Yllätyshäät?

  • Viestiketjun aloittaja "ida"
  • Ensimmäinen viesti
"ida"
Olen seurustellut poikaystäväni / avomieheni kanssa 6 vuotta, joista yli 4 olemme asuneet yhdessä. Meillä on laaja mutta tiivis ystäväpiiri, jossa ei tehdä rajoja "miehen kavereiden" ja "minun kavereiden" välille. Meillä molemmilla on pieni perhe ja aika väljät välit sukulaisiin.

Mies kosi minua uutena vuotena ja tarkoituksemme olisi mennä kesällä naimisiin. Emme kumpikaan kuulu kirkkoon emmekä välitä perinteisistä häistä. Onko joku mennyt naimisiin kertomatta siitä etukäteen sukulaisille tai perheelle? Ajattelimme kutsua lähimmäisemme (n. 30-40 henkeä) puutarhajuhliin, jotka olisivatkin yllättäen hääjuhlamme. Meillä on ollut tapana järjestää paljon illanistujaisia ja juhlia, joten kutsu niihin ei olisi epäilyttävä. Meillä on iso omakotitalo ja voimme järjestää juhlat suuressa puutarhassamme tai tarvittaessa sisällä.

Miten te olette toteuttaneet vastaavat häät? Tai ideoikaa apunani! Kiitos!
 
"ida"
Ei ole toteutettu mutta samansuuntaista myös meillä suunnitelmissa sitten aikanaan! :) Joten seuraan syntyvää keskustelua mielenkiinnolla...
Minustakin tuntuu välillä, että äh en viitsi tehdä näin :D Mies kuitenkin jaksaa innostaa, hän on ehdottomasti ylläripyllärin kannalla.

Haluan siis välttää vakavahenkiset, samaa kaavaa toistavat "perushäät", jotka vietetään seurakunnan talolla toisilleen ventovieraiden sukulaisten tönöttäen pöydissään lohikeittoa poskessa. En halua loukata tällä ketään, se ei vaan tunnu meidän jutulta.
 
"myö"
Me mentiin naimisiin ristiäisten yhteydessä eikä kerrottu kellekkään ennen kun kuulivat papilta. kivat oli juhlat ja kaikki meni samalla helposti eikä muuten itse tarttenut vaivautua etsimään kummempia juttuja ja erikoisuuksia ja mukana oli vain lähisuku:) ja kaikille yllätys
 
An
Me emme varmaankaan järjestä häitä yllätyksenä, tuskin läpi edes menisi, sillä meillä ei tapana ole ollut juurikaan juhlia järjestellä :)
Molemmilla laaja suku, mutta tarkoituksena on rajata kutsuttavat sukulaiset minimiin, niihin oikeasti läheisiin ja pitää pääpaino ystävissä. Ystävät kuitenkin ovat elämässämme suuremmassa roolissa, kuin jotkut kaukaiset serkut joiden nimet juuri ja juuri muistaa.
Tarkoituksena olisi hoitaa vihkiminen maistraatissa, ja järjestää vapaamuotoinen hääjuhla sitten ihan kotioloissa :)
 
"Eee"
Kuulostaa ihanalta idealta!

Me mentiin maistraattiin kahden todistajan kanssa, ja lähetettiin sitten sen jälkeen kortit vanemmille että tervetuloa julistamaan hyvin alkanutta avioliittoamme ravintolaillalliselle jne.
 
"ida"
Voi kiitos että ootte tämän takana, ettekä lyttää meitä heti "suvun pettureina"! Oon ajatellut juuri samaa: välttyy semmoiselta hössötykseltä ja semmoisten asioiden ostelulta, jotka ovat turhia. Meillä on runsaasti kauniita puutarhakalusteita ja lehdistäkin löytyy nykyään kivoja ideoita, miten järjestää kauniit pihajuhlat. Voi käyttää hyödyksi kankaita ja lyhtyjä jne. Laitettaisiin hyvää ruokaa, jonka eteen voitaisiin nähdä hieman vaivaakin ja vaikka palkata joku osaavampi kokki opastamaan. Rahaa tässä kuitenkiin säästetään ja hermoja!

Tuntuisi vähän oudolta, jos olisin pukeutuneena kokopitkään hääpukuun ja huntun jne. Eikö? :D Onko mitään ideoita millaisen mekon laittaisin? ÄH nyt te aiheutette mulle ihan hääkuumeen, mieskin kurkkii tuossa takana ja näyttää peukkuja :)
 
"ida"
[QUOTE="Eee";23601479]Kuulostaa ihanalta idealta!

Me mentiin maistraattiin kahden todistajan kanssa, ja lähetettiin sitten sen jälkeen kortit vanemmille että tervetuloa julistamaan hyvin alkanutta avioliittoamme ravintolaillalliselle jne.[/QUOTE]

Tämäkin ajatus on käynyt mielessä - kuulostaa tosi viehättävältä! Eli siis että ilmoittaisimme juhlien olevan hääjuhla. Jostain syystä vatsassa kuitenkin kipristelee ajatus siitä, että saataisiin yllättää kaikki. Tiedetään, ettei kukaan vastusta liittoamme ja ihmiset pikemminkin ihmettelevät, ettemme ole jo alttarille marssineet :)
 
touge
Me mentiin maistraatissa naimisiin 3 vuotta sitten,emme ole kertoneet kenellekään,siis emme yhdelle ainoallekaan että olemma naimisissa :D Kun täyteen tulee 5 vuotta niin pidämme suuret juhlat,kutsuun teksti: tervetuloa juhlimaan hääpäiväämme. mahtaakohan kukaan vielä kutsusta hokasta että juhlimme hääpäivää emmekä häitä,se jää nähtäväksi..
 
