myöhemmin katsoakseni miten pian menee ohi, testasin 4 tunnin päästä ja nega jo tuli. Miks mulla menee ovisplussa parissa tunnissa ohi? Mä jo mietin onko se jotenkin huono vai mitä. Ihme että sen testillä kuitenkin löydän. Toisaalta olen toki iloinen että se löytyy poikkeuksetta kp 15 tai 16. Mutta tuloksiakin kaivattaisiin! :) Peitot on heilunut kp 13, 15 ja 16 oviksen ympärillä ja muuten alkukierto jtp tahdilla. Saa nähdä kauan tätä tahtia jaksaa ;)

Nyt niitä plussia ketjuun meille kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voihan nenä Miltsu! Laitoin nyt sulle nuo kierronpituudet näkyviin, mutta mietin vaan sitä, että eikö kierron pituus ole silloin 26 päivää, jos menkat alkaa kp27=kp1? Näin mä olen vissiin aina luullut että se lasketaan...

Alissia: Mulla on kanssa triptaanilääkitys olemassa, ja sitä olen uskaltanut ottaa kyllä menkkojen aikana/ennen ovista. Mutta jotenkin nyt ajattelin, että nuo triptaanit olisivat vielä pahempi vaihtoehto kuin käsikauppalääke, mutta eihän se niin välttämättä mene. Nuo tulehduskipulääkkeet ovat kyllä aikamoista kamaa. Pitää varmaan gyneltä varmistaa tuokin sumatriptaanin käyttö yritysaikana vielä. Panadolit on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa mulla.

Ja hopsan - niin mäkin toivon!

Ja tervetuloa piinaviikoille vielä Milk@ ja Alissia :)

Täällä enää 5 päivää menkkoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
heippa:wave: tulenpa nyt päivittämään tänne tietoni kun tyttö on jo kohta 7 viikon ikäinen :heart: eli tyttö tuli 10.10. rv 40+1 :heart: olin siis täällä kuumeilemassa aika tarkalleen vuosi sitten ja helmikuussa tuli plussa kolmannesta yrityskierrosta.

Synnytys oli suht nopea ja ennenkaikkea helppo verrattuna esikoisen syntymään. Vauva on aivan ihana ja suht helppo tapaus.... mitä nyt tuntuu tykkäävän iltavalvomisista kun äiti olisi jo valmis menemään nukkumaan. :) Maito on riittänyt paremmin kuin hyvin, toisin kuin esikoisella. Itsellä tosin puhkesi sappivaiva raskauden jälkimainingeissa ja nyt sitten ootellaan leikkaukseen pääsyä. Vauva-arki ei ole sinänsä alkanut ihan niin hyvin kuin olisi toivonut, kun kohtauksia on tullut sen verran usein ja nyt eletään sappipotilaan ruokavaliota ooudattaen. no, kilot kyllä on karisseet hyvää vauhtia :D

Tsemppiä ja vauvatuulia tänne kaikille kuumeilijoille ja kyllä näilläkin ikävuosilla ihan hyvin vielä raskautuu! kivasti on tullut aika varhaisillakin yrityskierroilla plussia kuumeilijoille näemmä :)
 
Elena, pahoittelut :hug:
Alissia, mulla myös ovisplussa tuli perjantaina. Mulla aamulla näytti negaa ja sitten alkuillasta hymynaamaa. Ja mä kun olen lääkkeillä (kuulostaapa hurjalta :D) niin en enää sen jälkeen testannu. Eli en tiedä minkä aikaa ois plussaa näyttäny. Kun siis Pregnylin jälkeen (jonka pistin heti plussan jälkeen) näyttäis joka tapauksessa vahvaa plussaa. Mutta se lh-huippuhan voi tosiaan olla lyhyt. Mutta pääasia, että se tulee. Mutta samoissa siis mennään.
Luget sain just sen tiputtelun takia. Useesti alkoi jo viikko oviksen jälkeen tuhruilla ja sitä kesti sitten monta päivää. Sanoin vaan siitä lääkärille ja se määräsi Luget. Eikä ole sen jälkeen tuhruillut. Menkat alkaa ilman mitään tiputtelipäiviä. Muut lääkitykset on vaan omaa hormoonitoimintaa tukemaan. Varmistellaan follin kasvu ja ovis.

Pippurihäntä, jos oiskin viisi päivää plussaan...

Miltsulle myös pahoittelut :hug:. Tää on kovaa kärsivällisyyskoulua.

