liian laiha?

Poikani, kohta koululainen, kävi tänään neuvolassa. Ikää on tarkasti ottaen 6,10 kk ja strategiset mitat ovat pituus 129 cm ja paino 23 kg. Siis pitkä ja laiha poika. Menemme syksyllä neuvolaan uudestaan, painotarkkailuun. Minua huolettaa pojan laihuus. Hän syö aika hyvin, joskaan ei välitä juurikaan mistään makeasta (lihottavista). Tykkää napostella kasviksia, porkkana, herneet ja paprika mm. herkkuja. Salaatti häviää ensimmäisenä lautaselta. Toisinaan ajattelen onko hän väsyneempi kuin muut lapset. Ei ehkä kuitenkaan... Kasvukivut kyllä vaivaavat jaloissa aika ajoin melko paljon. Keliakia epäilyskin on käynyt mielessä, joskaan iho tai suolisto-oireita ei ole ollut.
 
Meilläkin on pitkä ja laiha tyttö, on vaan sen mallinen. Kokenut terveydenhoitaja sanoi, että nykyajan lapset on niin pulskia että laihat lapset helposti ottaa silmään, vaikka eivät mitenkään liian laihoja olisikaan.

Omista lapsistani olen huomannut, että he syövät yleensä suht hyvin, mutta ksvupyrähdyksien aikana ruokahalu katoaa muutamaksi kuukaudeksi.
 
Mein tyttö menee ekalle, pituus n 118cm ja paino n.19kg... :heart:

Ostin tytölle kouluun muuten housut, oli sellaiset "puntista n. 10cm käännetty" malli, kun puntit suoristi, oli pituus hyvä.. Housut ovat kokoa 104cm :whistle: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 11:26 miuku kirjoitti:
Poikani, kohta koululainen, kävi tänään neuvolassa. Ikää on tarkasti ottaen 6,10 kk ja strategiset mitat ovat pituus 129 cm ja paino 23 kg. Siis pitkä ja laiha poika.
Meidän tokalle luokalle menevä (8-v)poika on 136 cm pitkä ja
painaa 25 kg. Eikä ole missään painontarkkailussa =) Tiedän hänen syövän kunnolla, kerkeää kyllä lihoamaan aikanaan ;)

Eikä edes näytä laihalta vaan hoikalta.<br><br>
 
Mulla poika ekalle mennessään oli hoikka ja pieni. Kun kävimme terveydenhoitajan luona niin sanoin että oikein odotan että poika menee puntariin ja saadaan luotettava lukema kuinka laiha hän on, jolloin hoitaja totesi että poika on sopusuhtainen ja normalipainoinen. Nykyaikana lapset ovat ylipainoisia jolloin normaalipainoiset näyttävät laihoilta, eli kaipa hoitaja tiesi mistä puhui kun kuitenkin työkseen lapsia mittailee
 

Yhteistyössä