äidit tuulipuvuissa

Tulipa tuosta meikkausketjusta mieleen tuulipuvut. Meitä ns. tuulipuvun (eli nykyisin kai lähinnä ulkoilupuvun) käyttäviä usein mollataan tällä palstalla ja lehdissä joidenkin julkkisäitien puolelta: "minusta ei koskaan tule tuulipuku äitiä".

Itse käytän aamupäivisin tuulipukua. Mulle tärkeää on pysyä lämpimänä ja pystyä ulkoilemaan melkein säällä kuin säällä. Mutta en mä sitä asua niin paljon rakasta, että esim. kauppaan siinä lähden. Ja ei kyllä kukaan muukaan tuntemani äiti.

Eli turha sääliä kaikkia tuulipukumammoja (ja niiden miesparkoja ), jotka aamupäivisin ulkoilee lenkkareissa, naama valkoisena ja hiukset hapsottaen. Ei meidän elämä niin synkkää ole. :D



 
CC-
minä menen n. 6 päivää viikossa college housuissa ja koiralenkillä käytän tuulitakkia. Oon siis vasta 21 ja esikoista odottelen. Eli ajoissa olen liittynyt tuulipukumammoihin :LOL: . Mutta totuus on, että pitää pukeutua sään mukaan jos haluaa vältellä flunssia ym.
 
Viimeisen päälle tällätty, muotivaatteisiin pukeutunut äiti on tosi koominen näky hytistessään hiekkalaatikon vierellä tihkusateessa ja kovassa tuulessa, tai sipsuttaessaan pitkin ulkoilureittiä vaunuja työntäen.
Eli asu tilanteen ja sääolosuhteiden mukaan...=)
 
äiti
Jep, mä käytän myös ulkoilupukua lähes aina, siis työmatkat kun kävelen, ja kun oon lasten kanssa ulkona, kauppareissulla ja tietty lenkillä.. Laitan "paremmat" vaatteet vaan esim. kun käyn kaupungissa asioilla ja joskus tosi harvoin 1krt/4kk bilettämässä.. Silti kyllä meikkaan kevyesti aina töihin ja asioille, ja laitan hiukset..Ja oon muuten "siisti".. :)
 
vieras
Minua taas säälittävät ne viimeisen päälle laitetut viimeisen muodin mukaan pukeutuneet äidit hiekkalaatikolla, jotka ovat niin kärsivän näköisiä, kun ei siinä asussa oikein pysty hiekkalaatikolla leikkimään. Asu käyttötarkoituksen mukaan, on minun mottoni. Ja kaupassakin voin käydä tuulipuvussa, silloin olen kyllä kävely- tai pyöräilylenkillä :D
 
mä käytän kans ulkoilupukua kun lasten kanssa lähden ulos, yleensä itsekkin istun siellä hiekkiksen reunalla kakkuja tekemässä ja keinunkin silloin tällöin lasten iloksi, puhumattakaan niissä karuselleissa ja kiikoissa rihumistani.. :xmas: ja tuleepa sitä jlkapalloakin pelailtua lapsosten kanssa ja oman pihan trampoliinillkin pompin ihan päivittäin =) sitten jos kauppaan lähdemme niin laitan farkut jalkaan. hiukse kampaan joka aamu ja laitan yleensä ponnarille, ja ripsariakin tulee aina aamuisin laitettua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Viimeisen päälle tällätty, muotivaatteisiin pukeutunut äiti on tosi koominen näky hytistessään hiekkalaatikon vierellä tihkusateessa ja kovassa tuulessa, tai sipsuttaessaan pitkin ulkoilureittiä vaunuja työntäen.
Eli asu tilanteen ja sääolosuhteiden mukaan...=)
peesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja riisinraasinrusina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Viimeisen päälle tällätty, muotivaatteisiin pukeutunut äiti on tosi koominen näky hytistessään hiekkalaatikon vierellä tihkusateessa ja kovassa tuulessa, tai sipsuttaessaan pitkin ulkoilureittiä vaunuja työntäen.
Eli asu tilanteen ja sääolosuhteiden mukaan...=)
peesi.
mä en oo viimesen päälle tällätty, mutta aina hameessa oli keli mikä tahansa. housut ei vaan mun päälle istu :D saa vapaasti naureskella partaansa, itsekin välillä naurattaa kun vettä vihmoo ja mami puskee tuplia hame päällä.
 
minä
sehän persvaon paljastaviin farkkuihin pukeutunut mamma siellä hiekkiksellä vasta huvittava näky onkin! Miks ihmeessä sitä pitää hienostella niin? Kyllä minä ainakin tuulipuvussa ilkeen kauppaankin mennä.
 
