yösyöppö...

Syökö kenenkään muun n 1v lapsi yöllä? Meillä yösyöttöjen jättäminen on todella työlästä. Herää puolen tunnin välein, jos ei saa maitoa. Päivällä syö hyvin. Onkohan vain tapa, vaika toisaalta vetäisee pullollisen yöllä?!
 
Meillä lapsi lopetti itse, mutta aloitin yömaidon lopettelun niin, että.. Aluksi joi pullollisen, seuraavan yönä laitoin pullon vain puolilleen ja niin mentiin pari yötä. Sitten vähensin taas puolella ja parin yön päästä vaihdoin senkin veteen. En päässyt siihen asti, että olisin huutoja kuunnellut, lapsi päättikin lopettaa yöjuomiset ja heräilyt itse =) Mutta ehkä tuo mun toimiminen oli apukeinona siihen.
 
Greippi
Meillä syödään välillä, välillä ei, riippuu mm. siitä, miten illalla on ruoka maistunut. Jatkuvista yösyötöistä meillä päästiin joskus reilun vuoden iässä, mutta välillä vieläkin poika nyt 1 v 10 kk haluaa vellipullon yöllä ja sen annan, koska se on nopea tapa saada poika takaisin uneen. Jos se olisi jokaöistä, tekisin varmaan asialle jotain.
 
meidän esikoinen on 1v7kk ja heräilee öisin enemmän kuin meidän 5kk vauva.Aina on maitoo saatava,mutta pieni tippa kyllä riittää ja uni tulee.SE onkin tosi kiva,kunsitä maitoo menee ihan kauheesti yössä ja vaippa on aamulla niin märkä että on tullu läpi.Kai se yösyöppöily joskus loppuu..?Meillä se ainakin on varmaan tapa.
 
Meillä tyttö nyt 1v 8kk ja ollaan saatu nukkua 2kk. Yösyöpöttelyä harrastettiin 3-9krt yössä. Kipeänä ollessaan joi koko ajan. Alettiin olla niin väsyneitä jatkuvaan heräilyyn, että pidettiin unikoulu kotona. Annoin siis tytön huutaa ja vaatia pulloa, mutta en heltynyt. Ensimmäisenä yönä huuti yhteensä 2 tuntia, toisena tunnin, kolmantena 20min ja neljäntenä n. 5min. Pari kertaa meinasin luovuttaa mutta onneksi kestin. Nyt kun odotan viidettä lasta, niin heräilyjä ei jaksaisi millään.
 
Siis ihan oikeesti noin isot lapset juo maitoa yöllä :eek:

Oletteko ajatelleen mitä se tekee hampaille. Mä en ikinä jaksaisi noin vanhalle mitään maitopulloja antaa monta kertaa yössä. Olen ihan väsynyt, kun vauva on vielä niin pieni, että syö öisin. Jos esikoinenkin söisi, niin apua. Esikoisen yöimetyksen lopetin siinä vaiheessa kun kiinteitä meni tarpeeksi eli joskus 7 kk iässä ja luultavati teen nuoremman kanssa samoin. Jos lapsi syö kunnolla illalla, niin yömaito on vain tapa. Ja toisaalta ei kai sitä päivällä jaksa syödäkään tarpeeksi, jos öisin juo liikaa maitoa... \|O
 
Meidän poika 1v2kk juo yöllä vielä noin tuttipullollisen maitoa. Nyt olen ajatellut, että josko rupeaisin pikku hiljaa vähentämään sitä yö kerrallaan ja katson josko jäisi kokonaan pois niin olisi molemmille helpotus sekä pojalle että äidille :)
 
Lopetin kuopuksen yöimetyksen 1v1kk iässä, ja kyllä kannatti!!! Sitä ennen tyttö oli herännyt joka yli vähintään kaksi kertaa rinnalle, pahimpina öinä 5-10 kertaa. kolmena iltana tyttö itki, nyt nukkuu yöt läpeensä.Eli kun on kyse yli vuoden vanhasta,niin kannattaa lopettaa yöpalvelut.

Esikoinen joi tuttipullosta maitoa yli vuodne vanhaksi, kun jätettiin pullo pois, niin yöt parani.
 
miun poika nut 1,6vuotta syö 3-5 kertaa yöllä tissiä.. Huonoina yönä varmaan sata kertaa :( tai sitten kokoyön tissi suussa \|O Välillä tekis mieli lyödä hanskat naulaan ton imettämisen suhteen, mutta en ole vielä raaskinu.. On se silti niin ihanaa :)
 

Yhteistyössä