yllätysraskaus

weetuliini
moikka
älä missään tapauksessa tee mitään aborttia
itselläni on 5 lasta ja ikää on 35
ole nyt ihan rauhassa ja anna sen lapsen tulla
haluatko olla murhaaja
häpeä sellaista ajatusta että olet lapsen MURHAAJA :'(
 
En uskoo että monikaan äiti pystyy kantamaan lasta 9 kk ja antamaan sitten pois adoptoitavaksi.. se on henkisesti aika raskasta.
Abortti joissakin tapauksissa on paras vaihtoehto, olisi varmasti ollut paras niille jotka ovat vime aikoina iltapäivälehtien sivuille päässeet, niin pahoinpitelyissä kuin murhissa. Ehkäisykeino se ei tietenkään ole.

Jokainen tekee omat valintansa ja elää sen mukaan, varmasti vaikea paikka ap:lle. Ei kukaan täällä pysty sanomaan puoleen eikä toiseen koska kukaan ei varmaan tunne ap:ta niin hyvin.
Tuntee itse itsensä parhaiten ja tekee päätöksen sen mukaan.
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 09:32 weetuliini kirjoitti:
moikka
älä missään tapauksessa tee mitään aborttia
itselläni on 5 lasta ja ikää on 35
ole nyt ihan rauhassa ja anna sen lapsen tulla
haluatko olla murhaaja
häpeä sellaista ajatusta että olet lapsen MURHAAJA :'(
Onko jäänyt aamulääke ottamatta? Tosi rakentava kommentti....
 
Kyllä minustakin abortti on murha eikä mitenkään hyväksyttävä teko .
Jos pystyy abortin tekemään niin miksei antamaan adoptoitavaksi. Lasta voisi ajatella eikä vain itseään .Mikä itselle on helpompi .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 09:42 vieras kirjoitti:
Älkää syyllistäkö noin paljon!!! Kyllä minusta abortti on todellinen vaihtoehto, jos tietää että omat voimavarat eivät riitä!!! Ja miettikää lapsenkin kannalta tilannetta missä syntyy ei toivottuna...
Sory nyt vaan, mut mun mielestä abortti ei oo vaihtoehto! Kyl jos lapsi luku on täynnä niin pitää miettiä vaikkapa "piuhojen" poikkasemista ni ei satu vahinkoja enää. Abortti on MUN MIELESTÄ sallittu vain silloin jos raskaudesta on terveydellistä haittaa äidille, tai sikiö on vaikeasti vammainen tai on semmoinen lääkitys että on vaaraksi sikiölle.

Mä oon ollu lastenhoitajana 5 lapsisessa perheessä ja hyvin pärjäsivät! Oli maatila ja mä olin aina iltatöitten ajan hoitamas mukuloita.
Mutta voimia päätöksen tekoon!!!
 
Minä en ainakaan ole lesta .
Haepa tietoa abortista niin tulee sinustakin abortinvastustaja !
Se ihmisenalku joka on jo muuten täydellinen kaipaa vaan kasvamista ja kehittymistä ..jonka sydän jo lyö ...kuolee vasta roskakorissa !
Mikä se sitten on jos ei ole murha ?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 13:36 äiti kirjoitti:
Minä en ainakaan ole lesta .
Haepa tietoa abortista niin tulee sinustakin abortinvastustaja !
Se ihmisenalku joka on jo muuten täydellinen kaipaa vaan kasvamista ja kehittymistä ..jonka sydän jo lyö ...kuolee vasta roskakorissa !
Mikä se sitten on jos ei ole murha ?

/quote
kyllä se ainakin minun tapauksessani tuli ihan 3 viikkoa kestäneenä verisenä vuotona.
 
Tutkimusten mukaan tehty abortti aiheuttaa aina masennuksen äidille. Se voi tulla vasta vuosikymmentenkin jälkeen, mutta kuten ketjussakin eräs kirjoitti tuntevansa syyllisyyttä 15 vuotiaana tekemästään abortista nyt vielä aikuisena.

Tilanne on varmasti hirveä. Mutta minäkin kannustaisin pitämään lapsen. Aborttia tulet todennäköisesti katumaan, ja syyllisyys voi vaikuttaa myös suhteeseesi muihin lapsiin.

Voimia roppakaupalla!!!
 
jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 10:00 hessu kirjoitti:
Tutkimusten mukaan tehty abortti aiheuttaa aina masennuksen äidille. Se voi tulla vasta vuosikymmentenkin jälkeen, mutta kuten ketjussakin eräs kirjoitti tuntevansa syyllisyyttä 15 vuotiaana tekemästään abortista nyt vielä aikuisena.

