Hakutulokset

  1. ?

    Julkiset paikat ja hankala käytös

    Miten olette kertoneet ulkopuolisille ihmettelijöille lapsen vammasta,mikä ei näy lapsen ulkonäössä,mutta kyllä käytöksessä eikä käytös ole aina sopivaa ja voi häiritä muita kanssaolijoita. Sanotteko suoraan, että lapsi kärsii jostain tietystä vammasta - onko teillä joku tietokortti. Välillä...
  2. ?

    Autismin kirjon häiriö (epätyypillinen autismi??)

    Poistin viestin
  3. ?

    Levottomat jalat ja imetys

    Hei, onko täällä äitejä, joilla olisi pahasti levottomat jalat ja syötte jotain lääkettä sen vuoksi. Miten se on vaikuttanut imetykseen? Onko estänyt kokonaan? Kyselen lähinnä sen vuoksi, että pelkään jos omat jalat ovat edelleen levottomat synnytyksen jälkeen (todella paha...
  4. ?

    Raskausajan diabetes ja keliakia - millainen ruokavalio?

    Onko täällä muita kohtalotovereita, joilla siis gluteeniton ruokavalio ja raskausdiabetes. Nyt kaivattaisiin apuja ruokavalion suhteen. Mistä saa runsaasti kuituja kun gluteeniton leipä on vähäkuitusta...näkkärissä hieman yli 5g kuituja. Pelottaa, että lääkityshoito pitää aloittaa kun...
  5. ?

    Yhdistelmärattaat maaseudulle - vinkkejä kaivataan

    Apuja ja vinkkejä kaivataan yhdistelmävaunujen kassa seuraavin vaatimuksin: 1. Voi kiinnittää auton turvaistuimen 2. Sopii maaseutukävelyihin (asfaltti ja hiekkatiet) - sulkeeko tämä silloin käytännössä pois kaikki vaunut, joissa on kääntyvät etupyörät - eikö sellaiset sovi paremmin...
  6. ?

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Millä viikoilla teillä on ollut jo selvä vauvamahat, niin että vieraatkin ovat huomanneet. Olen nyt viikolla 10+3 ja mielestäni jo ihan selvä vauvapömppis - eikämene mitkään vanhat housutkaan (normaalivyötäröiset) jalkaan.
  7. ?

    "Vauvamahan" koko ensimmäisellä kolmanneksella

    Voiko tosiaan olla niin, että vauvamaha (joka ei mielstäni viikkoon ole ollut turvotusta) on nyt jo selkeästi huomattavissa jo tässä vaiheessa (10+3). On jo vajaan viikon pömpöttänyt aamusta iltaa eikä ns. iltaturvotusta enää. Painoa ei ole tullut yhtään pahoinvoinnin vuoksi?, mutta vatsan...
  8. ?

    Tammikuun tähtöset kesäkuussa

    Minut voi myös lisätä listalle: 18.1 / + / 31 / 1. lapsi / HYS
  9. ?

    Pahoinvoinnin helpottaminen rv 10:n aikana?

    Onko normaalia, että pahoinvointi voi helpottaa todella paljon viikon 10 aikana? Viimeiset kolme viikkoa olen voinut todella pahoin (oksentanut tosin kolme kertaa vain), mutta syöminen on ollut hankalaa. Liharuokia olen välttänyt melkein 3 viikkoa, koska ajatuskin niistä yrjötti ja haju...
  10. ?

    Milloin ja miten kertoa raskaudesta työnantajalle?

    Olisin kaivannut vinkkejä/kokemuksia siitä, että milloin ja miten kannattaa kertoa raskaudesta työnantajalle. Oikeastaan enemmän kiinnostaa se, että miten asiasta kertoo, sillä lopulta se ajankohta on henkilökohtainen asia. Olen puntaroinut, että voisin kertoa jo tässä vaiheessa (olen...
  11. ?

    Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

    Ilmoittaudun myös ketjuun mukaan. Takana kolme keskenmenoa, joten pelko on koko ajan mukana. Tällä kertaa kuitenkin raskaustestit ovat vahventuneet (on ollut pakko tarkistaa, että viiva tummuu tai tullut digillä lisää viikkoja). Nyt tosin mennään mahdollisesti kuudelnnella tai seitsemännellä...
  12. ?

    Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja osa 2

    No kaipa sitä voisi jo uskoa, että raskaana ollaan (varmuuden vuoksi vielä linkki, kun kuvan liittäminen ei näköjään onnistunut): ciPXih - Image - Aijaa.com Piti tehdä testi vasta aamulla, mutta pakko oli nyt aamuyöllä käydä pisusella enkä untakaan saanut niin tein digitestin jo nyt.:heart:
  13. ?

    Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja osa 2

    Tällaiset tuli testattua ehkä päivän etuajassa (kierto ei ole säännöllinen): Ensimmäinen testi RFSU:lla, jolla oli hailakka haamua - näkyi hieman selvemmin livenä kuin kuvassa: CiuSpM - Image - Aijaa.com Toinen muutaman tunti myöhemmin (varmistus) Clear Bluella: N6xu5z - Image -...
  14. ?

    Elokuun mussukat joulukuussa <3

    Ilmoittautuisin mukaan, mutta pelkona on, että putoan täältä pian pois. Nyt olen saanut 5 päivän ajan haaleaa plussaa, mikä ei vahvistu. Laskettuaika olisi 13.8.
  15. ?

    Vain haaleaa plussaa - plussa ei vahvistu

    Ai niin piti vielä lisätä, että tällä hetkellä ei ole muita raskausoireita kuin vatsan nippailut, vihlaisut ja jomotukset. Rinnat on normaalin kipeät kuten ennen menkkoja tosin välillä nännejä vihloo. Sitten pahin on ehkä väsymys - ihan sairas sellainen ja voisin nukkua koko ajan - näin on ollut...
  16. ?

    Vain haaleaa plussaa - plussa ei vahvistu

    Olen tehnyt nyt monta monta raskaustestiä eri merkeillä. Saan plussan vain Clear Bluella (sillä plussatestillä - ei digillä), mutta sekä uudella, että vanhalla mallilla. Tuo testihän on uusiutunut hiljattain. Kysymys kuuluukin, että miksi ihmeessä en saa plussia millään muulla testillä ja...
  17. ?

    Uusperheelliset kuumeilijat

    Täällä myös yksi vauvakuumeilija. Yritystä takana 1.5 vuotta. Takana myös kolme keskenmenoa sekä "kemiallinen raskaus". Lapsettomuushoidoissa ollaan - tosin hoidot eivät ole vielä alkaneet, mutta tutkimukset ovat kesken. Uusperheeseemme kuuluu yksi alle kouluikäinen lapsi, joka toivoisi myös...
  18. ?

    9 vuotiaalla kova päänsärky. Burana 400 ei vaikuttanut mitenkään (45min sit annettu)

    Itselläni alkoi migreenit myös 9-vutiaana eikä silloin minulle uskallettu antaa mitään särkylääkkeitä. Oksentelin ja nukuin vain. Särky oli kamala
  19. ?

    Jomotus oikealla alavatsalla

    Viime kierrolla oli kemiallinen (parin päivän ajan sain plussaa ja sitten muuttui negaksi). Nyt uusi yrityskierto menossa. Ovis oli siinä kp21,jonka jälkeen on ollut erilaisia vatsatuntemuksia joka päivä, mutta tänään on ollut välillä kovaakin jomotusta oikealla alvatsalla ...ehkäpä juuri siinä...
  20. ?

    Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

    mutta eikös ClearBlue annakin melkein aina ohuen pystyviivan, vaikka ei olisi raskaana. Testin ohjeissakin mainitaan, että haaleakin pystyviiva (plussa) merkitsee raskautta, jos pystyviivan paksuus on yhtä paksu kuin vaakaviiva kuten nyt olen saanut. Aina jos olen saanut "plussan", missä on...

Yhteistyössä