Mulla on tissit kipeenä ja alaselkää särkee. Jos ois normitilanne, niin vois olla noista iloinen. Mutta Pregnyl sen tekee. Joten ei auta kuin rauhassa odotella. Taas kerran täällä ihmettelen, että mistä ihmeestä sitä toivoa aina vaan jaksaakaan kaivaa. Ihan hullua. Mutta toivossa elellään =)
 
miltsulle vielä iso hali!

K ja äiskä - Mitähän teille mahtaa kuulua? Saataisko sieltä suunnalta plussaa ketjuun... :)?

hopsan - pesunkestävä pessimisti (=omasta mielestään tietty realisti) ei pety... ;)

Mä alan olla nyt vähän kärsimätön niiden progesteronikokeiden tulosten suhteen. Kävin siellä 3 DPO (oletettu pv) eli viikko sitten. Eipä se käytännössä tän kierron tilannetta miksikään muuta, mutta olis kiva tietää silti. Joudun ehkä soitteleen loppuviikosta tulosten perään, jos ei ala kuulua. Yksityisellä siis tehtiin kokeet. Muutenkin kaikki ärsyttää ja kauhee tuskanhiki tulee kun ottaa pari askelta. Kyllä naisen elämä on välillä ihanaa...
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Mun on nyt ihan pakko tulla teille kertomaan se että mun kaveri kävi kuppaamassa mua sunnuntaina :) siis tiedätte varmaan kuppauksen? Imukuppeja selkään ja "paha" veri pois? Mä olen aina luullut että siinä vaan tulee verta, sellaista juoksevaa normaalia verta ulos.. mutta YÖK olin väärässä :$ sanon että kannattaa mennä koska sitten kun näette mitä teidän verisuonista on otettu pois, olette onnellisia siitä että se on poissa.

Hyi helvata sentään.. Ei sitä verta paljon lähde mutta sinne tulee hyytymiä, ISOJA hyytymiä :O pistin miehenkin hoidettavaksi niin sekin totesi että ei oo ihme että ihmisillä on veritulppia jos kerta sellaisia on verisuonissa. Hyi vieläkin puistattaa..

Ovis on lähentymässä, mies on herännyt ja oma olotilakin on sellainen :) toivon, että endorfiinit jotka tosta hoidosta on tullu, herättäis kroppaa vähäsen.. Pari viikkoa tutkimuksiin jee :D vaikka tässä nyt on tullut taas kriisiä parisuhteeseen ja enpä tiedä kuinka tästä selvitään jos selvitään.. Että semmosta kivaa, mies nyt kuitenkin lupasi mulle että ne alkututkimukset voidaan käydä läpi tuli mitä vaan.

Sori kun en jaksa nyt kysellä tai kommentoida teitä muita..
 
Huh, mikä kokemus tuo kuppaus! Varmaan kyllä herättelee kroppaa, kun saa pahat pois. Toivotaan, että rakkausrypyt siitä oikenee ja pääsette eteenpäin. Ja tsemppiä uuden oviksen metsästykseen. Muistan, kun oltiin yhtäaikaa viime kierrossa odottelemassa ovista, kun päiviteltiin limojen esiintymistä heti alkukierrosta. Ja mä junnaan sitä samaa kiertoa vieläkin :D
 
Sirpa, hurjalta kuulostaa...Enpä tunne ketään, jota olis kupattu. Enkä kyllä tiedä uskaltaisinko kokeilla...paitsi jos sen jälkeen plussa luvattais, niin sitten etsisin heti jostain yhden kupparin :D Kertoilehan jälkifiiliksiä, onko vaikutusta pidemmällekin ajalle.
Noita parisuhdekriisejä me ollaan tän vauvaprojektin tiimoilta käyty moneen kertaan ja aika rajustikin. Mutta yhdessä ollaan edelleen. Toivottavasti teilläkin saadaan asiat selvitettyä.

