Yllätysjoulukalenteriin..?

Noniin, anoppi teki sen taas... osti 3vuotiaalle tyttärelleni sellaisen joulukalenterin johon "äiti sitten laittaa yllätyksiä jokaiselle päivälle". Deem! Mitä äiti nyt keksisi oikein laittaa siihen? Ihan pientä en viitsisi laittaa, kun on tuo 8kuinen pikkusisko joka pyörii siskon kanssa. Oisko ideoita? =)
 
Just valitin samasta asiasta tuohon toiseen ketjuun, ja mulla vielä kaksi tyttöä, joten 48 yllätystä sitten keksimään :headwall: ...En osaa auttaa, kun oon itsekin ihan tuohduksissani, tosin omalle äidilleni.
 
vieras
Jos et sinne varsinaista materiaa halua, niin laita lappusia:
Tänään ripustetaan joulukranssi oveen
Tänään leivotaan pipareita
Tänään luetaan joulusatu
jne

Tai sitten laittelet sinne vaikka tarroja. Hanki tarrakirja, mihin voitte liimailla niitä.
 
Mulla oli viime vuonna pojille tuollainen yllätysjoulukalenteri... Tänä vuonna en sitä kyllä laita, kai. :ashamed:

Välillä laitoin sinne jonkun pienen lelun, kolikoita, karkkia.... Välillä oli joku lupaus, että mitä sinä päivänä tehdään. Esim joulukoriste -> koristellaan kuusi tänään, piparimuotti -> leivotaan. Ja jos oli joku isompikokoinen juttu, niin sitten oli lappu kalenterissa, jossa annoin vinkkiä mistä sen päivän yllätys löytyy... Kovastihan nuo sellaisesta kalenterista tykkäsivät, mutta oli siinä aikomoinen keksiminen joka päivälle...
 
meillä on tonttu tuonu kalenteriin yleensä aina tarroja...ensin on saanut tarrakirjan johon sitten voinut liimata ne tarrat..joskus vkloppusin toi hieman isommän yllätyksen tai karkkia...Joulu aattoaamuna tonttu tuonut aina uuden dvd:n jota katsellessa jaksaa odotella pukin tuloa =)
 
No joo, oli mulla tällainen ajatus: tehdään lasten kanssa isolle pahville maisema: vaikka prinsessalinna ja puita ja kukkia. Sitten joulukalenterista tulis joka päivä tarroja, joita vois liimata siihen maisemaan.
 
Tarroja, hiusnipsuja ja pampuloita, karkkipäivälle namia, heijastin...

Ja itse oon laittanu piparimuotin sille päivälle kun leivotaan pipareita.

Sitten vois laittaa vaikka kimalleliimaa tai jotain paljetteja ja askarrella joulukoristeita. Perhekerhon sivuilla on hyviä yksinkertasia malleja.

Sille päivälle kun haetaan tai koristellaan kuusi niin laittaa jonkun pienen kuusenkoristeen tai vaikka ihan kuusenhavun vinkiksi mitä kivaa on tulossa.
 

Yhteistyössä