Ymmärrän vielä tuon pikkulasten hiustenleikkuun

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis, että äiti itse leikkaa ne, mutta isommilta en. Enkä varsinkaan aikuisilta. Eräs tuttu leikkaa aina lastensa ja miehensä hiukset ja minusta on niin noloa ettei voi aikuinen mies itse mennä parturiin. Näkeehän sen siitä päästä, kun aina ja ikuisesti on se samanlainen kökkö hiusmalli, kun ei muuta osata ja sekin jotenkuten leikattu. Ja sitten tämä nainen itse käy kampaajalla ja värjääkin hiuksensa siellä. Antais äijänsä leikata sitten ne omatkin karvat.
 
"hui"
Mikä tässä sua risoo? Kai se on ihan se ja sama, miten toiset hoitaa hiustenleikkuut!!
Mä leikkaan lasteni, mieheni sekä omani. Mies joskus auttaa niskasta, mutta pääosin hoidan kaikki itse.
Sillä rahalla, mitä meidän kokoinen perhe kuluttaisi kampaamo palveluihin, mä ostan jotain hyödyllistä kuten esim. vaatteita.
 
ehehehehe
:D Jo on sulla huolet!

Mun mies on käynyt parturissa mutta kun sil on niin helvetisti pyörteitä ja hiukset kuin rautalankaa, ja niitä on niin paljon, niin ei oo tullut tyytyväisenä ulos, köyhänä ja kiukkusena vaan. Mä tunnen sen hiuslaadun, tiedän sen pyörteet ja leikkaan sille makeen moditukan. Oon leikannu hiuksia 11 v. saakka ja kaverit on mulle maksanut hiustenleikkuusta, vaikken mikään kampaaja koulutukseltani olekaan. Pysyy vaan sakset kädessä ja on visuaalista silmää. Aion leikata poikanikin tukan niin kauan kun hän on tyyliin tyytyväinen.
 
hah. hatun nosto sille mutsille joka oikeesti leikkaa pojan hiukset. Liian moni ei sitä tee, joko kustannussyistä tai muista ongelmista ja sit ne poikaraukat kulkee tuolla kadulla ja ihmisten pitää arvailla onko ne tyttöjä vai poikia, etenkin kun nää mammat pitää viel pinkkejä paitoja niillä. sääliks käy!
 
:)
no joo jos nyt ihan hirveitä kampauksia leikkelee!! esim. yks tuttava antaa äitinsä leikata tyttärensä hiukset ja ne on ihan hirveet. takaa pitkät ja otsahiukset leikataan valehtelematta korvien yli melki takaraivoon! tyttö on jo 5 vuotias! samoin omat lapseni aloitti koulun ja ekana päivänä heidän luokkakaveri tuli kouluun hiukset värjättynä, sitä ymmärrän vielä vähemmän!
 
"mies"
Olen kolmekymppinen mies ja en harrasta parturissa käyntiä. Nuorena äiti leikkasi tukan ja nyt nainen tai kaveri.

Oma mallini on lyhyt joten se ei vaadi mitään osaamista, joskus olen itsekkin leikannut.
 
"vieras"
itse en käy ikinä kampaajalla. minulla on pitkät hiukset, joita mies tai siskoni välillä latvoista lyhentää. turhaa maksaisin tästä parin minuutin jutusta kymmeniä euroja.
mies käy välillä kampaajalla, välillä leikkaa itse (minä leikkaan takaa). paljon tyytyväisempi on tulokseen jos kotona leikataan, saa millaiset haluaa :)
samoin pojan hiukset leikataan kotona.
ap: ihmettele rauhassa.
 
hah. hatun nosto sille mutsille joka oikeesti leikkaa pojan hiukset. Liian moni ei sitä tee, joko kustannussyistä tai muista ongelmista ja sit ne poikaraukat kulkee tuolla kadulla ja ihmisten pitää arvailla onko ne tyttöjä vai poikia, etenkin kun nää mammat pitää viel pinkkejä paitoja niillä. sääliks käy!
Sääliksi käy sinuakin kun aina jaksat yllättää typeryydelläsi.
 
ilkee
Meillä mies leikkaa itse hiuksensa ja mä lopuksi siistin vielä. Ei todellakaan suostuisi maksamaan parturiin niin usein mitä miehen olisi siellä käytävä. Mä itse käyn kyllä kampaajalla. Mut joo, tietty tää kuvio on mun syytä koska olen nainen. Ööö..?!
 
s.s
mun naapuri leikkaa mun poikien ja miehen hiukset (on parturi) leikkaa muuten omienki muksujen ja pojan tyttöystävä hoitelee mun hiukset (ja kohta kyl miehetki) kun on kohta kampaaja
 
neljän äiti
No jos mun miestä ja poikia ei haittaa se "kökkö" hiusmalli, niin miksi se sinua haittaa.
Melkoisen pitkä penni ollaan säästetty vuosien varrella, kun leikkaan perheen miesväen (4hlöä) hiukset itse.
 
neljän äiti
Vanhin pojista meni tänä syksynä yläasteella ja kysyin (taas kerran) haluaisiko mennä ihan parturille. Kysyi vaan, että "miksi?" ja niinpä leikkasin taas itse. Jos ja kun pojat haluaa parturiin itse, niin maksan sen kyllä. Siihen asti leikkaan itse.

Ja minusta on vuosien varrella itseasiassa tullut aika taitava leikkaaja :)
Pari naapurinpoikaakin käy aina välillä leikkuuttamassa tukkaansa...
 
-
Meillä äitini leikkaa koko perheen hiukset. Miehenikin pytää anoppia leikkamaan, vaikka hänen siskonsa on parturi-kampaaja. Miehen mielestä anoppi leikkaa paremmin, eikä äidilläni ole edes alan koulutusta.
 
"Sanna"
Riippuu mallista, itsekään en ymmärrä miksi osaamaton katkoo lapsiensa hiuksia niin että lopputulos on aina yhtä kamala.. mutta minä, osaamaton myös, katkon lapseni ja mieheni hiukset mielelläni niin kauan kun malli pysyy samana =)
Meillä meinaan mies ja poika pitävät samaa hiustyyliä, 9millin siili, koneella ajettuna.
Sen mä osaan niille toteuttaa mut jos aikovat vaihtaa hiustyyliä, saavat mennä parturiin =)
 
mun ex mies ois saanu hepulin jos olisin käskeny mennä parturiin.. sekun tykkäs hiuksettomasta mallista aina sihkussa hoiti itte hommansa ja nykynen mies käy siskonsa luona leikkauttamassa hiukset kun se hänen mielestään leikkaa ne ilmaisiksi hyvin. lapset oon käyttäny parturissa aina kun hiukset kasvaa paljon mut ite sitten välillä lyhennän niskasta tai otsista.
 

Yhteistyössä