Hakutulokset

  1. P

    8 kk yöt menneet ihan mahdottomiksi!

    Meillä kuopus on nyt 8 kk ikäinen ja aiemmin hyvin nukkunut poika on aloittanut mitä ännekkäämmän yöelämän. Yöimetys lopetettiin 7 kk ikäisenä, se onnistui ihan hyvin, mies kävi hyssyttelemässä paina yönä. Mutta nyt herää yöllä kerran ja huutaa kurkku suorana, eikä mitkään hyssyttelyt auta...
  2. P

    Yösyöttämisen ja samalla imetyksen lopettaminen?

    Meillä kuopus on kohta 7 kk ikäinen ja nyt/kohta pitäis pikkuhiljaa alkaa päästä yösyömisestä eroon. Tässä vaiheessa helpompaa kun sitten isompana. Poika kasvaa hyvin ja kiinteät menee täysillä, joten yösyönti ei enää ole mikään välttämättömyys. Onneksi syöttöjä on vaan 1-2 krt yössä joskus...
  3. P

    Miten nukutatte 3 kk ikäisen?

    Ja nimenomaan yöunille. Rinnalleko? Tämä kuopus tuntuu nukahtavan vain ja ainoastaan rinnalle...kaikkien kitinöiden jälkeen. Alkuun syö, mutta sitten vaan lussuttelee, pitää mua tuttina. Ihan oikeetakin tuttia lutkuttaa, mutta vaan päikkäreillä, illalla ei sitä hyväksy. Kapalossa ei enää...
  4. P

    Apuja iltoihin (2 kk)

    Meillä kuopus on 2 kk ja illat on menneet aika kitinäksi. Poika nukkuu kahdet päikkärit, yhdet pidemmät ja toiset lyhyemmät, niiltä herää joskus 17. aikoihin. Joka ilta n. 18-18.30 alkaa itku ja hammastenkiristys. Poika on selvästi väsynyt ja olen yrittänyt vielä pienille neuvoa-antaville...
  5. P

    Minkä ikäisenä vauva alkanut viihtyä sitterissä?

    Siinähän tuo kysymys jo tuli. Meillä on kohta 2 kk ikäinen vauva, joka ei vielä kovin pitkiä aikoja viihdy sitterissä. Siskonsakaan ei kovin pienenä siinä viihtynyt, mutta kun en muista, että missä vaiheessa jatkuva kanniskelu loppui...
  6. P

    Apua iltoihin (3,5 v + 1 kk vauva)

    Meillä tai mulla on ongelma: mies tekee vuorotyötä ja on aina kokonaisen vuorokauden kerrallaan töissä. Meillä on esikoinen 3,5 v ja vauva 1 kk. Päivä menee ihan kohtuudella, mutta annas olla kun tulee ilta... Kun esikoisen (jolla on uhma ja on tosi tempperamenttinen ja päättäväinen...
  7. P

    Alapään turvotus raskaudessa

    Siinähän se vaiva jo tulikin. Onkos muilla samanlaista? Esikoisen kanssa ei tällasta ollut, joten vähän mietityttää. Nyt menossa rv 22 ja alapää on ollut turvoksissa jo monta viikkoa. Siis molemmat häpyhuulet ja häpykumpu. Varsinkin aamulla ylösnoustessa koko alapäässä on paineentunne, joka...
  8. P

    Sinihomejuusto raskausaikana?!!

    Mitenkäs se olikaan, saako aurajuustoa syödä odotusaikana, jos se on käynyt uunin kautta. Siis pizzan päällä, eihän se kovin kauan uunissa ole. Edellisestä raskaudesta on sen verran aikaa etten muista...
  9. P

    Vähäuninen lapsi 2,5 v

    Lasten nukkumisesta on ollut näillä palstoilla ennenkin vaikka kuinka monet kerrat juttua. Kun olen näitä lukenut tuntuu siltä, että meillä on ainut lapsi, joka ei nuku kunnolla. Siis tyttö on 2,5 v. Päikkärit jäi parisen viikkoa sitten pois: nukuttamiseen meni enemmän aikaa kun itse uniin. Jos...
  10. P

    2,5 v. päiväkotiin...

