Yli kolmikymppisiä

  • Viestiketjun aloittaja Lokakuu
  • Ensimmäinen viesti
Moi!
Kyllä täällä on yli kolmikymppisiä. Tai ainakin minä olen :)

Hoidoissa sen takia, kun pari vuotta yritetty lasta eikä oo näkyny ei kuulunu. Pesue on siis tällä hetkellä 0, jos ei sitä isoa pikkupoikaa (siis miestä) lasketa mukaan ;)

Mitenkäs itselläsi? Onko samanmoinen tilanne?
 
Täälläkin yksi hieman yli 3-kymppinen. Yksi lapsi(ivf) ennestään ja ollaan edelleen hoidoissa, jos vaikka se toinen saatais alulle. Yksi olikin jo aluillaan, mut meni kesken. Meillä ei varsinaista syytä lapsettomuuteen ole..ei vaan tule luomuna :/
 
Lokakuu
Yksi lapsi, hoidoilla ja vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen saatu. Nyt sitten toista, ja vajaa puolisen vuotta yritetty ja nyt pian hoitoihin. Ei uskalla pitkittää.
 
vaimoperhonen
Minäkin olen hieman yli 3-kymppinen. Lapsia nolla. Osattiin epäillä ongelmia jo ennen yrityksiäkään, koska lääkäri oli sanonut 2-kymppisenä, että perussairauteni saattaa aiheuttaa ongelmia lapsensaantiin. Perussairaus on värekarvojen puutostauti eli munasolu ei pääse sinne minne pitäisi, koska "kuljettimet" puuttuu. Tätä ei ole tutkittu lapsensaannin kannalta, mutta todennäköinen syy se on, kun muitakaan syitä ei ole löytynyt.

Yritystä takana n. 2 vuotta, joista 1 vuosi hoidoissa (ivm ja ivf).
 
Sitä on niin helppo sanoa ulkopuolisena, että olisitte sitä ja tätä ym. ym. ym. Varsinkin jos tällä sanojalla ei ole koskaan ollut mitään vastaavia probleemia. Täytyy vaan kovettaa nahkansa ja silloin tällöin sanoa pari totuuden sanaa näille hyville neuvojille :kieh:

Pidetään lippu korkealla kaikesta huolimatta B)
 
SiSi:
Kenelle tarkoitit kommenttisi? Ei mun mielestä tässä ketjussa ole "neuvojia" ollut...

Anyway, täällä myös yksi vajaan kuukauden päästä tulee lasiin jo 34. Papereissa lukee G2P0 eli suomeksi 2 raskautta, nolla synnytystä :(
Taustalla hormonitoiminnan hitautta, joka nyt on ehkä saatu korjattua normaalimmaksi. Viime vuosi juostiin hoidoissa laihanlaisella tuloksella: kohdunulkoinen. Tämän vuoden saldo tähän asti yksi tuulimuna. Toivoa en vielä heitä, vaikka vuodenvaihteessa täyttyy jo kolme vuotta...
 
Mä oon kolmikymppine
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 15:17 scrn kirjoitti:
mittarissa 35v
koskaan ei ole plussaa tullut
yritystä kaksi vuotta josta vuosi hoidoissa
selittämätön lapsettomuus
surkeaa :x
Niin, moni ottaa sen lapsen saannin niin itsestään selvänä (nyt en tarkoita yo. viestin kirjoittajaa). Siis sain vakuutella miehelle että toimiin on ryhdyttävä nyt eikä sitten vasta hiukan myöhemmin, jos siis tosissaan haluamme (ja minä haluan). Kun ei voi laskea, että syntyykö "sopivana ajankohtana". Ja meilläkin kun täytyy hoitoihin mennä (teoriassa voi onnistua luomusti, mutta vain teoriassa, tosi on että pikkuveitikoita tarvitaan vain yksi hedelmöittämään, mutta kun matka on pitkä...) ja aikaa ei ole iän puolesta pelivarana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 10:07 ingrid kirjoitti:
SiSi:
Kenelle tarkoitit kommenttisi? Ei mun mielestä tässä ketjussa ole "neuvojia" ollut...

Ingrid:
En tarkoittanut "neuvojilla" ketään ketjussa kirjoittanutta, vaan yleisesti näitä ihmisiä, jotka tulevat neuvomaan kuinka lapsia tehdään esim. sukulaistädit ym. Pahoittelen, että olin kirjoittanut ajatukseni epäselvästi.
 
Ookke SiSi,

Näin kyllä vähän arvelinkin kun luin kaikki viestit vielä uudemman kerran :)

Mutta totta, nuo neuvot tekevät kyllä rauhallisemmastakin raivopään... mun "suosikkeja" on neuvo sopeutua, kun ei voi kaikkea saada ja se nyt täytyy vaan hyväksyä ja eihän sille mitään voi. Tai että kaikella on tarkoituksensa (jota en ole vielä ymmärtänyt). Samaten raivostuttaa nämä "joo mäkin olin ihan epätoivoinen kun oltiin puoli vuotta yritetty mutta sitten tärppäs". >:-G
 
ellicollie73
olen hoidossa lukuisten keskenmenojen jälkeen lapsia nolla.oon menossa kohdun magneettikuvaan myomien takia onko kellään kokemuksia siihen liittyen ennuste on aika huono.
 
kohta 30v
Meillä on parhaillaan eka ICSI -hoito meneillään. Tiedossa ollut jo useemman vuoden, että lapsia ei luonnonllisesti saada mieheni sairauden aikana saamien solumyrkkyjen takia. Siittiöitä on onneks pakkasessa ja nyt täytyy toivoa, että ne olis vielä toimivia. Mies on onneks nyt terve. Me ei haluttu enempää lykätä lapsen hankintaa, kun tiedettiin, että tiestä voi tulla kivinen ja pitkä ja toive lapsesta on yhteinen. Tähän asti hoidot sujuneet hyvin ja jos kaikki jatkuukin hyvin, niin parin viikon päästä on punktio ja alkionsiirto jo ohi ja jännääminen onnistumisen suhteen alkanu.
 

Yhteistyössä