Hakutulokset

  1. M

    on työnhakijoita ja "työnhakijoita"

    Kyllä mä oikeasti ihmettelen tätä toisten työnhakemista. Valitetaan että ollaan työttömiä ja työttömyyskorvaus on huono. Mutta mitä tehdää asian eteen, ei juuri mitään. Kuvitellaan että työvoimatoimisto järjestää kivan työpaikan ja lehdestä katsellaan vapaita paikkoja (osa toki saa näinkin...
  2. M

    Miksi arkuutta ja ujoutta ei nykyisin hyväksytä?

    Silloin kun itse olin lapsi oli vielä hyväksyttävää, että en puhunut vieraille, en uskaltanut mennä leikkeihin mukaan, jumitin erilaisiin "turvapaikkoihin", sopeutuminen vei aikaa jne. Oma arka lapseni ei pääse niin helpolla, kun hänestä pitäisi väkisin vääntää rohkea ja puhelias. :/
  3. M

    joulusiivouksesta minullakin

    Joulusiivous, voiko turhempaa olla? 23.12. ilta ja koti kiiltää ja tuoksuu puhtaalle. 24.12. ilta ja keittiön lattia on ruokatahmassa ja olkkari täynnä paperi- ja kartonkiroskaa. 25.12. ja taas saa miettiä onko tässä talossa koskaan edes siivottu. Että näissä tunnelmissa lähtee hän siivoamaan...
  4. M

    lasten paidat liian tiukkoja, korvat lähtee

    Miksi ihmeessä lasten paidoissa on niin tiukka kaulus? Meillä jäi yksi paita kokonaan käyttämättä, kun kaulus oli liian tiukka molemmille pojille. Ja aina molemmat huutaa: "korvat lähtee", kun niitä kiskotaan yhdessä tai yksin. (Ja sanotaan nyt vielä, että kummallakaan ei ole isoa päätä vaan...
  5. M

    Brion junaradan osia (ei ihan niitä perusjuttuja)

    Katselin just osia mitä saa Brion junarataa. Itse en ole nähnyt kaupoissa edes puolia sarjan osista. Mistä ihmeestä niitä saa? Prismoissa, Cittareissa ja Anttiloissa yms. ei ole kuin muutama sarjaan kuuluva osa. Saako jostain nettikaupasta? Entä Hesassa olisko sielläpäin missään isompaa...
  6. M

    katsotko kylässä vessan kaappeihin?

    Kun kuulemma yleinen tapa on katsoa kylässä toisten vessan kaappeihin niin teettekö te niin? Mä itse olen tosi utelias mutta mua ei toisten kaapit kyllä kiinnosta. Mietin tässä lähdenkö siivoamaan kaappeja vai en. B)
  7. M

    hulluna piharuukkuihin

    Onko kukaan muu hullaantunut piharuukkuihin ja amppeleihin? Mä ostan niitä aina vaan lisää ja isompia ja isompia. Joka vuosi tulee taas ihania, joita on ihan pakko ostaa. Ja sitten taas ottaa päähän, kun on niin paljon kasteltavaa ja lannotettavaa ja vannon etten seuraavana kesänä enää osta...
  8. M

    sandaalit 2.5 v lapselle, jolla korkea jalkapöytä

    Olen tätä aikaisemminkin kysynyt, mutta vastausta ei tullut. Jos vaikka nyt joku osaisi vastata, kun noita kenkäasiantuntijoita näyttää olevan paikalla. Eli pojalla on korkea/pullea jalkapöytä ja mm. Eccon ja Richterin sandaalit puristaa päältä. Poika on 2.5 v ja haluan hänelle hyvät ja...
  9. M

    äidit tuulipuvuissa

    Tulipa tuosta meikkausketjusta mieleen tuulipuvut. Meitä ns. tuulipuvun (eli nykyisin kai lähinnä ulkoilupuvun) käyttäviä usein mollataan tällä palstalla ja lehdissä joidenkin julkkisäitien puolelta: "minusta ei koskaan tule tuulipuku äitiä". Itse käytän aamupäivisin tuulipukua. Mulle tärkeää...
  10. M

    Autot-lehti, saako tilattua?