Pippurihäntä, oisko vielä oireita mihinkään suuntaan? Itsellä vasta dpo 2 tai 3, joten jännäilen sun puolesta.
Mulla on nyt menossa kierron optimistisin viikko. Voin iloisena kuvitella olevani raskaana. Ensi viikolla sitten alkaa taas lämmöt laskea, tissit löpsähtää ja suru alkaa tunkeutua kylään. Mutta oon oppinu nauttimaan tästä oviksen jälkeisestä viikosta. Mulle kuukauden lemppariviikko :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76 ja Milk@
hopsan - hauskaa, että joku jännää. Mulla on nyt niin hiljaista töissä, että on tullut roikuttua täällä palstalla kirjoittelemassa ahkerasti. Pari viikkoa ennen joulua alkaakin taas sitten karmea puristuskausi, ehkä ehdi näitä juttuja niin "hoidella". Tuo on kyllä ihana tuo "nyt on kaikki mahdollista" -ajattelu ja itseasiassa niinhän se onkin, luteaalivaiheen alkupuolella. Saanko lainata tuota tulevaa varten ;)?

Niistä oireista... Nyt on siis menossa jo aika mones kierto ilman ehkäisyä ja tietyt jutut toistuu joka kuukausi kierron (kahdella) vikalla viikolla: lämmöt koholla, tissit aristaa, yöhikoilua, levottomia unia, erityyppisiä alavatsatuntemuksia ja vaihtelevassa määrin palelua. Nyt on jota kuinkin samat eli en näe tässä kierrossa mitään plussaan viittaavaa. Yöhiki on vaihtunut päiväsaikaiseen tuskanhikeen ja palelu on ollut kamalaa, mutta se menee ihan syksyn piikkiin.

Oikeesti odotan jo uutta kiertoa ilolla, koska gynen pco-epäily sai mut tarttumaan ruokavaliosiivoukseen tosissaan. Ihmiskokeilu vhh-ruokavalion vaikutuksista raskautumiseen käynnistyi siis kp21 tässä kierrossa uudella voimalla. Kesällä jo yritin, mutta sitten se kaatui kun en jaksanut ylläpitää kaikenlaisten menojen keskellä ja yritin liian tiukalla kädellä. Nyt motivaatio on selkeästi parempi ja uskon ruokavalion voimaan monessa suhteessa.
 
Alissia ja hopsan, samoissa mennään siis... :) mulla tänään dpo 5.

Viime kierrossa kuvittelin kaikenlaisia raskausoireita, mutta nyt oon tajunnu, että ne kuuluu ihan joka kiertoon.. Oon pahoinvoiva, rinnat turpoaa, alavatsaa juilii jne jne. Joten en nyt laita paljoakaan painoa millekään tuntemuksille. Ens viikon loppupuolella se selviää, tärppäskö vaiko eikö... :) sitä ennen yritän vaan pitää itseni mahdollisimman kiireisenä, enkä miettiä mahdollisia raskausoireita ollenkaan.

Mulle vois iäksi päivittää 37... :)
 
K
Heissulivei!
Tietokone hajosi ja siksi olen elänyt hiljaiseloa :)
Pikaisesti siis omaa napaa näin kännykän välityksellä. Mulla pitäis omien laskujen mukaan olla tänään kp27. Eilen hätäpäissäni testasin ja tulos vanhan kaavan mukainen, eli nega. Tätiä siis taas odotellessa :(
...niin, siis meillähän on tuo yksi myöhäisen plussan tulos, "roskishaamu" 9-v ;) mutta nyt ei kai voi senkään varaa laskea, että tulisi myöhäinen plus kun ovis oli kuitenkin todistetusti aikasin :(
 
Viimeksi muokattu:
KESKIVIIKKO 28.11.2012

.....................ikä .............kp .....................yk ..............toiveissa

Miltsu76...............36............3/26......................2.......................2
Elena75...............37.............5/28....................19......................3
Sirpa75................37............12/25-27................2v....................2
Puskajussi............40............20/23-30...............10.....................5
Alissia.................37............20/30.....................3......................3
Milk@..................37............22/30....................2.......................1
K........................37............27/28....................2........................3
Äiskä3.................38............29/26-28................?.......................3
Pippurihäntä.........35............38/27-34................6......................2


Kadonneet HUHUU?
Syystuuli74..........38............41/26-30................17....................2



:attn:TAUSTALLA:attn:

Hopsan
Kaktus-76


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk2
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Milk synttärionnittelut:flower:

Killi kiva kun kävit kuulumisia kertomassa ja paljon onnea vielä pienestä tytöstä:heart:

Tänne ei mitään uutta...täti tuli kylään vasta dpo 17, eikä edes pahoitellut kun myöhästyi pari päivää:) Mutta kaikkein paras uutinen on että mies tulee kotiin nyt perjantaina, tunteja jo kohta lasken:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
hopsan kuppauksenhan pitäisi auttaa vaikka mihin vaivoihin mutta kerkesin jo tarkastaa että missään ei lukenut että sitä käytettäisiin hormonivaivoihin=lapsettomuushoitona :LOL: mutta joo, lähinnä halusin kokeilla sitä ihan yleishyvinvointiin ja tosissaan kun näin mitä sieltä suonista tuli pihalle, totesin että tulen jatkossakin käymään vähintään sen kerran vuodessa.

