Hakutulokset

  1. M

    Miten opettaa lapsille tavaran ja rahan arvo!?

    Siinähän se tuli otsikossa. Meillä on viisivuotias ja ekaluokkalainen. Kumpikaan lapsista ei tunnu lainkaan arvostavan tavaroita. Tämä ilmenee siis niin, että kaikki hukataan (eikä surra tai murehdita tavaran perään lainkaan) ja hajotetaan (eikä taaskaan yhtään sureta - OHO TÄÄ MENI RIKKI ja...
  2. M

    Kestovaippailua vastasyntyneestä lähtien

    Onko ketään, joka olisi käyttänyt lapsella kestovaippoja vastasyntyneestä lähtien? Mitkä vaippamallit ja -materiaalit koitte parhaaksi ihan pienellä vauvalla? Entä sitten, kun vauva lähti ryömimään/konttaamaan? Entä taaperolle, mikä vaippamalli paras? :) Miten teillä on tehty? Kuulisin...
  3. M

    KYSiin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013

    Kuulumisten ja ajatusten vaihtoa KYS:iin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013 menijöiden kesken :) Tervetuloa mukaan! Mukana Tammikuu maggis - 24.1. Helmikuu nappikeitto - 1.2. minä vaan -84 - 2.2. mariella76 - 19.2. Heidukka - 20.2. iloksi - 20.2. Vissyliini - 21.2. ~...
  4. M

    KYS synnytyssairaalana - kokemuksia? :)

    Olen menossa helmikuulla synnyttämään KYSiin kolmatta vauvaani (muut synnytykset olleet toisessa sairaalassa) ja haluaisin etukäteen vähän tietää, millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä sairaalasta :) Onko siellä mahdollisuutta vesisynnytykseen? Miten suhtaudutaan siihen, että äiti haluaa...
  5. M

    Tyttö 5v ja puheongelmat.. kenelläkään kokemuksia puheterapiasta?

    Täällä siis tyttö 5v ja kirjaimet L, R ja D puuttuvat puheesta täysin. Korvaa ne V-kirjaimella ("veppäkevttu" ym.). Paikkakunnallamme on kuukausien, jopa vuoden jonot puheterapiaan. Mietinkin nyt, että olisiko jollakin vinkata hyviä sanoja, loruja tai muita konsteja joilla treenata...
  6. M

    Eikö tämä kalorimäärä muka riitä odottavalle äidille?

    Syön päivässä kasvis- ja täysjyväpainotteisesti 1400-1600kcal edestä tavaraa. Esimerkkipäivä (tänään): Aamiainen Mukillinen raakakaakaota kevytmaitoon (+hieman hunajaa) Mukillinen rooibos-teetä (+hieman hunajaa) Viipale vaaleaa täysjyväleipää Oivariinilla Lounas: Kaura-ruispuuro...
  7. M

    "Harjoitussupistuksia" tällä kertaa jo rv14...

    Eli siis odotan kolmatta vauvaani ja olen vähän jo etukäteen miettinyt, että mitenkähän tällä kertaa. Aiemmissa raskauksissa harjoitussupparit on alkaneet n. rv20-25. Onkohan miten yleistä, että supistuksia tuntuu jo näin aikaisin? Onko muilla näin aikaisin tällaisia tuntemuksia? Nyt siis...
  8. M

    Toimiko tukiperhe tässä asiassa oikein?

    Ihan aluksi totean, että olen hyvin tietoinen että nämä ko. ihmiset saattavat tämän jutun täältä bongata ja lukea ja tunnistaa itsensä, mutta pidän asiallisen linjan kirjoituksessani ja kenelläkään ei ole tästä syytä mieltänsä pahoittaa. Eli siis meillä on uusperhe ja oli tuossa talvella...
  9. M

    KESTOVAIPOISTA tietävät, hoi!

    Kirjoitin tuonne alemmalle osastolle liudan aloittelijan huuli pyöreenä esitettyjä kysymyksiä. Olisin kiitollinen, jos joku asioista paremmin perillä oleva kävisi vastailemassa :) http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2178311-kestovaippaopastusta-aloittelijalle/ :heart:
  10. M

    Kestovaippaopastusta aloittelijalle?

    Heippa! Olen siis raskaana kolmatta kertaa ja aiemmin meillä on käytetty kertiksiä. Haluaisin tulevalla vauvalla monesta eri syystä käyttää kestovaippoja, mutta minun on vaikeaa ymmärtää ja hahmottaa kokonaisuudessaan, minkälaista kestoilu on ja mitä kaikkea pitää tietää. Seuraa sarja mieltä...

Yhteistyössä