Hakutulokset

  1. S

    G: millä rv:lla kaksoset syntyny?

    Rv 37+0 käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja vauhditettiin supistuksia oksitosiinilla, neiti b:tä autettiin imukupilla. Synnytys kesti reilu kolme tuntia. Käynnistyspäätös tuli alkavan raskausmyrkytyksen takia
  2. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

    12.2. Näki päivänvalon klo 14.07 herra a 2555 g/48 cm ja klo 14.53 neiti b 2920 g/47 cm (syntyivät rv 37+0). Sairaalassa ollaan edelleen, kaikki ok, parempaa päivitystä sitten kotona koneelta :)
  3. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Herra a syntyi 12.2. Klo 14.07 mitoilla 2555/48 ja neiti b klo 14.53 mitoilla 2920/47. Ekan yön jouduin olee erossa vauvoista, sain synnytyksen jälkeen raskausmyrkytykseen liittyvän kouristuskohtauksen. Mutta nyt kaikki hyvin ja kotona kirjoittelen lisää :)
  4. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

    Onnittelut Mam ja Juli vauvoista!!! Julin kokemus kuulosti pelottavalta varsinkin nyt kun jouduin illalla toistamiseen tällä viikolla osastolle juurikin raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Nyt en enää suostu lähtemään ennen kun vauvat on syntynyt. Onneksi max kaksi päivää käynnistykseen. Liusun...
  5. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

    Voi Särö tuu meillekin tekee noita ihania ompeluksia :) Mä en saa ittestäni ees sen vertaa irti et ompelisin keittiöpyyhkeen reunat :D Sairaalan siteet meillä on sairaalassa kahta kokoa siteitä, sitä vaippamallia ja tavallisempaa. Mut kyllä sitä mielellään alussa käytti sitä vaippamallia, kun...
  6. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Hb oli mulla nyt noussu 132 (ma 4.2.), kun tähän menessä ollu koko ajan 110 paikkeilla. Hoitaja osastolla sano, et nousee yleensä loppuraskaudesta. Oon itse asiassa nyt loppuaikana syöny tosi laiskasti rautaa, joten sinänsä se oli yllätys :) Neiti-81 Kai ne kohta jo ottaa sua käynnistykseen...
  7. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

    Onnea vauvan saaneille Santzuulle ja Zuzalle Teretulemast uudet mammat Itse luulin jo kans päässeni synnyttämään, mutta ei. Viime viikolla kävin kaksi kertaa kontrollissa polilla ja ma jälleen josta jäin osastolle korkean verenpaineen takia. Muita raskausmyrkytyksen oireita ei kuitenkaan...
  8. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Juu sikäli täällä uutta et kotiin laittoivat :( Eivät käynnistä, kun ei ole syytä tähän hätään. Korkea verenpaine joka oli ma, laski normaaliksi tuolla sairaalalevossa. Tosin nyt kun on hetken ollut kotona, alkaa taas olla samanlainen olo kuin ma eli pää tuntuu semmoiselta raskaalta. Saa nähdä...
  9. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Ai niin ja poks 36 täyteen :heart:
  10. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Täällä vielä mitään oo :D ei nämäkään helpolla antaudu, eilisiltaiset lupaavat parin tunnin supistukset taas hävis ja lääkäri sanoi nyt aamulla että tänään ei käynnistetä, koska salit täynnä. Odotus siis jatkuu... Limatulpasta taisi tulla loput kyllä tänä aamuna, et jotain positiivista. Tsemppiä...
  11. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Kontrollista osastolle, supistelee joo, mut en tiä lähtiskö tästä synnytys. Huomenna kai käynnistetään, jos ei oo syntynyt. Verenpaine oli korkee, mut verikokeissa ei ollu mitään. Apua, kai se kohta on eessä, synnytys meinaan :) 4 senttiä oli auki, ku lääkäri katto
  12. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Ommaa nappaa, ommaa nappaa... Toista päivää supistelee silleen "kivasti", yöks ne kyllä häipy. Kontrollissa kävin; kanava hävinnyt kokonaan, kolme senttiä auki, et sen puolesta jotain on tapahtunu. A-vauvan kasvu on edelleen hidastunut, b-vauva kasvaa kauniisti keskikäyrällä. Painoarviot oli...
  13. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

    Paljon onnea Minx ja pieni poika-vauva :heart:
  14. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

    [/URL][/IMG] Masukuvaa eiliseltä tasan 35 viikkoa Itsellä on pituutta 155 cm, et voi suhteuttaa kokoon tuon mahan :D
  15. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

    Särö mulla ei oo kolmen edellisen kans ollu lainkaan sitteriä ja hyvin on pärjänny. Lapset on tottunu olee hyvin lattialla ym. Kiinteen ruoan syötön oon sit hoitanu sylissä tai kantokopassa...Itse olen kans sitterivastainen, mutta saa nähdä tarviiko nyt kahden kanssa semmoiset hommata. Täällä...
  16. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Täällä tuli illalla hieman limatulppaa (tai tulppaa ikinä nähnytkään, mutta semmoista kuitenkin), vauvat liikku normaalia vilkkaammin ja vatsakin toimi siihen malliin että ajattelin yöllä tulevan lähdön, mutta ei. Se semmonen levoton olo hävisi siinä nukkumaan mennessä... Ääh... alan olla niin...
  17. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Käynnistämisestä kysyin käydessä myöskin Tays:ssa käyrillä, niin kätilö sanoi että viimeistään viikolla 39 käynnistetään. Ja tuokin riippuu tietysti paljon äidin ja vauvojen jaksamisesta ja tilanteesta. Oon meinaan tullu siihen tulokseen että taidan päästä helposti sinne "täysille viikoille"...
  18. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Juu Jonnu, näin minäkin olen ymmärtänyt että ollaan muualtakin "palstatuttuja" :) Neiti-81 Onneksi oli vaan flunssa, vaikka ajatellen lähestyvän synnytyksen kannalta, joka sullakaan ei varmaan ole kaukana, on kurja olla kipeänä... Tuosta kaksosraskauteen liittyvistä peloista ja...
  19. S

    Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

    Paljon onnea Omppuf vauvoista!! :heart: neiti-81 toivottavasti ei ole äkillisen raskausmyrkytyksen oireita... Ootko soittanu neuvolaan/synnärille?
  20. S

    *~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

    Onnea Nopponen ja pikku-prinssi :heart: ( . ) Tänään oli äitipoli käynti (ja ensi viikolla tulossa kaksi...) ja seuraavanlaista tutkittiin: Paino oli noussut n. 1 kg kolmen viikon aikana (mun mielestä ihan uskomatonta :o) sf-mitta 35 cm (viisi viikkoa sitten oli 30 cm) verenpaine 127/87...

Yhteistyössä