8 kk yöt menneet ihan mahdottomiksi!

Meillä kuopus on nyt 8 kk ikäinen ja aiemmin hyvin nukkunut poika on aloittanut mitä ännekkäämmän yöelämän. Yöimetys lopetettiin 7 kk ikäisenä, se onnistui ihan hyvin, mies kävi hyssyttelemässä paina yönä. Mutta nyt herää yöllä kerran ja huutaa kurkku suorana, eikä mitkään hyssyttelyt auta. Kiehnää ja huutaa sylissä. Ainut mihin saan rauhoittumaan on tissille ja siinäkin saattaa vielä kiehnätä. Viime yönä meni tunti ennenkuin rauhoittui nukkumaan. Olen miettinyt että olisko jotain masuvaivaa, mutta meillä ei ole niitä tähän mennessä juuri ollut ja kiinteät menee ihan täysillä. En usko että on allergiasta, iho on ok ja samoin kakka. Se yöllinen itku on vähän sellaista paniikinomaista, ihankun näkis jotain pahaa unta tms.

Päivärytmeissä ei ole mitään minkä voisin ajatella johtavan tähän, koska joskus poika ei herää ollenkaan huutamaan. Sen olen huomannut, että pojasta on tullut takiainen päivisin, jos hetkeksikin jätän yksin, niin alkaa huuto ja lähtee perään. On ilmeisesti tajunnut etten olekaan hänen kanssaan yks ja sama. Nyt kun tarkemmin mietin, niin tää yöllinen huuto on alkanut aika samoihin aikoihin kun takiasvaihe alkoi.

Onko ehdotuksia, mikä avuksi? Kohtalotovereita? Mietin, että pitäiskö mun laittaa yöllä valot ja herättää poika kokonaan (tosin sitten herää esikkokin :/ ) ja rauhoitella kun on hereillä. Vai tassuttelu? Tassuttelua kokeilin yhtenä yönä, mutta poika vaan huusi ja pyöri, joten pidä siinä nyt kättä sitten pepun ja selän päällä...

Kyllähän tuo esikoinenkin huuteli yöllä, mutta en muista että näin voimakkaasti. Alkaa jo vähän väsyttää, päivällä kun en voi itse nukkua |O
 
joo meillä ihan samaa tytöllä ja samanikäinen siis on.meillä ollut sairastelua 4kk asti ja nyt on taas vaan pahentunut.yöllä nousee seisomaan ja huutaa "mun perään" eli nousee seisomaan ja kaikkea muuta mukavaa.viime yönäkin oli vaan 3 tuntia hiljaista ja muuten joko huutoa tai uni-itkua.
väsyttää täälläkin!koetetaan jaksaa.
 
Täällä sama juttu! Meillä myös 8 kk ikäinen poika ja ennen yöt ovat menneet mukavasti. Syö edelleen ´maitoa yöllä mutta ennen jatkoi heti uniaan ja nukkui yönsä omassa sängyssä. Meillä alkoi myös yökukkumiset samaan aikaan kun "takiaisvaihe" alkoi meilläkin. Ja nyt on oppinut seisomaan joten yöllä kun herää niin on samantien pystyssä eikä mikään muu auta kun ottaa viereen. Siihen onneksi nukahtaa joko tissin avulla tai ilmankin. Jos koitan nukuttaa takaisin omaan sänkyynsä kun on noussut pystyyn niin huuto alkaa ja on samantien pystyssä. Alkaa olemaan aika uuvuttavaa. Perhepeti ei ole meidän /mun juttu, itse nukun huonosti kun poika on vieressä ( toki hänet saisi nukahdettua siirrettyä takaisin omaan sänkyyn mutta äiti in niin väsynyt että nukahtaa itse jonka vuoksi poika jää meidän sänkyyn) Tsemppiä ja neuvoja täälläkin kaivataan :)
 
Kuulostaa eroahdistukselta? Meillä oli samanlaista, ei kai siinä auttanut muu kuin antaa nukkua vieressä tai miten parhaiten vaan nukkui. Meni kuitenkin ohi, niin kuin nuo yleensä menee. Toisilla tietty helpommin ja toisilla vaikeammin.
 
Eroahdistusta veikkaan minäkin. Varsinkin kun ap mainitsi tuon päivisin takertumisen. Meillä kesti n.kuukauden ja samalla ilmeni suunnatonta vierastusta ja takertuvaisuutta yöitkujen lisäksi. Eräänä päivänä vierastus katosi kuin tuhka tuuleen ja yöt alkoivat sujumaan hienosti. Nyt tyttö tykkää leikkiä yksinään hetken aikaa eikä äitiä tarvitse koko aikaa vahtia ;) Toki välillä tulee kunnon "sylitankkaukselle", mutta eroahdistus on selvästi jo helpottanut tältä erää. Ikää nyt 9kk.
 
Täällä on ihan sama juttu! Siis viikko sitten (8kk) alkoi itkemään äitin perään, vierastamaan ja samoihin aikoihin yöt muuttuivat katkonaisiksi. Kolmikuukautisesta saakka on nukkunut jo 11-tuntisia öitä ilman heräämistä. Ja nyt siis herää öisin 3-4 kertaa huutamaan. Huuto alkaa pienellä unikätinällä, ja jos ehtii tassuttelemaan, rauhoittuu. Muussa tapauksessa äityy karjumaan ja sitten joutuu hyssyttelemään sylissä. Tissiä en anna kuin aikaisintaan klo 6 maissa.

Melko rasittavaa tämä kyllä on! Tuo kuukausi kuulostaa kyllä pitkältä ajalta...
 

Yhteistyössä