ystäväni on mielipuoli!

pakko vähän purkaa, toivottavasti en loukkaa ketään otsikollani..

yksi läheisimmistä ystävistäni on oikeasti hieman'hullu' - hänen siis pitäisi syödä lääkkeitä (lopetti itse kuurin viime kesänä) ja ollut sairaalassa yms. olemme yhden toisen tytön kanssa huolehtineet hänestä vuosia, opiskellaan kaikki samassa koulussa. tämä vuosi on viimeinen vuotemme ja kaikilla siis lopputyöt ja -kokeet menossa.

liian pitkä ja sekava tarina kokonaan kerrottavaksi, mutta lyhyesti: kaverini on pyörittäny joulusta saakka hirveetä ihmissuhderumbaa peittääkseen/unohtaakseen omat ongelmansa. viime kuu oli onneks melko hiljanen, mutta viimeviikolla, juuri lopputyön deadlinea ennen, kaikki räjähti taas.

hirveetä, en tiedä mitä teen. en voi antaa sen vaikuttaa myös loppukokeisiin, mutta en myöskään voi sulkea häntä pois elämästäni.

.. mitenköhän mun pitäis olla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Mielenkiintoinen sanavalinta tosiaan...

Kenen loppukokeista sä puhut? Keskity sinä vain omiisi! Ehkä kaveri voi yrittää uudestaan ensi vuonna.
puhuin itseni, ja muutaman muun kaverin lopputyöstä, kahden tohtorin väitöksestä ja lisäks tämän sairaan ystäväni loppukokeista/työstä.. tässä draamassa on siis mukana 5ihmistä+ minä ja kaikilla tärkeä vuosi opintojen kans!

 
Yrittkää keskittyä omiin loppu kokeisiin.

Ja jos mahdollista jotain kautta saada ystäväsi hoitoon. Ei ole myöskään tältä sairaalta oikein vaatia teitä huolehtimaan itsestään. Te ette ole ystävienne hoitajia silloinkaan jos olisitte hoitoalallakin. Olipas hankala lause tuo viimeinen..

:hug:
 
vieras
Jokaisella on oikeus omaan elämään läheisten ja ystävien sairauksista huolimatta.Kuulostaa lähes siltä että olette kaikki luovuttaneet oman elämänne tämän ystävänne käsiin.sairaanhoito ei lähde siitä että omaiset/ystävät kantavat päävastuun potilaasta.Ei teillä ole mitään velvollisuutta ottaa vastuuta ystävänne elämästä.Tukena voi olla niinkin ettei anna sen sekoittaa omaa elämäänne.Olette ilmeisesti aika nuoriakin,tuntuu kummalta ettei teistä kukaan olisi tätä puolta asiasta ymmärtänyt,vaan kaikki olisitte lähteneet mukaan pyöritykseen.
 

Yhteistyössä