eveliina matilda - Banneri

Saavuimme viime viikkoiselta Helsingin reissulta kotiin keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Aamulla heti herättyään tyttäreni kysyi minulta mitä me tänään teemme. Totesin hänen olevan yhtä levoton sielu kuin äitinsä ja nauroimme sitten asialle yhdessä. Ennen Helsingin reissua lapset olivat kymmenen yön purjehduksella. Heillä on loma-aikoina tapana puuhailla kaikenlaista väsymättä ja uutta ohjelmaa saa olla kaiken aikaa keksimässä. Lapseni lienevät minun tapaani ekstroverttejä ihmisiä, jotka latautuvat ihmisten parissa ja viihtyvät keskellä toimintaa.

Kahvit tien päällä. <3

Tällä kertaa emme jääneet pitkäksi aikaa sijoillemme, sillä päätimme melko spontaanisti torstaina päivällä kello 12 lähteä ajamaan kohti Keski-Suomea. Pepe oli aamulla lähtenyt töihin ja valitteli sitten Whatsapp-viestein, että hänen muutaman tunnin ajomatkan päästä ostamansa auto pitäisi hakea vielä kesän aikana. Ehdotimme lasten kanssa, että lähtisimme reissulle mahdollisimman pian.

Pepe järjesteli työnsä niin, että pystyi viettämään yhden ylimääräisen vapaapäivän ja minä hoidin hommat sillä välin kotipuolessa. Purin edelliset reissukassit ja pakkasin ne uudelleen sekä soittelin melkoisen monta majapaikkaa ennen kuin löysin meille sopivan matkan päästä majoituksen, johon myös koiramme oli tervetullut.

Lähdimme automatkalle viideltä iltapäivällä ja pysähdyimme ensimmäisen kerran Aurassa, joka on noin 3o kilometrin päässä Turusta. Ostimme ruokaa automatkalle ja iltapalaa kylmälaukkuun. Majapaikaksemme valikoitui pieni retkeilyalueella oleva mökki, jonka lähellä ei perille saavuttuamme olisi avoinna olevaa ruokakauppaa tai ravintolapalveluita.

Perillä matkan ensimmäisellä etapilla.

Leirintäalueelta löytyi polkuautoja.

Olimme perillä määränpäässä muutaman tunnin ajon ja parin pysähdyksen jälkeen. Kävelimme koiran kanssa iltalenkin lähialueella ja kävimme kurkistamassa naapuripihalla sijaitsevaa pakettiautoa, jonka Pepe oli itselleen autoa näkemättä ostanut. Varsinainen kauppakirjan laatiminen oli sovittu seuraavalle päivälle.

Matkan tarkoituksena oli noutaa Pepen uusi paku.

Aamupalaksi lohisoppaa ja bageleita.

Nukuimme pikkumökissä hyvin ja heräsimme sateiseen kesäaamuun hyvällä fiiliksellä. Matkamme ei olisi vielä suinkaan ehtoopuolella, sillä meidät oli kutsuttu Meri-Poriin siskon perheeni mökkivieraiksi. Pori ei ollut matkamme varrella, mutta meillä oli yösijastamme lyhyempi matka Poriin kuin Turkuun, joten mökkikyläily lyhensi mukavasti seuraavaa ajomatkaa.

Ajelimme nyt kahdella autolla, joiden kyydeissä lapset vuorottelivat. Etenimme melko hitaasti, koska välillä vettä satoi niin rankasti että näkyvyys oli miltein olematon. Hidas kulku ei tosin meitä haitannut, sillä olimme matkalla lomafiiliksellä. Pysähdyimme kun teki mieli ja käväisimme Tuurin kyläkaupassa shoppailemassa sekä syömässä. Löysin keittiön pöydälle kivan kaitaliinan Pentikiltä.

Perillä mökillä Koke kävi heti tutkimassa tilukset.

Rentoutunut onkija. <3

Nappasimme matkalla valmiiksi keräillyt ruokaostokset Porin Prismasta ja saavuimme Meri-Porin mökille muutama minuutti ennen Turusta paikan päälle saapunutta siskoani ja hänen miestään. Isäntäväki eli toinen siskoni perheineen olivat saapuneet mökille jo ennen meitä. Tervetuliais-sangrian jälkeen majoituimme, saunoimme ja söimme iltapalaa. Lapset uskaltautuivat myös uimaan mereen.

Saaliiksi saatiin kaloja sekä monen monta simpukkaa!

Seuraavan päivän aloitimme paljun lämmittämisellä. Lapset viihtyvät pihalla uimapuvuissa pienestä sateesta huolimatta ja osa meistä aikuisista kävi tutustumassa kyläkauppaan. Iltaa kohti sää kirkastui ja vietimme iltaa pihalla lasihuoneessa sekä terassilla. Paljuilimme, saunoimme ja päivän päätteeksi käperryimme Pepen kanssa todella onnellisina vierasmökkiin nukkumaan.

Aamupalakattaus päämökissä.

Seuraavana aamuna nautimme vielä ihanan brunssin ja siivoilimme paikat pikavauhdilla kuntoon. Nuorimmaisellamme oli tänään tiedossa uusien jääkiekkovarusteiden sovitus, josta ei sopinut myöhästyä. Vilkuttelimme heipat puolilta päivin ja lähdimme kiitollisina jatkamaa matkaa kohti kotia.

Olipa mukava istahtaa pitkän ajon päätteeksi kotisohvalle.

Nämä lyhyetkin yhteiset reissut ovat meidän perheelle tosi tärkeitä hetkiä. On melko harvinaista, että Pepe pitää töistään useamman päivän vapaata. Tällä reissulla saimme yhdistetty huvin ja hyödyn: haimme uuden työauton ja vietimme kivan seikkailun perheenä.

Jaa oma kokemuksesi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Kaupallinen yhteistyö

Eveliina

Tervetuloa kurkistamaan täällä Turun Port Arthurin 120-vuotiaassa hirsitalossa asuvan uusperheemme elämään.

Sinut mukaan toivottavat blogin kirjoittaja Eveliina 28v sekä Pete 43v ja lapset 8v ja 9v.