Tilanne on varmasti hirveä. Mutta minäkin kannustaisin pitämään lapsen. Aborttia tulet todennäköisesti katumaan, ja syyllisyys voi vaikuttaa myös suhteeseesi muihin lapsiin.

Voimia roppakaupalla!!!
Minulle on tehty abortti eikä kaduta lainkaan.En olisi pystynyt kasvattamaan lasta siinä elämäntilanteessa.Olin liian nuori ja lapsellinen,elämä edessä.Älä yleistä,JOSKUS se abortti on paras vaihtoehto.
 
ap:lle :hug: :hug: :hug:
Itse olen 38v. ja odotan viidettä,ihan alussa vasta.Piti olla lapsiluku täynnä jo näistä neljästä.
Mutta koska minä pähkäilin tuon sterilisaation kanssa turhan pitkään,oli mulle jotenkin liian iso juttu.Päätettiin sitten että mies menee vasektomiaan.
Samalla viikolla plussasin,kun miehen piti mennä operaatioon! :eek:
Vaikea tilanne tämä on ollut mulle etenkin,pohdin samoja asioita kuin sinäkin jaksamisesta jne.jne.Mutta olen päättänyt pitää lapsen,mikäli hän haluaa perheeseemme syntyä.
Aborttia en voi tuomita,koska olen itsekkin sellaisen tehnyt nuorena.Silloin asioiden päättäminen oli jotenkin huomattavasti helpompaa!Tuntuu,että mitä vanhemmaksi tulee sitä monimutkaisemmaksi koko elämä menee,ei ole enää mustaa ja valkoista vaan tuntuu että tässä ikää se harmaa alue noiden mustan ja valkoisen välissä on jo niiiin leveä,että sinne meinaa hukkua!
En varsinaisesti enää kadu tekemääni,olen sen itelleni antanut anteeksi.Mutta surullinen olen asiaa miettiessäni edelleenkin!Missään nimessä en kykenisi enää aborttiin mikäli raskaus jotakuinkin normaali.
Mutta koska en tiedä tilannettasi kokonaisuudessaan,en voi sanoa,mitä sun olisi tehtävä saatika tuomita sinua päätöksestäsi!
Pysähtyessäsi kuuntelemaan sydämesi ääntä,olen varma että tiedät mikä päätös oikea! :hug:
Tuomitsijat voit ohittaa saman tien,koska sinun on elettävä asian kanssa,ei niiden tuomitsijoiden!!!!
:hug:
 
Minäkin koin yllärin vuosi sitten helmikuussa paria päivää ennen ystävänpäivää kun tein testin ja tulos oli raskaana. Olin ihan pää pyörällä että mitä nyt.. kerroin avomiehelle kirjeelle kun en saanut sanotuksi uutista. sitten muutamalla ystävälle ja sitten neuvolaan jossa sain tietää että raskaus oli jo menossa 15 rv. Mulla ei ollut oireita niin en osanut ajattella asiaa muuten kun ei menkoja kuulunut. Odotusaika meni mukavasti välillä tuntui että onko tosi että äidiksi 35 vuotiaana. Kun tyttö syntyi niin tunteet oli huipussaan ja ilon kyyneleet. Nyt vauva arkea eletään ja on päiviä kiukkuisia tai iloisia. Silti onnea elämä on... :heart: :hug: :heart:
 
On kyllä varmasti kädet täynnä työtä kun on neljä tai viisi lasta (monella tähän ketujuun kirjoittaneella tuntui olevan) ja yllättäen uusi elämä ilmoittaa tulostaan. En voi antaa mielipidettä abortin puolesta enkä vastaan, koska en ole itse ollut moisessa tilanteessa, joten en siihen pysty. Suurperheen äitinä oleminen on kyllä ihan mielettömän kunnioitettavaa. Joku tuossa kirjoittikin, että olisi hyvä käyttää näitä mummoja/hoitoapua ja levätä (rauhoittua) hieman ennen päätöksen tekoa. Tämän keskustelun eka kirjoitus oli jätetty joskus tammikuussa eli päätös kirjoittajan mahdollisesta abortista on varmasti jo tehty. Itsekin mietin, että olisiko minusta vielä vaikka useamman (esim kolmen) lapsen äidiksi, ensimmäinen on nyt vasta tulossa...
 

Yhteistyössä