Meillä näitä ongelmia ei aiheuta vauvaprojekti vaan ihan muut jutut jotka on aiheuttanut ongelmia alusta asti ja jaksaminen on kortilla, niin pahasti että kyllä voin myöntää että oon koko ajan jo vähän jalka oven välissä miettimässä että miten tästä eteenpäin..

Mulla siis ovis on näinä päivinä, en osaa kyllä tarkkaan sanoa. Eilen oli ehkä sellaisia tuntemuksia että olis saattanut olla (pistoja ja omat halut ylhäällä) mutta eipä sitä eilen onnistuttu touhuamaan :( toissa iltana kylläkin mutta en sen voimaan jaksa uskoa.. Täytyy nyt toivoa että jos tänään edes onnistuisi niin saisi edes jotain toivoa siitä että olisi mahdollisuuksia onnistua.

Mä nyt ainakin olen tässä reilun 2 vuoden ja monien "oireiden" jälkeen tullut siihen tulokseen että mä en enää usko mihinkään muihin oireisiin kuin siihen että oviksen jälkeen jos ne lämmöt rupee pomppimaan siellä päällä 37 niin sitten voi olla raskaana.. kaikki muu on vain kropan valehtelua epätoivoiselle :stick:

Pippurihäntä mähän vähensin hiilareita tossa vuosi sitten ja 3 kuukaudessa mun paino putosi 9kg ja mun olo oli ihan mielettömän hyvä sen koko ajan mutta sitten tuli joulu ja repsahdus ja toteamus että lapsiperheessä on kyllä ihan hirveen vaikee syödä karppaamalla. Harmittaa koska vointi oli tosissaan todella hyvä verrattuna aikaisempaan ja paino vaan putosi ilman että tarvitsi liikkua enemmän. Mulla siis on ylipainoa pikkaisen.. olisko painoindeksi jotain 27? Vaikea sanoa kun tuntuu että mun paino heittelee monta kiloa nykyisin ihan riippuen siitä kuinka paljon oon käyny tallilla..

Mukavaa viikkoa kaikille =) ja milkille onnittelut täältäkin :flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Onnea synttäreiden johdosta, Milk@ :flower:

Kaktus: Voi sitä jälleennäkemisen onnea :) Pitäkäähän toisianne hyvänä...

Varoitus - sisältää "karppauskeskustelua". Skippaa jos, et jaksa aihetta ;)

Sirpa: Nimenomaan, käytännössä eri aterioiden vääntäminen kaikille perheenjäsenille on pitemmän päälle rassaavaa. Ajan mittaan kuitenkin olen saanut myös isännän vakuuttuneeksi siitä, että pääruoka + kasvikset on ihan riittävä ateria, joten ainoastaan pojalle keittelen ja paistelen perunoita/ranskalaisia tai pastaa. Mutta mulla vaikein osuus tuosta vhh:sta on leivonnaisten jättäminen väliin, eli välipalat, kahvihetket...Sieltä ne "pahimmat" hillarit just mun ruokavalioon hiipii (ja karkeista...).

Tänä vuonna joulun ei pitäisi olla haaste, jos vietetään se meidän puolen väen kanssa. Sisko noudattaa paleo-ruokavaliota ja äitikin sai II-tyypin diabeteksen vihdoin kuriin vhh:lla/viljattomalla kymmenen vuoden lääkehoito- ja kitukuurikokeilujen jälkeen (!). Oon nähnyt kummassakin aivan uskomattoman muutoksen hyvinvoinnissa (ja ulkomuodossa, vaikkei se pääpointti tuossa ole ollutkaan) ja se tsemppaa itseäkin. Muistan kun joitakin vuosia sitten perehdyin itse tuon vhh:n saloihin ja puhuin äidille siitä. No, äitin lääkäri oli kieltänyt jyrkästi moiset hömpötykset, koska hiilihydraattimääriä ei saa missään tapauksessa päästää niin alhaiseksi (<250g/päivä), jos on verensokeriongelmia (siis haloo?!) ja käski vaan vähentää rasvaa ja joka ruoalla puputettiin hirveät määrät hiilaria ja etenkin viljatuotteita. Nyt on vähän eri ääni kellossa ja tulokset sen mukaisia. Joidenkin kroppa ei vaan kestä (etenkään viljan) sokereita vaan insuliinit villiintyy ja hormonitoiminta menee sekaisin.

