Hakutulokset

  1. T

    1v alkanut äkkiä purra rintaa, vieroittaako itseään vai miksi?

    Hei Meillä on nyt yhtäkkiä alkanut 1v puremaan rintaa, ennen ei ikinä. Hampaita on ollut ne samat 4 jo monta kuukautta, puremista jatkunut noin viikon. Varsinkin illalla, jolloin maitoa heruu huonosti, saattaa imeä hetken ja sitten katsoo vekkulisti silmiin ja puraisee. Sattuu! Olen tietenkin...
  2. T

    Rintamaidon ravitsevuus 6kk jälkeen?

    Onko tästä kommentteja kenelläkään? Neuvolastahan usein sanotaan, että rintamaidon ravitsevuus vähenee 6kk jälkeen, mutta onko näin, eriäviä mielipiteitäkin kuulee, esim. WHOhan suosittaa osittaisimetystä kiinteiden ohella peräti 2 ikävuoteen asti. Olen myös kuullut että rintamaidon...
  3. T

    Possun jauhelihaa keitettynä ensimmäiseksi lihaksi?

    Eli poika 6kk ja lihasoseet aiotaan aloittaa, kasviksia syöty jo pari viikkoa, myös puuroa illalla. Yritin löytää kaupasta possun filettä, mutta siellä oli ainoastaan sellainen järkkyiso kokonainen filee, joten päädyin ostamaan porsaankinkkujauhelihaa, luomupossusta, rasvaprosentti 5%. Onko ok...
  4. T

    Allergiakakka?

    Vauva tulee kohta 7 viikkoa ja kakka ollut jo varmaan 4 viikkoa vihreää, siis ihan vihreää, keltaisesta ei tietoakaan, hyvin löysää ja haisee myös aika pahalle. Noin viisi päivää sitten muuttunut tosi pahanhajuiseksi ja limaiseksi, siis koostumus aika erilainen. Sellaista hyllyvää keittoa, joka...
  5. T

    Mikä olisi vesipohjainen d-vitamiinitippa?

    Meillä aloitettiin 2-viikkoisena d-vitamiini reladrops-tuotteella, kamalat vatsakivut ja siirryttiin jekovitiin. Siitä ei tule mahapuruja, mutta tajusin että tuote on alkoholipohjainen, enkä haluaisi antaa sitä vauvalle. Lisäksi kamalan makuista, maistoin äsken itse ja maistuu todella pirtulta...
  6. T

    toksoplasma - alkuraskaus - matka?

    Heippa Plussasin tässä juuri ja ylihuomenna edessä viikon Kreikan matka. Tietääkö joku pitääkö varoa syömisiä (huonosti kypsennetty liha, pesemättömät kasvikset jne) toksoplasmariskin takia jo viikoilla rv 5 ja 6? Jostain luin, että toksoplasma voi siirtyä sikiöön istukan kautta, mutta eihän...
  7. T

    Melatoniini parantaa hedelmällisyyttä

    ...uusien amerikkalaisten tutkimusten mukaan. Mielenkiintoinen artikkeli ja netistä löytyy muitakin, jos googlaa hakusanoilla "melatonin fertility". Melatonin and Fertility Suomeksi asiasta ei löydy ainakaan vielä mitään tietoa.
  8. T

    Miehen allergialääkkeet ja raskautumisyritykset

    Tietääkö kukaan, onko siitä mitään haittaa raskautumismahdollisuuksien kannalta, jos ja kun mies joutuu päivittäin ottamaan vahvimman mahdollisen tabletin siitepölyallergiaan? Pitäisikö varmuudeksi jättää ottamatta ja mieluummin aivastella viikon päivät ovulaation ympärillä?
  9. T

    KM-tutkimukset Hgissä? Kokemuksia?

    Mulla on takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, ei yhtään onnistunutta raskautta siis. Nyt olen ajatellut mennä tutkimuksiin yksityiselel puolelle, koska en halua riskeerata kolmatta mahdollista keskenmenoa, joka johtuisi jostain asiasta, jolle voisi tehdä jotain ja näin estää uusi keskenmeno...
  10. T

    Kiinalainen yrttilääke: Tiaojing Cuyun Wan??

    Hei Olisiko palstalla ketään, jolle on määrätty kyseistä lääkettä lapsettomuuteen? Kokemuksia kaivataan! Itsellä ei ole ongelmaa hedelmöittymisen kanssa mutta kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana peräkkäin ja kun kävin akupunktiossa, määrättiin tätä lääkettä. En ole löytänyt mistää tietoa...
  11. T

    Keskenmenon jälkeen raskaaksi?

    Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno rv12 ultrassa, lääkkeellinen tyhjennys, vvuodon alkamisesta nyt 12 päivää, ihan minimaalista tuhruttelua, ts. pari läikkää vaaleanruskeaa valkovuotoa siteessa ja tänä aamuna tuli myös negatiivinen raskaustestistä. Meitä neuvottiin odottamaan yhdet...
  12. T

    Cytotec: kauanko kivut ja vuoto jatkuu? MIstä tietää raskaumateriaalin poistuneen?

    Hei Mulla todettiin toinen keskeytynyt km varhaisultrassa rv13, alkio vastasi 8+ viikkoja. Määrättiin Cytotec kotona otettavaksi tyhjennykseen ja kipulääkkeitä. Otin kipulääkkeet ohjeen mukaan puoli tuntia ennen Cytoteciä eilen iltapäivällä klo 15, vähäinenkin vuoto loppui kokonaan ja alkoi...

Yhteistyössä