Hakutulokset

  1. E

    Kouluun kuskaus

    Mä olen sitä mieltä periaatteessa, että lapset voivat kävellä kouluun jollei ole ihan kauhean pitkä matka, mutta miksen heittäisi jos sataa vettä? Itsekin kävelen työmatkat tavallisesti, mutta mielelläni otan kyydin sateella. Takaisinpäin voi kyllä kävellä, kun sitten voi vaihtaa kuivat päälle.
  2. E

    KotiÄidin lääkärireissut

    Juu, hankalaa on, ellei lastenvahtia löydy. Varsinkin jos täytyy mennä gynelle tai hammaslääkäriin, mutta sairaanakin on todella rasittavaa mennä muksulauman kanssa lääkäriin. Olen lasten aikana ollut vain kerran todella kipeä, mutta se olikin aika hurjaa kun olin influenssassa ja niin kovassa...
  3. E

    Kuinka jaksan murkun ja vauvan kanssa ?

    On kyllä totta ettei 17-vuotiaan enää kuuluisi olla murkkuiässä, enemmän tuo kuulostaa jo itsenäistymiseltä, siltä kuin hän hakemalla hakisi eroa ja etäisyyttä sinuun ja kotiin. Sitähän tarvitaan että uskaltaa lähteä kodin piiristä maailmalle, kurjaa vain että se tulee noin ikävällä tavalla...
  4. E

    Yksin kotonaolo pelottaa

    Radio on hyvä, tai ylipäätään joku konkreettinen ohje, mitä voi tehdä silloin kun pelottaa. Jos on jotain tekemistä, niin ei "ehdi" pelätä. Esim. läksyjä tms.
  5. E

    Te joilla huomattavasti itseänne vanhempi mies..

    Mulla mies 8 vuotta vanhempi. Henkisesti ollaan samalla tasolla, joskus kyllä tulee haikea olo kun ajattelee että jos toinen kuolee paljon aiemmin ja saan yksin viettää eläkepäiväni. Mutta tälle asialle ei voi mitään, joten turha murehtia. Suomalaiset miehet vain kypsyvät niin hitaasti. Monet...
  6. E

    Mistä lahjaksi?

    Mistäköhän löytyisi lahjaksi uusin muotilelu diapolo? EI meinaa mistään löytyä, ja synttärilahjaksi tarvitsisi saada. Asun Varsinais-Suomessa.
  7. E

    Aina väsynyt lapsi

    Meiöllä poikanen pääsi kunnon unista jyvälle vasta puolitoistavuotiaana. Ongelman oli juuri sama, että nousi aamulla hirmu aikaisin ja väsyneenä. Luulen, että hän ei vain ollut kypsä vielä nukkumaan kovinpitkiä yöunia, nälkä tai joku muu herätti aina aamulla-. Meni aika kauan ennen kuin pääsi...
  8. E

    kasvatussuunnitelmat ennen syntymää

    kyllä ne päätökset lähinnä koskevat itseä. Päätin joskus, että jos ura on mulle ykkösjuttu, niin lapset jätetään tekemättä. Itse olin lapsena aina hoidossa, eikä se ollut kovin kivaa. Ihmettelin aina, miksi vanhempani mahtoivat minut synnyttää kun eivät koskaan ehdi olla kanssani. Päätin myös...
  9. E

    Kierrätys

    Meillä on keittiössä roskiskaapissa kolme lokeroa. Yhdessä tavalliset roskat, toisessa biojätteet, kolmannessa pikkupusseissa lasit,metallit jne..Laitan siis esim. lasit valmiiksi pieneen pussiin, ja lykkään sen sitten sieltä nopsaan jonkun sellaisen käteen, joka kulkee kierrätyslaatikon vierestä...
  10. E

    Peräpukamat ja raskaus

    Lääke auttoi raskausaikana, ja pukamat lähtivät itsestään raskauden jälkeen, tai muuttuivat ainakin oireettomiksi.
  11. E

    Valvotteko myöhään?

