yli vuoden kestäneet vatsavaivat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
oireita:
-vatsakipu
-vatsa tuntuu levottomalta
-maha pitää jatkuavsti ihme ääntä ihankuin sielä asuisi sammako joka pitää jatkuvaa kurnutusta
-uloste ja ilmavaivat todella pahan hajuisia
-kun päästää ilmoja pihalle niin joutuu pinnistämään
-peräsuolesta tulee jatkuvaa pahaa hajua ilman että olisi päästänyt ilmoja pihalle
-uloste on keltaista pysyy aika usein pinnalla eikä ole koskaan tiivistä vaan tulee kerralla useita eri kokoisia
-suolistoa kirvelee välillä ulostaessa
-vesassa käyn joku 3-6kertaa päivän aikana kun tuntuisi että olisi vessahätä mutta välillä ei tule mitään tai jos tulee niin tulee vähän
-tuntuu ettei suoli tyhjene kokonaan
-tuntuu ettei saa painoa millään nousemaan kun olen aika laihassa kunnossa
-jatkuva voimaton ja väsynyt tunne

olen käynyt verikokeissa,mahalaukun tähystyksessä ja paksusuolen tähstyksessä eikä ole löytynyt mitään ongelmaa. olen myös käyttänyt eri ummetus lääkeitä esim. vi-sibliniä joka auttoi vain että uloste on tiivimpää muuten se ei ole auttanut. osaisko joku lääkäri neuvoa mikä voisi vaivata tai olisiko jotain tutkimuksia mihin kannataisi mennä. olen alle 25-vuotias
 
vierailija
Ellei tähystyksessä ja lekurin tutkimuksissa ole löytynyt mitään vaivan aiheuttajaa, kehottaisin keskittymään syötyyn ravintoon.
Olen itse menossa hieman samantyyppisten pitkäaikaisten vaivojen vuoksi tähystyksiin, enkä itsekään ole löytänyt ongelmieni aiheuttajaa.
Olen huomannut maitotuotteet vaivaa pahentaviksi, samoin kuin leivän syönnin. Sitrushedelmät aiheuttavat myös ongelmia.
Lekuri kirjoitti jokin aika sitten vatsahappojen salpaajia ja niistä tuntuu olevan jonkinverran apua vaivaan, mutta ei niitäkään viitsisi popsia joka päivä kun muutenkin olen aika lääkevastainen.
Toivottavasti joku asiaan perehtynyt osaisi auttaa sinua, sillä itse en taida osata :)
Tulipahan avauduttua ja nostettua aloitustasi näkyville.
 
vierailija
Smoothieissa, joissa on sellakkapintaisia hedelmiä
"Lakkakilpikirvan puhdistettua vahamaista eritettä. Saa käyttää sitrushedelmien, melonien, omenoiden, päärynöiden, persikoiden, ananaksien, granaattiomenoiden, mangojen, avokadojen ja papaijoiden pintakäsittelyyn sekä makeisten, suklaamakeisten, pähkinöiden, maustettujen suolapalojen, kuorimattomien keitettyjen munien, kahvinpapujen ja ravintolisien kiillotukseen. Ei enimmäismäärärajoituksia."
 

Yhteistyössä