Ylistysketju PERUNALLE!

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras."
  • Ensimmäinen viesti
pottuhead
Mitä olisi kinkkukiusaus ilman perunaa?
Mitä olisi vihannespata ilman perunaa?
Mitä olisi siskonmakkarakeitto tai jauhelihakeitto ilman perunaa?
Mitä olisi perunamuusi ilman perunaa?

Ikinä en perunaa syö sellaisenaan (tai kastikkeen kanssa), mutta ilman perunaa olisi moni ruoka kovin vajavainen!
 
Peyote
Onko ne siniset potut ihan eri makusia kun "normaalit" perunat? Vai täysin saman makusia? Vai jotain siltä väliltä? Onko koostumus erilainen? Onko ne samankokoisia kuin normaalit potut vai isompia vai pienempiä? Myydäänkö niitä kaupassa vai onko hommattava siemenet jos sellaisia haluaa? Pottukysymyksiä... :LOL:
Joskus joissain kaupoissa myydään mutta harvoin. Ite tilasin netistä. Mun mielestä saman makuisia mutta jotenkin tosi hyviä. Ei mun mielestä mikään isokokoinen peruna ole, mutta ei mikään pienikään. Koostumus on sellainen että tulee aika hyvä muussi.
 
minä,
Peyote
Perunan ideahan on saada kaloreja mahd. halvalla. Ja täällä kylmässäkin onnistuu sen kasvatus.

Jotenkin makee tunne ottaa niitä vaan omasta maasta ja tietää ettei ainakaan heti kuolis nälkään jos rahat loppuis. Sen kun vetää vaan perunoita maasta.
 
Spencer Hastings
Oi, potaatit! Halpaa ja hyvää, sopii melkein minkä tahansa ruuan kanssa lisukkeeksi, useimpien sekaankin. Peruna kuuluu syödä kuorineen. Se rapsakka osa on kaikkein paras! Pikkuperunat on myös erittäin söpöjä, puhumattakaan erikoisista sinisistä perunoista :D

Mummini tekemät perunarieskat oli koko Suomen parhaimpia :heart:
Myös mummin perunamaalla on tullut rymyttyä. Kuin Mythagolla, ei meistä lapsista varmaan paljoa työapua ollut, mutta hauskaa oli!
 

Yhteistyössä