    Meillä neiti lähtee päiväkotiin kuukauden kuluttua. Mietin tässä itsekseni, että mitenkähän meidän yöt alkaa kotosalla mennä. Meillä yöt on vielä aikamoista rumbaa: neiti itkeskelee ja heräilee pitkin yötä, laittaa huoneeseensa valoja, tulee meidän väliin, muttei rauhoitu siihen ja saattaa...
  11. P

    Ciabattan ohjetta kaipailen

    Onko kellään hyvää ciabatta-leivän ohjetta, siis ihan perusohjetta. Googlettamalla löysin myllyn parhaiden sivulta ohjeen, mutta siinä oli jotain patonkijauhoja. Kaapista löytyy kaikkea muuta paitsi niitä. KAupassa maistoin Primulan valkosipuliciabattaa, oli todella hyvää :p Tietääköhän joku...
  12. P

    Mistä tietää olevansa vanha?! ;)

    Täytin just 30 v. eli nuorimmasta päästä tässä osiossa. Tajusin eilen olevani vanha. Ette ikinä arvaa mistä?! Missikisoista B) Eilen sattui olemaan tv auki, kun sieltä tuli joku suomen neito tai vastaava yleisöäänestysmainos tai mikä lie. Kaikki missit oli syntyny eri vuosikymmenellä kun minä...
  13. P

    Mitä ylimääräisestä majoneesista vois keksiä?

    Mulla jäi voileipäkakuista melkein täysi avattu majoneesipurkki. Ettei vaan menisi pilalle kaapissa, ni mitä siitä kehittäis. joku hyvä kastike esim. grillipihvien kanssa, vai olisko joku ruoka mihin sen vois lisätä? Käsittääkseni majoneesi menettää rakenteensa pakastaessa, pitääkö paikkansa...
  14. P

    Kuinka pian kierto normalisoitunut Mirenan poiston jälkeen?

    Tätä tässä mietiskelen. Kierukka poistettiin tammikuun lopussa, niukat menkat tuli melkein heti perään. Ennen Mirenaa kierto oli aika tarkalleen 29 pvää, nyt mennään jo 36. pvää eikä menkkoja vaan kuulu. Pari päivää sitten tein nega-testin; toista lasta toivotaan... Kertokaa siis, miten pian...
  15. P

    pinnasängystä isojen tyttöjen sänkyyn...taas...

    Meillä siirryttiin muutama yö sitten pinnasängystä jatkettavaan sänkyyn 1,5 v. tytön kanssa. Yöt on menneet toistaseksi aika hyvin, pelkäsin että tyttö lähtee vaeltelemaan sängystään, kun herää keskellä yötä, mutta niin ei ole ainakaan vielä käynyt. Mutta se nukkumaanmeno on aika lailla yhtä...
  16. P

    G: 2 lämmintä ateriaa päivässä, mutta

    ...laitatteko lounaalle ja päivälliselle eri ruokaa, vai lämmittelettekö saman sörsselin molemmille? Purkkiruokaa vai itse tehtyä?
  17. P

    Diabeetikon kakkupohja?!

    Mikäs olis hyvä ohje diabeetikolle kakkupohjaksi. Isänpäivä tulossa, eikä aiheesta mitään tietoa!!! Sellanen ohje, mihin tulisi hedelmäsokeria! Kiitos etukäteen :flower:
  18. P

    Onko muut huomanneet?!? (callaneticsista)

    Masensi tänään tosi paljon aamulla, kun otin mittanauhan esiin :( Mä oon tehny varmaan sellasen 9 päivää callaneticsia sen ihannevartalo 30 pvässä-kirjan mukaan, lisäksi mä käyn kuntosalin pump-tunneilla kerta viikkoon. Ajattelin sitten mitata, kuinka paljon mulla on lähteny senttejä lantiolta...
  19. P

    Marinoitua lihaa 1-v:lle?!

    Meillä on tyttö 1 v 2 kk ja olen alkanut tehdä itse ruokia lapselle. Olen tähän asti käyttänyt vain marinoimattomia lihoja ja siihen lisännyt sen verran mausteita, että ruoka uppoaisi paremmin. Tosin tyttö on hyvä syömään, ei yhtään kranttu. Mutta olen miettinyt, josko uskaltaisin kokeilla...
  20. P

    Hepatoosi ja uusi raskaus.....

    Mulle tuli ekassa raskaudessa sekä toksemia että hepatoosi, ihan loppuvaiheessa. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että seuraavaa raskautta olis hyvä odottaa 2 vuotta. Riskinä on, että saan itse ilmeisesti maksakirroosin ja hepatoosi uusii seuraavassa raskaudessa suuremmalla todennäköisyydellä...

Yhteistyössä