    Minä menisin kyllä aikaisin nukkumaan, mutta tuntuu että aina on illalla vielä puuhaamista ja laittamista, lisäksi mieheni on todellinen iltavirkku, joka aina houkuttelee minua katsomaan elokuvaa tai seurustelemaan vaikka tavallaan haluaisin mennä nukkumaan. Tuntuu niin tylsältä sanoa, että...
  12. E

    Ainainen höpötys ja loppua ei näy...

    Voitko yhdessä pojan kanssa kehitellä keskittymistä vaativia leikkejä? Meidän vanhemmalla pojalla 9 v. on vieläkin jonkun verran tätä äänihäirintää. Se on sitä, kun ei keskity omaan puuhaansa eikä keksi järkevää tekemistä niin höpöttää aikansa kuluksi. Se kyllä loppuu kun saa mielekästä ja...
  13. E

    Ainainen höpötys ja loppua ei näy...

    Voitko yhdessä pojan kanssa kehitellä keskittymistä vaativia leikkejä? Meidän vanhemmalla pojalla 9 v. on vieläkin jonkun verran tätä äänihäirintää. Se on sitä, kun ei keskity omaan puuhaansa eikä keksi järkevää tekemistä niin höpöttää aikansa kuluksi. Se kyllä loppuu kun saa mielekästä ja...
  14. E

    miten saada yksin nukkumaan??

    Minusta kovin pientä ei pitäisi jättää yksikseen itkemään, jos he joutuvat täyteen paniikkiin. Aina ei voi tietää, miksi lapsi itkee, varsinkin pieni vauva. Yksivuotiaskaan ei osaa sanoa mikä itkettää. Meilläkin on usein käynyt niin, että ollaan tulkittu lapsen itku kiukutteluksi, ja sitten...
  15. E

    mitä teen??

    Työ voi ihan totta olla kuluttavaa ja rankkaa. Mun mies tekee osan vuodesta ihan liikaa töitä, kotiin tullessa on aivan tööt. Ei häneltä voi silloi kauheasti odottaa. Lomilla on sitten taas ollut kivaa. Usein keväisin olen sitä mieltä, että hommassa ei ole enää mitään jujua, mutta kyllä se...
  16. E

    Aivan lopussa...

    Meillä vauva alkoi nukkua vasta 1-vuotiaana. Sitä ennen ei nukkunut päivällä eikä yöllä...Kokeiltiin kyllä unikouluakin, mutta mikään ei tepsinyt, Vain aika..Meillä ei ollut pulauttelua eikä oksentelua, mutta kauheaa ummetusta. Minäkin olin huolissani että oppiiko lapsi puhumaan tai liikkumaan...
  17. E

    Laktoosi-intoleranssi

    Mulla ei ole ihan noin pahoja oireita aina, välillä kyllä. Siedän jonkin verran maitoa, mutta en kovin usein. Silloin tällöin voin nauttia maitotuotetta muun ruoan mukana, mutta esim. Pelkkää raakaa maitoa en pysty sulattamaan. Stressi pahentaa oireita. Laktoosi-tabletit (lactrasse) auttavat...
  18. E

    liian laiha?

    Meilläkin on pitkä ja laiha tyttö, on vaan sen mallinen. Kokenut terveydenhoitaja sanoi, että nykyajan lapset on niin pulskia että laihat lapset helposti ottaa silmään, vaikka eivät mitenkään liian laihoja olisikaan. Omista lapsistani olen huomannut, että he syövät yleensä suht hyvin, mutta...
  19. E

    Parhaat lasten suusta

    Jostain syystä kaupan kassajono on aina paikka jossa esitetään visaisia kysymyksiä. Esimerkiksi poikani, 3 v., kysyi kerran: äiti , mihin isi käyttää pippeliä? Muilla jonottajilla oli hauskaa kun katselivat miten selviän tilanteesta...
  20. E

    Kasvatus "erimielisyydet" isän kanssa

    Teillä on selvästi valtapeli menossa; kuka saa määrätä sängy paikan. Diplomatiaa ja oveluutta tarvitaan, kuten aina itsepäisten ihmisten kanssa...

Yhteistyössä