Yliopistoon huonolla yo-todistuksella..Kukaan päässyt? Minne ja kuin huonoilla papereilla? :D

  • Viestiketjun aloittaja hhhhhhhhhhhh
  • Ensimmäinen viesti
"minttu"
Lähes kaikille linjoille otetaan puolet yhteispisteillä ja puolet pelkän pääsykokeen perusteella, jolloin yo-todistuksen arvosanoilla ei ole mitään merkitystä.
 
"vieras"
Riippuu alasta. Sun pitää itse ensinnä ottaa selvää millä perusteilla pääsykokeissa pärjää. Jos alalle vaaditaan hyvät paperit, kannattaa käydä korottamassa yo-arvosanoja. Jos pelkällä kokeella otetaan osta sisään, satsaat täysillä siihen.
 
"iipi"
Voi päästä huonollakin todistuksella, riippuen alasta. Esim. lääkikseen käytännössä aika mahdotonta, koska pelkästä kokeesta on niin vaikea saada niin hyviä pisteitä, että menisi niiden "kirjoitin 8 laudaturia"-tyyppien edelle pisteiden puolesta. He kun saavat niin paljon pisteitä siitä tokarista avuksi.

Mut aika monelle alalle kyllä pääsee, itse pääsin pelkillä koepisteillä it-alalle, vaikka lukion keskiarvo vähän päälle 7 ja yo-tokarissa oli c:tä ja yksi m.
 
"pallo"
[QUOTE="iipi";25260806]Voi päästä huonollakin todistuksella, riippuen alasta. Esim. lääkikseen käytännössä aika mahdotonta, koska pelkästä kokeesta on niin vaikea saada niin hyviä pisteitä, että menisi niiden "kirjoitin 8 laudaturia"-tyyppien edelle pisteiden puolesta. He kun saavat niin paljon pisteitä siitä tokarista avuksi.

Mut aika monelle alalle kyllä pääsee, itse pääsin pelkillä koepisteillä it-alalle, vaikka lukion keskiarvo vähän päälle 7 ja yo-tokarissa oli c:tä ja yksi m.[/QUOTE]

Ei nyt ihan noin vaan on siis oma kiintiö jossa tietty osa hakijoista otetaan pelkänpääsykokeen perusteella eikä niitä silloin verrata sellaisiin jotka pääsevät pääsykokeen ja todistuksen yhteispisteillä, sehän tässä on just se kiintiön idea.
 

Yhteistyössä