Nopeassa synnytyksessä aina repeämiä?

Moikka!

odotan komatta lasta syntyväksi lokakuussa,kotosalla kaksi ja kolmevuotiaat pojat.Ajattelin että tämä synnytys voi ehkä mennä nopeastikin....onko kaikille nopean synnytyksen kokeneille tullut repeämiä?Mulla ei kummankaan synnytyksessä tarvinnyt leikata edes välilihaa,kun jousti tarpeeksi.eka kesti 12h ja toka 5h.
Mietin vain :)
 
Ammiina
Mulla on molemmilta tullu toisen asteen repeämä. Kakkonen synty tunnissa ja ambulanssiin ja oli niin raju synnytys ettei paikat ehtiny mukaan. Nyt rv36+ ja terkka just neuvo mitä tehdä jos tää vaikka kotiin syntyis ettei repeäis niin pahasti.

Toisaalta kaverilla on kans syntyny vauva syöksyllä ja tarvi vaan kaks tikkiä, et riippuu ihan..
 
vililonkka
Mulla on kaks nopeeta synnytystä (toinen 3tuntia, toisen aikaa en osaa sanoa) . Ensimmäisessä nopeassa synnytyksessa tuli toisen asteen repeämä (joka kumma kyllä, ei ollut edes kipeä), Mutta toisella kerralla ei mitään revennyt!! Kätilö neuvoi pikkuhiljaa ponnistamaan, siis pidättelemään!
 
mulla ensimmäisen synnytyksen ponnistusvaihe kesti 8 min eikä tullu repeämiä eikä leikattu ja toisen synnytyksen ponnistusvaihe kesti 1 min eikä repeämiä ja leikkauksia. Se on ihan yksilöllistä kuinka venyvää sorttia nuo kudokset on tuolla alapäässä.
 

Yhteistyössä