..
Me mentiin maistraatissa naimisiin 3 vuotta sitten,emme ole kertoneet kenellekään,siis emme yhdelle ainoallekaan että olemma naimisissa :D Kun täyteen tulee 5 vuotta niin pidämme suuret juhlat,kutsuun teksti: tervetuloa juhlimaan hääpäiväämme. mahtaakohan kukaan vielä kutsusta hokasta että juhlimme hääpäivää emmekä häitä,se jää nähtäväksi..
Tää on hauska idea. Oli joskus Satuhäissäkin tai jossain vastaavassa.
 
An
[QUOTE="ida";23601481]Tuntuisi vähän oudolta, jos olisin pukeutuneena kokopitkään hääpukuun ja huntun jne. Eikö? :D Onko mitään ideoita millaisen mekon laittaisin?[/QUOTE]

Itse olen jotenkin niin perinteinen, että tahtoisin ylleni valkoisen mekon. Todennäköisesti valitsen joko polvipituisen asun tai kokopitkän, mutta erittäin yksinkertaisen. Kunhan on valkoinen :D Huntua en missään nimessä, se tuntuisi jotenkin "hölmöltä" kun juhlat ovat tyyliltään rennot. ..
Laitat siis asun, jossa tunnet olosi hyväksi ja kauniiksi. Se, millainen asu on, riippuu kovasti sinun tyylistäsi :)
 
[QUOTE="ida";23601481
Tuntuisi vähän oudolta, jos olisin pukeutuneena kokopitkään hääpukuun ja huntun jne. Eikö? :D Onko mitään ideoita millaisen mekon laittaisin? ÄH nyt te aiheutette mulle ihan hääkuumeen, mieskin kurkkii tuossa takana ja näyttää peukkuja :)[/QUOTE]

Hmm... Mun mielestä taas olis huippua ilmestyä yhtäkkiä jostain kunnon häämekossa sinne vieraiden keskellä.. Ja pistää joku samalla kuvaamaan ihmisiä.. haluaisin nähdä, kun porukalta putois leuat polviin asti..:D mut tietenki on makuasia ja sie teet just niinku sinusta hyvältä tuntuu.. sun häät :heart:

Mut juu.. Olisko joku tällanen lyhyempi juhlamekko mtn? ei olis liian iltapukumainen eikä muistuttais kauheesti "oikeaa" hääpukua, mutta kumminki juhlava ja kaunis..

Juhlapuvut - Lyhyet juhlapuvut Sara
 
demie
Ihanaa! Itse haluaisin matkustaa ulkomaille, mennä siellä naimisiin ja lähettää sukulaisille ja ystäville kortit joissa ehkäpä hääkuva ja kutsu myöhemmin vapaamuotoisiin juhliin avioliittoamme juhlistamaan, ja siis ne voisivat olla vaikka ihan grillibileet :D
 
"Miia"
Me itse pidettiin yllätyshäät tupareiden yhteydessä. Oltiin käyty maistraatissa perjantaina ja lauantaina näytettiin sitten toimitus kaikille videolta. Lähin perhe oli maistraatissa paikalla, sillä tiesin, että he olisivat "suuttuneet", jolleivat olisi saaneet tietää etukäteen. Muut sukulaisen ja ystävät näkivät yllätyksen sitten vasta lauantaina... Enpä olisi osannut kuvitella meille mitään perinteisiä kirkkohäitä.
 
"vieras"
menimme salaa naimisiin lomamatkalla ja juhlimme keskenämme. Samana iltana laitettiin sukulaisille viestiä ja valokuvia asiasta. Muutama on kysellyt tarjoamisia, mutta juhlat on jo juhlittu, se siitä.
 
"ida"
http://w ww.elizabethannedesigns.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/rustic-pink-green-purple-garden-wedding-inspiration-board.jpg

Tässä vähän inspiraatiota!

Ihania kertomuksia teillä! Lyhyt häämekko voisi olla hyvä, toisaalta myös jokin "toogamainen" älkää käsittäkö väärin :D

http://w ww.weddinginspirasi.com/wp-content/uploads/2010/03/sheath_pleat_wedding_dress.jpg
KORJATKAA OSOITTEISTA ENSIMMÄISEN W: EDESTÄ VÄLI POIS! :)
 
"jaa"
Siis toi on ihana kuva toi alimmainen jossa lyhdyt loistaa! =) Ja ehdottomasti sillä kannalla kanssa että kutsuu ne ketä haluaa kutsua niin ihan vaikka "keskikesän illanistujaisiin" ja siis jos ystäväpiiri huumorintajuisia niin tokihan sen paljastuksen voisi tehdä vaikka niin että kun on vieraat tulleet niin kipaiset muka pikaisesti sisältä jotain ja asteletkin sieltä hunnun kanssa takaisin! ;)
 

Yhteistyössä