sään mukaan ja mieluiten rymyän itsekin siellä hiekkalaatikossa.

huvittavinta oli se, kun joku burberry-äiti piti täällä pitkän ja kiivaan puheen siitä, kuinka goretex-asut on "vain tuulipukuja". No joo... Mutta kun se pitää kans vettä ja on tuhannesti mukavampi kuin sadetakki ja me tehdään myös metsäretkiä ja tuo mun goreni on jo kestänyt 10 vuotta eikä osoita kulumisen merkkejä...
 
koppis
Minä olen tuulipukumamma, terve vaan kaikille! Mielestäni olen kyllä ihan siisti eikä tuulipukukaan ole mikään vanha rääsy. Kauppaan ja ihan mihin tahansa asioille uskallan mennä ulkoilupuvussa. Miksi ihmeessä ruokakauppaan ei voisi mennä tuulipuvussa, ihan arkinen paikka. Yleensä en edes meikkaa. Juhlat ym. on asia ihan erikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Minä olen tuulipukumamma, terve vaan kaikille! Mielestäni olen kyllä ihan siisti eikä tuulipukukaan ole mikään vanha rääsy. Kauppaan ja ihan mihin tahansa asioille uskallan mennä ulkoilupuvussa. Miksi ihmeessä ruokakauppaan ei voisi mennä tuulipuvussa, ihan arkinen paikka. Yleensä en edes meikkaa. Juhlat ym. on asia ihan erikseen.
Ei se kauppa mikään hieno paikka olekaan, ja mun puolesta jokainen saa sinne pukeutua miten tahtoo. Tarkoitin vaan, että löytyy meiltä tuulipukumammoilta muitakin vaatteita. Ja ettei äitiys välttämättä muuta naisen pukeutumista tai meikkaamista vaikka lähipuistoon ei jaksakaan tai ehdi tällätä.
 
täällä parikymppinen mamma joka viihtyy myöskin gollegehousuissa suurimman osan ajasta:)
käyttää myös tuulipukuu ja toppahousuja tietty talvella..
meikkaan jos lähen kaupungille ostoksille,ravintolaan tms..
muuten kyllä mielelläni ilman meikkiä kuljen..ja jopa sanottu ettei mun lärvä mitään meikkii tarttekkaa:)
mun mielestä on fiksua pukeutuu oikein sään ja tilanteen mukaan.
viihtyy sit pihalla ittekkin paremmin ku ei tutise pakkasella tai tuulisella kelillä minihameessa ja nahkarotsissa:D
 
kfkfkfkf
Lasketaanko goretexit tuulipukuihin? Mä en ole mielestäni tuulipukumamma todellakaan, mutta kyllä mä mun hienoa goretex-kuoritakkia ja -housuja käytän! Ja takissa menen ihan kaupungillekin, jos on sateinen ilma!
 
vieras
Mie sain eilen uuden tuulipuvun, IHANAA :heart: kerkesin sellaista jo kaivata pidemmän aikaa kun toppatakki olisi pihalla liikaa mutta kesätakkini ovat pihalla oloon joko liian fiinejä tai liian ohuita. Tuulipuvut kunniaan! B)
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
täällä parikymppinen mamma joka viihtyy myöskin gollegehousuissa suurimman osan ajasta:)
käyttää myös tuulipukuu ja toppahousuja tietty talvella..
meikkaan jos lähen kaupungille ostoksille,ravintolaan tms..
muuten kyllä mielelläni ilman meikkiä kuljen..ja jopa sanottu ettei mun lärvä mitään meikkii tarttekkaa:)
mun mielestä on fiksua pukeutuu oikein sään ja tilanteen mukaan.
viihtyy sit pihalla ittekkin paremmin ku ei tutise pakkasella tai tuulisella kelillä minihameessa ja nahkarotsissa:D
Onko ne vaihtoehdot tuulipuku vrt. minihame ja nahkarotsi? Mulla on rennot vaatteet vaikkei tuulipukua olekaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja kfkfkfkf:
Lasketaanko goretexit tuulipukuihin? Mä en ole mielestäni tuulipukumamma todellakaan, mutta kyllä mä mun hienoa goretex-kuoritakkia ja -housuja käytän! Ja takissa menen ihan kaupungillekin, jos on sateinen ilma!
Sellaisia ne mun "tuulipuvut" ainakin on: goretexia, kuoritakkeja ja -housuja.
En mä mitään perinteistä tuulipukua edes omista =), vaan juurikin tuollaisia jokasään ulkoiluasuja.
 

Yhteistyössä