Hakutulokset

  1. S

    Muita, jotka EHKÄ haluavat vielä yhden lapsen?

    Åsa-75 Tuo sun kirjoitus oli kuin juuri mun päästäni tullut. Mulla on varmasti koko elämän pituinen krooninen vauvakuume,mutta,mutta....ei sitä yksin voi tätä maailmaa täyttää... Mulla on kolme poikaa ja puhetta on ollut neljännestä/viidennestäkin myöhemmin...mitä meille nyt sitten luoja...
  2. S

    Muita lisäansioita?

    Onko kukaan keksinyt jotakin muuta tai erilaista lisäansiota kotiäidille kuin nuo iänikuiset suoramyyntijutut? Jos on niin olisi kiva kuulla.......... Esim.perhepäivähoitajakin ois hyvä juttu mutta se ei kannata jos itellä on tarpeeks omia lapsia. Tekeekö kukaan mitään ompelutyötä kotiäidin työn...
  3. S

    milloin lisää lapsia?

    Meillä on kolme poikaa,ensimmäisen ja toisen pojan ikäeroksi tuli 1v3kk ja toisen ja kolmannen ikäeroksi reilumpi eli 2v 7kk. Nyt pojat 5v,toinen kohta 4v ja pienin reilu 1v. Alkujaan suunnittelin,kun olin parikymppinen että tahdon saada ensimmäisen lapsen pian ja sainkin heti...ja toisen...
  4. S

    Minkä rotuinen koira meille?

    Vielä kysyn että mitä mieltä tai omakohtaista kokemusta samojedistä? Aion kyllä tutustua myös noihin rotuihin joita vastanneet ovat aiemmin meille suositelleet.Taasen kysyn vaan mielipidettä? kiitos!
  5. S

    Minkä rotuinen koira meille?

    kiitoksia edelleen hyvistä vastauksista! Ja aiomme edelleen opiskella kirjoista tietoa koirista niinkuin myös netistä ennen kuin hankimme koiran. ja meillä on myös monta tuttua joilla koira joten heidän vinkit ovat tulleet myös tarpeeseen. Toivon vielä kaikilta lisää ideoita eri roduista mikä...
  6. S

    Minkä rotuinen koira meille?

    kiitoksia kaikista vastausksista ja kovasti viimeisestä.oli oikein asiantuntevasti kerrottu! Vielä kysyisin onko kenelläkään tietoa omakohtaisesti alaskanmalamuuteista? Mieheni on tykästynyt siihen,mutta meillä ei ole hajuakaan kuinka se sopisi lapsiperheeseen tms.Kiitoksia! :)
  7. S

    Minkä rotuinen koira meille?

    ai niin...kumpi olisi parempi vaihtoehto,uros vai narttu? Onko niiden luonteenpiirteissä eroa? Entäpä onko leikkaus jne eri hintaisia? Meidän kissa on leikattu kolli jos se vaikuttanee asiaan millään lailla...
  8. S

    Minkä rotuinen koira meille?

    olemme vasta alkaneet tutustua koirien maailmaan ja olemme pää pyörällä roduista.kertokaa viisaammaat koiraihmiset mikä rotu olisi hyvä meille vai olisiko ihan vain sekarotuinen parempi? Meillä kolme alle 6v poikaa ja yksi kissa,asumme rivitalossa jossa myös naapureilla on paljon lemmikkejä...
  9. S

    Ulkoiluseuraa etsivät! (pino)

    KANGASALA!!!!!!!!!!!!!! Äiti 29 v ja vauva 6kk lenkkiseuraa Pikkolan lähistöltä!!! santtuliina76@netti.fi
  10. S

    Onko kellään kolmea poikaa?

    mulla on kolme poikaa...4v ja kohta 3v ja 2kk.suku toivoi tästä kolmannesta kovasti tyttöä mutta mulle oikeastaan oli ihan sama...vielä joskus haluan saada...toivottavasti saan lisää lapsia/lapsen,mutta sukupuolella ei ole merkitystä..olen tietysti miettinyt kuinka erilaista olisi saada...
  11. S

    Syntyneet Lokavauvat

    Meille tuli poika 27.10.(39+4) mitat 3580kg ja 51,5 cm. :heart:
  12. S

    viikon 7 plussaajat-pino

    Heipsan...kanttarelli. Meillä ekan vauvan syntymän jälkeen iskä nousi aina samalla vaihtamaan vauvalle vaipan kun mä olin imettänyt ja jouduin vielä sen jälkeen lypsämään maitoa pumpulla,kun tuli liikaa. Toisen vauvan kohdalla iskä nukkuikin eri huoneessa isomman kanssa joten uusi vauva oli...
  13. S

    Yliaika/käynnistys

    Itselläni ei asiasta tietoa,aiemmat synnytykseni alkaneet 37 ja 38 vkoilla ja tällä erää on niitä kertynyt 39+3,mutta kieltämättä itseäni on alkanut kanssa mietityttämään tuo entäpä jos meneekin yliajan jne. Neuvolassa mulle sanottiin just,asun treen lähiseudulla,että laitetaan lähete taysiin...
  14. S

    Vähäisin vaurioin synnytyksestä?

    Eka synnytys kesti n.12h,ei tarvinnut välilihaa leikata,eikä kätilö mitään erikoistoimenpiteitä tehnyt,esim.öljynnyt/lämmitellyt,paikat joustivat siis hyvin.kaksi tikkiä laitettiin häpyhuuliin,joita ei ehkä olisi tarvittukaan.Pystyin heti istumaan ja toivuin tosi hyvin.Tikit irtosivat itsestään...
  15. S

    Spinaalipuudutus,pudendaalipuudutus

    Itse olin 2001 ja 2003 synnyttämässä taysissa eli tampereella ja molemmissa sain epiduraalin. Olin kyllä supistuksista niin KIPEÄ,itkin vain jne.Että epiduraali kyllä helpotti hyvin oloa. Joten toivon että nyt saisin myös jonkin puudutteen epiduraalin taikka sitten spinaalin mutta siitä en...
  16. S

    Spinaalipuudutus,pudendaalipuudutus

    Moi! Olen saanut kerran pudendaalipuudutuksen joka on ponnistusvaiheen puudutus ja se auttoi mua tosi hyvin juuri ponnistusvaiheessa että suosittelen ja tämän aion pyytää tälläkin kertaa...laskettuaikani on siis 30.10.ja ennestään mulla 2v ja 3v pojat. Mutta spinaalista kysyisin sehän...
  17. S

    Nopeassa synnytyksessä aina repeämiä?

    Moikka! odotan komatta lasta syntyväksi lokakuussa,kotosalla kaksi ja kolmevuotiaat pojat.Ajattelin että tämä synnytys voi ehkä mennä nopeastikin....onko kaikille nopean synnytyksen kokeneille tullut repeämiä?Mulla ei kummankaan synnytyksessä tarvinnyt leikata edes välilihaa,kun jousti...
  18. S

    kertokaahan spinaalista?

    Ahaa...siis kuulostaa ihan hyvältä! Ajattelin että epiduraalia mulle ei välttämättä ehditä laittamaan kun jos syntyy nopeasti.Hyvältä kuulostaa sekin että se auttaa myös ponnistusvaiheen kipuihin.ettei tarvitse erikseen pyytää siihen vaiheeseen muuta puudutusta.Ponnistusvaihe oli ekasta niin...
  19. S

    kertokaahan spinaalista?

    Onko kenellekään laitettu spinaalia?Vai onko se niin harvinainen? :attn:

Yhteistyössä