ON: Selasin FF:stä mun viime kuukausien lämpökäyriä, ja niissä kaikissa on luteaalivaiheessa hyvin samanlainen muoto, myös tässä kierrossa. Nyt ollaan käyrän siinä pisteessä että tänään 11 DPO ja huomenna 12 DPO lämmöt on lakipisteessään ja siitä sitten lähdetään alas ja menkat alkaa 14 DPO.

Oon muuten tullut siihen tulokseen, että en enää luultavasti aio käyttää hormonaalista ehkäisyä tässä elämässä, koska tuo lämpö-limaseuranta tuntuu toimivan. Ensinnäkään en ihan helposti tule raskaaksi, toisekseen meillä ei ole nyt vuosiin tarvetta ehkäistä ja kolmanneksi, tällä kropan tuntemuksella pystyisi aika hyvin välttämään hedelmällisimmät ajat, JOS olisi tarpeen. Että jotain hyötyä tästäkin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sirpa75 ja Milk@
Milk@, onnea! Tervetuloa kolmeseiskoihin!
K, toivotaan, että nega vielä muuttuiskin plussaksi...
Kaktukselle,pahoittelut tädistä.
Sirpa, se on kyllä totta, että oireet sen enempää kuin oireettomuuskaan ei oikeasti kerro mitään. Ja tuo lämpöjuttukin on yksilöllistä. Se nousuhan voi oviksen jälkeen olla esim. 0.2 , eikä sitä epämääräisellä mittauksella edes saata huomata. Itse kun kyselin tuota lämmönnousua lääkäriltä, niin totesi, ettei siihen kannata tuijotella.
Tuo jalka oven välissä eläminen on raskasta...voimia.

Tuohon ruokavaliokeskusteluun...Olen itse jo pidemmän aikaa ajatellut, että mun huonolla ruokavaliolla vois hyvinkin olla yhteyttä tähän "vauvattomuuteen". Syön ainakin ihan liikaa kaikkea makeaa.
Tosin noin kuukausi sitten aloitin sellaisen kevyen ruokavaliokorjauksen ja olen nyt yrittänyt korvata kaikkia herkkuja hedelmillä mahdollisimman paljon. Mandariineja olen mättänyt viime aikoina ihan hulluna, kun luin, että ne auttais elimistön liialliseen happamuuteen...mutta en siis tiedä onko mun elimistä liian hapan :D Mandariinikuurilla olen nyt kuitenkin ollut. Tosin on noita makeitakin tullut syötyä, mutta vähemmän. Mulla on tosi huono itsekuri syömisten suhteen. Onneksi en ole helposti lihovaa sorttia.

Pippurihäntä, oon ajatellu ihan samaa, että hormonaaliset ehkäisyt on mun osalta ohi. Enpä näytä enää kyllä raskautuvankaan, mutta tosiaan kropan toiminta on tässä tullu vuosien varrella jo aika tutuksi...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Mä olen tässä kierrossa mitannu aamulämpöjä joka aamu, heti ensimmäiseks ku herään. Alkukierrossa se oli 36,0. Ennen ovulaatiota se dippas 35,8:aan ja ovisplussan jälkeisenä päivänä se oli 36,3. Ja nyt sitte sen jälkeen tasaista 36,2. Mä en tullu edes ajatelleeks, että siitä vois mahdollisen raskauden päätellä, mutta halusin vaan dokumentoida, miten lämpökäyrä menee kuukauden aikana. Mielenkiintoista seurata oman kropan toimintaa.

Ja mä olen ihan vankkumaton VHH:n kannattaja! 10 kg putos ja krooninen suolistosairaus on nyt oireeton ILMAN LÄÄKKEITÄ!! En vaihtais tää enää mihinkään..

Mun olis tarkoitus olla ajattelematta raskautumista ja vauvoja ja kaikkea tätä, mutta täällä mä vaan surffailen ja lueskelen.... Grrr! :) multa pitäis takavarikoida kaikki laitteet, joilla pääsee nettiin... :)

Kivaa torstaita kaikille!
 

Yhteistyössä