    Onko kukaan ehtinyt jo kysyä Sanoma Magazinelta saako uutta autot-lehteä tilattua vai myykö ne sitä vain irtonumeroina?
  11. M

    Keinun kaatuminen&liikkuminen, miten estää

    Meillä on K-raudasta ostettu lasten keinu (CanCan, tai jotain ), jossa on 1 kahden istuttava keinu ja 2 keinulautaa. Se on siis se perusmalli mikä melkein joka lapsiperheestä löytyy. Jalkojen alle ollaan laitettu laudanpätkät, jotta jalat ei uppoa maahan. Keinu on ruoholla. Ongelma on se...
  12. M

    kun ei ole kiinnostunut naisista eikä miehistä

    Mistä johtuu, että ihminen ei tunne rakkautta ja seksuaalista vetovoimaa kumpaankaan sukupuoleen. Henkilö kyllä harrastaa seksiä, mutta ei saa siitä mitään mielihyvää. Seurustelusuhteet tunteiden puolella ovat ystävyystasolla. Nainen on täysikäinen, yli 20v. Ja kyse ei ole minusta. Voiko näin...
  13. M

    höyrypesurista kokemuksia

    Onko kenelläkään höyrypesuria? Kokemuksia ja mielipiteitä? Hinta? Onko puhdistaminen hidasta/nopeaa mielestäsi?
  14. M

    Mistä olette löytäneet pojalle "kyläilytakin"?

    Joka vuosi sama ongelma syksyisin ja keväisin. Pitäisi löytää hieman parempi takki. Aivan karseita vaihtoehtoja ne muutamat mitä nämä peruskaupat täälläpäin tarjoaa.
  15. M

    Kiva lomakohde Suomesssa (lapset 4v ja 2v)

    Lomakohteita mietin... Muumimaailmassa, Särkänniemessä ja Titi-talossa ollaan käyty. Esikoinen on käynyt myös Korkeasaaressa. Pojat tykkäsi erityisesti Titi-talosta. Mitä muita kivoja kohteita olisi? Huvipuistoja toki on paljonkin, mutta pelkät laitteet ei oikein kiinnosta, pitäisi olla...
  16. M

    yökastelu 4v

    Voinko tehdä yökastelun suhteen mitään? Meillä poika n. 4v2kk tarvii edelleen yövaipat. Päiväkuivaksi oppi n. 1.5v sitten. Ei haluaisi vaippoja enää käyttää, mutta vaippa on ihan läpimärkä aamulla. Välillä saattaa yöllä herätäkin pissahätään, jos nukkuu oikein kevyesti mutta aamulla tästäkin...
  17. M

    lapset uimahallissa/kylpylässä

    Mä en ole vuosikausiin käynyt uimahallissa tai kylpylässä ja silloin kun kävin niin lapsien touhut ei juuri kiinnostanut. Saako lapset ottaa omat uimarenkaansa ja/tai kellukkeet sinne mukaan vai onko siellä uimahallin omat käytössä? Nyt olisi tiedolle tarvetta ja muuta mitä pitää huomioida kun...
  18. M

    lasten huulien kuivuminen ja halkeilu

    Pojan, 2v, huulet on kuivat ja halkeilee. Onko joku rasva parempi hoitoon kuin Bepanthen? Toisella, poika 4v, melkein samantapaisesti aina ylähuulen yläpuoli tulee karheaksi, kuivaksi ja punaiseksi. Tähänkään Bepanthen ei oikein auta. Ainoastaan ilmojen lämpeneminen noin nollaan tai yli.
  19. M

    Muumi ja muut lasten sarjakuvat

    Tuleeko kenellekään Muumi lehteä? Jos tulee niin minkä ikäiselle ja mitä lapsi tykkää? Onko pelottavia tarinoita? Meille on tullut Nalle Puh ja pojat tykkää siitä tosi paljon, mutta ajattelin josko vaihteeksi tilaisi jonkun muun... Muita kivoja lehtiä 4v ja 2v pojille?
  20. M

    siteet kukkaistuoksulla

    Ostin tässä yhtenä päivänä alwaysin siteitä. Kotona sitten vasta huomasin, että ne olikin always ultra fresh siteitä eli siteitä miedolla tuoksulla. Ne kuulemma antavat varman ja raikkaan olon. ;) Noh, minulle tietty laukesi niistä migreeni ja koko talo haisi tälle ihanalle miedolle...

Yhteistyössä