Hakutulokset

  1. N

    Perätilavauvan synnyttäminen alateitse?

    Synnytin esikoiseni yllätysperätilana alateitse kättärillä. Lapsivesi meni kotona ja muutaman tunnin päästä kättärillä sanoivat että kohdunsuu auki 7 cm ja lapsi täydellisessä pakaratarjonnassa. Menin autolla vaikka maaten olisi pitänyt kulkea. Neuvolassa rt-merkinnät loppuun asti ja hiukan...
  2. N

    Iltarukous rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    Meidän pikkuinen kohta 2 vee on tosi söötti laittaessaan kädet ristiin ja rukoillessaan isin ja äidin kanssa yhdessä: "Rakas Jeesus, siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivillänsä meitä peitä, älä meitä koskaan heitä". Ja joka ilta muistetaan vielä kaikkia läheisiä, kavereita, mummeja ja...
  3. N

    25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

    Heippa! Esittäydympä minäkin nyt täällä eli olen 27v.ja mieheni 30v.Vauvakuume on jo itselläni kova,mutta päätimme mieheni kanssa odotella vielä kesän ohi,kunnes aletaan yrittämään pienokaista!Jännitys on jo itselläni kova...mitä jos vauvaa ei heti kuulukkaan ja olemmeko sittenkään valmiita...
  4. N

    Lantiopohjan lihakset?

    Superit lantiopohjalihakset! En ole koskaan treenennut lantiopohjalihaksia. Synnytin esikoiseni perätilassa ja lääkärit takastelivat kohdunsuuntilannetta ja muistan aina ylilääkärin kommentin että onpas neidillä valtavat lantionpohjalihakset. Hän kyseli että mitä olen harrastanut ja kehui että...
  5. N

    kaikki apu tarpeen! vauva ja ruoka

    Meikäläisellä ei maitoa herunut ja viisi viikkoa litkutin tissiä ja annoin RUUAN pullosta korvikkeena. Alussa tyllerö nälköinen ja itkuinen jatkuvasti kunnes totesin, että rintamaitoa ei tule ja annoin pullosta pelkkää korviketta. Tilanne rauhoittui täysin ja syöttövälit 1.5kk hereilläoloaikana...
  6. N

    Kuinka kaukana synnytyssairaala?

    No teillä on aika lyhyet matkat...mulla on joko reilu kilsa, siis jos meidän synnäri on auki, tai sitten 220km! Ja arvatkaa vaan pelottaako toi matka, kun eka synnytyskin oli suht nopea.
  7. N

    4-v synttäreille leikkejä

    Moikka Olisiko antaa vinkkejä leikeistä 4-v tytön lastenkutsuille ? Osallistujia kuusi tyttölasta ja äipältä on ideat on ihan hukassa . Kaunis kiitos jo etukäteen =)
  8. N

    APUA! noin 10 kertaa huutoa yöllä

    Lääkärissä ollaan käyty, ei korvatulehdusta ym. mut flunssaa vielä. MUTTA huuto alkoi ennen flunssaa. huolestuttaa toi yöhuuto :'( Ylähammas puhkesi just. mut ei se aikasemminkaan hampaista ole huutanut.
  9. N

    APUA! noin 10 kertaa huutoa yöllä

    Meidän juuri 1 vuotta täyttänyt on jo 3 viikon ajan alkanut heräämään öisin. Ennen ei juuri ikinä. Olen todella huolestunut, mikä voi pienellä olla vikana? Herääkö teidän taaperot öisin monta kertaa? viime yönä puol 1 huusi ekan kerran, sitten melkein puolen tunnein välein johonki kuuteen asti...
  10. N

    puuha pete?

    \ Kurkin ohjelmatiedot pikasesti läpi,toivottavasti meni oikein :p Puuha Pete ,en löytäny mistään ohjelmatiedoista,eli kai se on sitte loppunu Tomi Traktori ,keskiviikkoisin subilta 0725 Tuomas Veturi ,maanantaisin neloselta 0755 Pikku Väkeä ,perjantaisin neloselta 0755 Sinisen talon nalle...
  11. N

    puuha pete?

    \ Mitä,onko Puuhis loppunu? Meiän Puuha Petefani kyllä pettyy pahanpäiväsesti :/ eikä pöljä äippä oo jättäny Puuhiksiä yhtään talteenkaan :(
  12. N

    puuha pete?

    Puuhis ja Tomi Traktori tosiaan ihan eri ohjelmat,aina ne tulee pojalle nauhotetua mut en kyllä muista yhtään koska tulevat ja miltä kanavalta. Meillä 2v poika tykkää kattoa mm. Puuha Pete Tomi Traktori Tuomas Veturi Pikku Väkeä Sinisen talon nalle Himpulat Pipsa Possu Pingu Postimies Pate...
  13. N

    pulauttelua vai oksennusta

    niin erottaako noi kaks asiaa pienellä vauvalla jos ei siis kuitenkaan hirveästi oksenna tai pulauta.. tulee vaan allergiat mieleen ku jostain luin et oksentelu voi olla joku allergia reaktiokin
  14. N

    herpes ja vauva

    Olen huolissani pienestä vauvasta että olenko tartuttanut häneen sukupuoliherpeksen tai voiko se vielä tarttua häneen.. eli itselläni on kyseinen herpes ja synnytin alateitse vauvan. Synnytyksen aikana ei ollut herpestä enkä lapsella sellaista ole huomannut mutta olen vain huolissani et...
  15. N

    Halukkaita VAASA kokoontumiseen?

    nosto :)
  16. N

    Lastenvaunut

    kertokaa kokemuksia lasten vaunuista, minkä merkkiset kannattais ostaa ja missä lapsi mahtuis nukkumaan kauemmankin ku vaan puoli vuotta? tässä on onneks aikaa etsiä ku syksyllä vasta laskettu aika.
  17. N

    Lähteekö kissasta yhtä paljon karvaa kuin koirasta?

    en tiedä kui paljon kissasta lähtee mutta meillä villakoira ja voi melki sanoa ettei siitä lähe karvoja
  18. N

    Voiko sykkeestä päätellä tyttö vai poika

    Muistan lukeneeni jostain että sikiön sydämen sykkeestä voisi päätellä onko tulossa tyttö vai poika siis jos syke yli 140 olis tyttö ja jos alle 140 olis poika.. onko tässä perää tai teillä joilla syntynyt lapsi niin onko syke ollut noissa ? oikaiskaa nyt jos tietoni on ihan väärä
  19. N

    koska keskenmeno

    kiitosksia teille ihanille jotka vaivuduitte vastaamaan.. ehkä tääkin kuitenkin helpottaa oloa ku saa purkaa sydänkä ja kertoa peloista.. sitä kuitenkin haluaa saada tän lapsen :) ja pelkää et kaikki ei mene hyvin ku niin helpolla tulin raskaaks.. heh liiankin helpolla.. onneks ei tartte enää...
  20. N

    koska keskenmeno

    Te jotka olette kohdanneet ikävän tapahtuman keskenmenon niin onko se yleensä tullut ennen ku sydän ääniä on edes kuultu vai jo sen jälkeen ku sydän äänet kuultu ja ulrtassa oltu? oliko teillä kipuja ja miten sen huomasitte? Itse olen tälläinen ainainen pelkuri olen rv 13+6 ja olin lääkärissä...

Yhteistyössä